[SEO] Uitsluiten van Dir's & more

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik ben bezig met wat kleine dingetjes voor onze website waar onder andere een forum op staat en artikelen geplaatst worden. De site zelf is erg groot, 1500 pagina's. Ik ben zelf geen webmaster, maar denk dat ik deze dingen zelf wel kan met de kennis die ik heb..

Nu heb ik de volgende vragen:
  1. Is het verstandig om sommige directories op het domein te excluden via robot.txt? Ik denk hierbij aan de folder /images en /assets. Ook de folder van het forum beschikt over een dir met smileys en de hele mikmak of haalt dit voor SEO niets uit?
  2. Ik zou graag willen dat topics op het forum op de juiste manier geindexeerd worden, op dit moment geeft hij dit weer in de SERP: Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 1 uur, 1 dag, 1 week, 1 maand, blijvend. Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte ... Hoe los ik dit op?
Ik zie ook dat het CMS systeem (MODx) bakken met loze html aanmaakt.. Pagina's opslaat en ook in de code plaatst, terwijl deze pagina's niet op de site wordt gepublished.. Hoe verwijder ik deze het beste? Van zowel ftp als htmlcode?

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
1. Maakt niet uit.
2. Voeg een meta-description toe aan pagina's, of zorg dat de pagina's met een andere tekst beginnen.
3. Kan je niet (laten) instellen in MODx dat het dat niet moet doen? Anders is het dweilen met de kraan open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Images kunnen juist bijdragen aan je bezoek, als je via google images gevonden wordt. Maar als je dat liever niet wil, kun je ze uitsluiten. Houd er rekening mee dat niet alle zoekmachines zich braaf aan de robots.txt houden.

Moet je je registreren om toegang te krijgen tot het forum? Dan wordt het moeilijk, want zoekmachine spiders kunnen nu eenmaal niet registreren en inloggen ;-)

Ik zou wat betreft het CMS inderdaad de bron van het probleem aanpakken.