• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik wil op mijn 2003 server wat mappen gaan delen via web sharing. Ik deel vervolgens een mapje onder de web root via web sharing. So far so good ik kan het mapje benaderen geen probleem. Ik wil alleen dat het mapje bij clients wordt weergegeven in een verkenner scherm en niet als webpagina. Dit zelfde heb ik ooit eens gehad bij FTP maar dan kan je eenvoudig kiezen voor "weergeven in verkenner" of zo iets ongeveer... Deze optie zie ik echter nu niet ... Ik weet het het is vrijdag dus wellicht zie ik het over het hoofd maar ik krijg het niet voor elkaar... Anyone ??? (client waar ik het op test heeft i.e. 7)

[ Voor 3% gewijzigd door Rotty op 11-04-2008 12:24 ]

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
eeuuhh en waarom gebruik je geen ftp of dfs?

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• Rotty
Omdat dit de eerste stap is om straks ssl te gaan gebruiken... Ik wil niet dat de login credentials in cleartekst over het internet gaan... Vandaar dat ik met nu met HTTP wil connecten om daarna op HTTPS over te stappen..

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
je kan webdav folder mappen in explorer, net zoals networkdrives, of je kan ze toevoegen in "my network places"

[ Voor 26% gewijzigd door the_stickie op 11-04-2008 14:08 ]

• pennenlikker
Rotty schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:57:
Omdat dit de eerste stap is om straks ssl te gaan gebruiken... Ik wil niet dat de login credentials in cleartekst over het internet gaan... Vandaar dat ik met nu met HTTP wil connecten om daarna op HTTPS over te stappen..
En wie heeft jou verteld dat dit met ftp niet kan dan :S?

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 16:00

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Rotty schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:57:
er is (S)FTP over SSH. Daarnaast hebben diverse ftp servers de mogelijkheid om een SSL certificaat te gebruiken (implicit FTP over SSL en explicit FTP over SSL). Dus dat mag geen excuus meer zijn :-)

WebDAV over SSL kan uiteraard ook. Kwestie van je NTFS rechten zetten om ook schrijf rechten te geven (of juist te ontnemen). WebDAV is overigens standaar din IIS aanwezig. Je moet het alleen ff aanzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door BlaTieBla op 11-04-2008 14:19 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Rotty
pennenlikker schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:14:
[...]

En wie heeft jou verteld dat dit met ftp niet kan dan :S?
En daar heb jij dan weer helemaal gelijk in, point taken...

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Nvm, lijkt teveel op topickaping.

[ Voor 96% gewijzigd door Mentox op 11-04-2008 15:50 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Rotty
the_stickie schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:07:
je kan webdav folder mappen in explorer, net zoals networkdrives, of je kan ze toevoegen in "my network places"
Ik kan ze inderdaad gewoon mappen via explorer dan gaat het inderdaad wel goed (openen in verkenner scherm). Loopt dit overigens nog wel via poort 80 in dit geval ?

• pennenlikker
Ik zeg Filezilla ;)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Rotty schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:38:
[...]

Ik kan ze inderdaad gewoon mappen via explorer dan gaat het inderdaad wel goed (openen in verkenner scherm). Loopt dit overigens nog wel via poort 80 in dit geval ?
WebDAV blijft WebDAV, hoe je het ook aanpreekt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Rotty schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:38:
[...]

Natuurlijk, hoe zou een clientside instelling je serverside-settings kunnen veranderen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1