[JS] onblur - onclick probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
Het gaat hier om een IE6 applicatie.

Ik heb een onblur op een textfield, maar deze wil ik niet altijd uitvoeren. Namelijk afhankelijk van het volgende element waarop is geklikt wil ik al dan niet het onblur event laten uitvoeren. Echter de onblur van het eerste element wordt voor de onclick van het tweede element uitgevoerd. Dus kan ik die voorwaarde nooit uitvoeren. Heeft iemand hier een workaround voor of moet ik zelf een globale event handler maken?

De onblur moet wel op de textfields blijven aangezien er ook met de tab toets vanaf kan worden bewogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok dat je je eigen eventhandler die onfocus op alle elementen wordt aangeroepen en al dan niet bepaald of hij wel of niet een actie op het vorige veld dient uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 02:32
onBlur kun je de het laatste element opslaan in een (global) var. Bij onclick check je de conditie en bepaal je of je nog iets met dat element in de var wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb het principe uit het volgende kunnen gebruiken voor m'n oplossing. Wellicht niet de netste, maar het voldoet prima: [JS]Onclick laten uitvoeren na onblur event