Toon posts:

Uprade advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 667 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er sterk over te denken mijn systeem te gaan upgraden. Ik ben daarom bij drie computershops bij mij in de buurt langs geweest en alle drie geven ze me een ander advies. Ik hoop dat er hier misschien een aantal tweakers zijn die mij er wat zinnigs over kunnen zeggen...

Mijn huidige systeem ziet er als volgt uit:

Processor: AMD Athlon 64 3000+
Mobo: Asus A8N-SLI
Geheugen: GeIL 1024MB PC3200@2.5-4-4 dual channel
Videokaart: XFX Nvidia 6600 256MB DDR SDRAM (PCI-E) (passief gekoeld)
Kast: Nexus Breeze 350W NX-3500
Monitor: Iiyama 22 inch mat VGA ingang (weet het typenummer even niet)

Ik gebruik mijn PC eigenlijk vooral voor grafische applicaties (Photoshop, Illustrator, Indesign etc.) en 3d ontwerpsoftware (SolidWorks en een beetje Maya af en toe). Een echte gamer ben ik niet al vind ik het wel leuk af en toe een spelletje te draaien maar dat is nooit het nieuwste van het nieuwste.

Ik vind het erg belangrijk dat hij stil is/blijft vandaar dat, als ik mijn videokaart upgrade, ik hier ook weer een passief gekoelde voor wil. Om dezelfde reden denk ik ook dat het nuttig is als het energieverbruik beperkt blijft (minder warmteontwikkeling dus minder koeling nodig). Mijn huidige kast heeft geluidsdemping en zou een goede air-flow moeten hebben dus die wil ik graag behouden. Ik weet niet of mijn huidige voeding nog voldoet.

Dit is wat de verschillende winkeliers mij aanbevolen:

Computerland
Processor: Inel Core 2 Duo E6750 2x2,66 GHz 4MB
Mobo: MSI P6N SLI-F V2 PCIE ATX S775 nForce650
Geheugen: 2x 1024MB Nanya Elixir DDR2/800 Dimm
Video: XFX GeForce 8600GT 256MB DDR3 PCI-E (actief gekoeld)

prijs: €374,75

Mycom
Processor: AMD Phenom 9500 sAM2 64bit quad-core
Mobo: ASUS M3A sAM2 TAX AMD770 DDR2 PCIe
Geheugen: Corsiar 2048MB XMS2-6400 DDR2 800MHz Lat 4-4-4-12 DHX
Video: ASUS EN8600GT SIlent/HTDP 512M DDR3 HDTV 2xDVI-I PCIe
Cooler: Zalman CNPS9500A-LED
Voeding: Cooler Master PSU, Real Power 520W

prijs: €554,70

ParaDigit
Processor: Intel Core2Quad Q6600 4x2 40GHz 8M
Mobo: ASUS P5K
Geheugen: 2x 2048MB Apacer DDR2/800 Dimm

prijs: €379,93

Bij ParaDigit had ik het gevoel dat er het meest werd geluisterd naar wat ik nou eigenlijk echt met mijn PC doe. Ze hadden daar het idee dat mijn huidige videokaart daar nog voor voldeed en ik het meest gebaat ben bij een grote processor-upgrade en meer geheugen.
In elk geval heb ik nu niet zo'n duidelijk beeld meer van wat ik nou het beste kan doen... (intel of amd, quad core of dual core) dus graag advies!

Verwijderd

Ik zou online bestellen bij azerty, salland of 4launch.

Q6600 G0.
Quadcore, heel handig voor renderen.
P35-DS3R.
Goed moederbord. beter dan de vergelijkbare P5KR
A merk 2x 2GB PC6400/PC5300.
Merk is niet zo van belang zolang het maar levenslange garantie geeft. Snelheid is ook niet zo van belang. PC5300 voldoet al ruim. Ik weet niet of je wil gaan overclocken.
HD3850.
Ik zou toch je videokaart upgraden. De HD3850 is al te krijgen voor ~100 en is 2x zo snel dan de 8600GT.

Ik denk dat het allemaal wel wil op je voeding, maar word wel aardig krap.

Ik kom uit bij azerty: Totaal € 436,40
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=30847
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=14259
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=31458
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=59764

Je zou ook nog wat extra geld kunnen spenderen om extra stilte te krijgen ie. passieve videokaart, andere koeler voor de quad.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 16:06 ]

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09-2025
als je dan toch cpu/mobo/mem/vga upgrade zou je dan misschien niet beter een hele nieuwe pc kopen?

kan je een stille voeding nemen + nieuwe stille kast + stille fans, oude fans worden vaak luidruchtig

ook weet ik niet wat voor hdd je hebt maar die kan ook snel een bottleneck vormen voor de snelheid en oude schijven maken vaak meer lawaai dan bijv. de nieuwere samsungs

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Ik wil mijn PC upgraden, hoe? in de CSL FAQ :) . Gewoon zelf gaan zoeken, maar het is inderdaad de vraag of het wel zinvol is om te upgraden.

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 12-04-2008 01:07 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gambieter zegt het al; dit is echt niet de bedoeling zo hier. Het is goed dat je zelf al zo goed in de gaten hebt wat je precies verlangt van je PC, maar je zult ook zelf de knoop door moeten hakken.

Dit topic is gesloten.