Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel 97] Snelle selectie in maken.

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een excel werkblad waarin gegevens staan (kolom A t/m H).
Deze heb ik in sheet 2 gezet.
Nu wil ik in sheet 1 (die nu dus op volgende cellen na leeg is) bovenin twee variabelen in kunnen geven waarop (in sheet 1) excel een selectie daaronder (Bijvoorbeeld van E1:AU900) laat zien die aan die criteria voldoet.

Bijvoorbeeld:
Datum 01-01-2008
Bedrag 1.000,00

Dan moet hieronder dus weergegeven worden: alle data waarbij de datum (die in kolom F staat) < is dan de ingegeven datum EN het bedrag (kolom G) < is dan het ingegeven bedrag. (Wel moeten alle kolommen weergegeven)

Nou ben ik absoluut geen Excel expert en vraag me dus af of zelfs IK zoiets snel in elkaar kan zetten?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik denk dat je helemaal bent geholpen als je hier in OFF een paar dozijn topics die over vert.zoeken gaan snel scant op jouw vraag, aangezien dit een variant is op hetzelfde thema :)

Een expert ben je niet, dat wordt je door gewoon te lezen&leren&doen :+

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 11-04-2008 12:43 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het echt geprobeerd. Maar ik kom niet verder dan losse selecties op basis van Vert.zoeken (VLookup in '97). Daarnaast moet ik dat een paar keer doen omdat ik het niet in 1 keer voor elkaar krijg om op 2 waardes tegelijk te zoeken.

Laat staan dat het mij lukt om te zoeken op een gecombineerde waarde die je handmatig ingeeft op het eerste blad (dus zoeken op de waarde bedrag in B2 EN de waarde datum in B3). En tegelijkertijd die waarden als maximum te gebruiken met betrekking tot het resultaat dat mag worden weergegeven....(Dat zou me elke week enorm veel werk gaan besparen, dus ik hoop dat ik hier toch nog een keer in herhaling mag vallen)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat is je huidige code?

Maargoed, quick&dirty omdat ik XL97 niet meer uit mn hoofd ken: drie extra kolommen maken, in de ene test je op criterium1 en neem je waarde 1 of 0, in de tweede doe je het voor crit2, in de derde is kol1*kol2. Dan is het simpelweg sorteren op (of verbergen a.d.h.v.) een 1 in kolom3.

Je kunt ook kijken naar een database-app, aangezien het daar een fluitje van en cent is. Vraag is wel of je de moeite wilt nemen om bijvoorbeeld Access97 te leren. Da's zegmaar geen toekomstvaste kennis meer :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)