Topdesk Projectmodule

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 14:12
Een klein IT bedrijf waar ik momenteel werk heeft op dit moment al Topdesk als support tool, maar we zijn ook opzoek naar een project management pakket.

Nu zag ik dat Topdesk een project management module heeft, en ik ben erg benieuwd of iemand hier daar ervaring mee heeft en of het goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 21:05
Welke topdesk versie heb je nu? Wat voor manier van project management wil je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
We gebruiken topdesk professional versie 3.7.

Het gaat om kleine projecten als het inrollen van nieuwe klanten in onze systemen, updates die bij meerdere klanten moeten plaatsvinden e.d.

Wat we vooral willen kunnen is een stukje tijd en resource planning, voortgang bewaking e.d. Als we het kunnen integreren met topdesk is voor ons de grootste winst dat we meteen eventuele incidenten die voortkomen uit de projecten allemaal kunnen managen vanuit het zelfde pakket. Bovendien zijn mensen hier al gewend om met topdesk te werken, dus ze hoeven niet weer te leren om met een nieuw pakket om te gaan.

Alleen heeft het verleden ons geleerd dat niet alle modules altijd even probleemloos werken, en dat is dus eigenlijk de info die ik nu zoek. Iemand die al werkt met de projectmodule, en dus uit ervaring kan zeggen of het redelijk probleemloos integreerd en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 21:05
Ok, allereerst, ik ben biased omdat ik zelf voor TOPdesk werk (als tester), dus de gebruikservaringen laat ik aan andere mensen over.
Project management werkt als volgt: Je hebt een projectkaart, die vertegenwoordigt het hele project, daaronder heb je fasen, die weer bestaan uit activiteiten (fasen kun je evt uitzetten). Die fasen en activiteiten kun je allemaal toewijzen aan een behandelaar of behandelaarsgroep, net zoals je nu met incidenten kunt. Projecten, fasen en activiteiten kun je een begin en eindtijd geven e.d. Voor veel voorkomende projecten kun je sjablonen gebruiken om makkelijk in een keer alles aan te maken.

Bij TOPdesk gebruiken we zelf ook projectbeheer (op dit moment wel 4 enterprise, maar vroeger 3 pro) voor het bijhouden van het ontwikkel proces. Wat voor problemen heb je in het verleden gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
Momenteel ben ik in de online demo omgeving van Topdesk aan het spelen met de projectmodule. Dit geeft me al een aardig beeld van hoe het werkt.

Bedankt in elk geval voor de aangeboden hulp.