[XP] FPS drops in games - 2 mins goed 8 mins slecht

Pagina: 1
Acties:

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 15:25

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
Op mijn gamelaptop (core2duo T7200 met een gf 7950gtx en 2gb geheugen) van Xxodd heb ik sinds een paar weken in al mijn wat zwaardere games (die voorheen prima draaiden) rare fps drops.

Soms heb ik er helemaal geen last van maar de laatste paar dagen wordt het echt vervelend.
dan heb ik 2 minuten lang 80 fps in bv cod4 en dan zakt alles in en heb ik 8 minuten lang 17 fps.
Heb de tijden niet exact bijgehouden, maar zo zijn de verhoudingen ongeveer.

Wat heb ik gedaan.
- virus scan
- hitman pro in safemode
- alle overbodige processen gekilled
- memtest86 gedraaid (geen problemen)
- fans niet op auto maar standaard full speed

ik voel eigenlijk vrij weinig voor een windows reinstall..

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-02 13:09
Misschien wordt je systeem te warm door een verzameling stof in je koelblokje en klokt alles terug om ervoor te zorgen dat ie zich niet uitschakeld ter beveiliging van oververhitting?!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
dat zou kunnen. is er een manier om de zaak te ontstoffen? behalve een keer in de fans blazen :)

maar duidt dit meer op iets hardwarematigs? of zou mijn XP vervuilt zijn...

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Klinkt idd erg als een te warm systeem, zet hem eens op een zak patat uit de diepvries oid. en kijk of hij het langer uithoudt, zo ja, warmte probleem, waarschijnlijk stof. Als jelaptop het niet langer uithoudt moet je verder zoeken.

Blazen heeft weinig nut, wat je wel kunt doen is even een compressor er op zetten. Hier moet je wel erg mee oppassen omdat je de lagers van de fans kan mollen als de compressor te krachtig is en/of je te lang blaast. Beste is om je laptop open te halen om het stof er uit te vegen bv. Dan vervalt alleen wel je garantie (als je die nog hebt)

[ Voor 42% gewijzigd door jdm8 op 12-04-2008 17:21 ]

Verwijderd

Het kan eventueel ook de virusscanner zijn die een snelle scan uitvoerd, of een ander programma die iets gesheduled heeft. Heb je op die momenten veel schijfactiviteit?

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
stof was inderdaad de oorzaak. na een paar keer hard in de outtake geblazen te hebben kwamen er 2 grote bijna massieve proppen voor de intake te zitten. nadat ik deze mbv stofzuiger en veel geduld door het roostertje verwijderd had, was het opgelost; heb het hele weekend weer zorgeloos kunnen gamen.

thx all!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Blazen heeft weinig nut, wat je wel kunt doen is even een compressor er op zetten. Hier moet je wel erg mee oppassen omdat je de lagers van de fans kan mollen als de compressor te krachtig is en/of je te lang blaast. Beste is om je laptop open te halen om het stof er uit te vegen bv. Dan vervalt alleen wel je garantie (als je die nog hebt)
Canister perslucht met slangetje, even tussen de bladen van de fans steken en blazen maar... Als je de grills ziet aan de achterzijde van de laptop kun je de slang ook daar ff in steken, en elke blade afzonderlijk schoonblazen. Perslucht is bedoeld voor die onzin... een compressor er op zetten is echt overkill.

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1