Gaan luisteren in audiozaak

Pagina: 1
Acties:

• albatron
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 22:01
Hey,

Ik ga straks wat receivers en luidsprekers beluisteren in een audio zaak.
Nu, ik overweeg wel een aankoop van een setje, maar het budget is wel redelijk beperkt...
Rond de 800 euro ongeveer.
Ik zou dus willen beluisteren en later eventueel kopen:

Receiver (5.1)
2 zuilluidsprekers
1 center luidspreker
2 surroundluidsprekers
1 subwoofer (misschien later)

Nu, ik weet dat ik eerst moet gaan luisteren, wat ik straks ook ga doen, maar zijn er zo enkele dingen die jullie totaal afraden of aanraden? Want ik heb namelijk niet zo heel veel tijd.
Het moet eigenlijk vooral dienen om muziek mooi en natuurlijk weer te geven, en om af en toe een film te kijken in surround.

grtz,

albatron

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2025

antipode

-=Got is in the details=-

Om met 800 euro én goed stereo geluid én goed surroundgeluid uit een versterker te krijgen is moeilijk, zeker als daar nog 6 speakers bij moeten zitten. Ik denk dat je een keuze moet maken. Ga nu voor een goede versterker a 600-700 euro (zie het draadje hier over Onkyo modellen 2007 )en koop er een tijdelijk setje surround speakers bij. Of doe het andersom, waarbij je dus 600-700 euro aan speakers uitgeeft en je via marktplaats o.i.d. een goedkoop suround versterkertje op de kop tikt (zijn er genoeg).

Ik zou voor de eerste keuze gaan. Voor de rest veel luisterplezier :9

[ Voor 12% gewijzigd door antipode op 11-04-2008 12:03 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

albatron schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:47:
Want ik heb namelijk niet zo heel veel tijd.
Dan is het beste wat je kan doen even geduld hebben tot je wel genoeg tijd hebt. Het is een stevige uitgave, en je wilt een gedegen keuze maken, dus ga niet even snel luisteren :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

2e hands! 2e hands! 2e hands!

Maar alle gekheid op een stokje: koop 2e hands!

:)

• Eddy Dean
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-02 12:00
Misschien is het dan verstandiger om nu een stereo-installatie te kopen, en later de rest van je surround set.
Je kunt natuurlijk ook voor zo'n eltax geval oid gaan, die schijnen een goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben.
Ik zou zelf beginnen met 2 redelijke boxen, en een surround versterker, zodat je er later gemakkelijk boxen bij kan zetten. Houd er wel rekening mee dat een surround versterker meestal minder goed klinkt dan een stereo versterker in de zelfde prijsklasse.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik denk dat je met zo'n budget best een aardig setje kunt kopen. Nee geen top set uiteraard.
Kijk eens naar een complete set. Dus receiver inclusief boxen. Nogmaals, dan heb je een aardig setje.
Maar waarom niet 2de hands net als cdneger schrijft?

Money for nothin' and your chicks for free

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik ben laatst gegaan voor een Onkyo tx-sr605 i.c.m 2x Kef iQ5 fronts. Mijn budget lag ook rond de 800. Je kunt later beter uitbreiden dan vervangen

• albatron
hmm, mja ben echt niet meteen van plan om +1000 euro gaan uit te geven :s
Ik ben niet echt een audiofiel, het moet gewoon goed klinken :D
maar ik vroeg me af, iets in de genre van dit: Quadral Quintas 500 in combinatie met een Yamaha RX-V 461 oid, zal dat al niet ok klinken als ik er dan nog een subwoofer bij aansluit?
En jah ik weet ook dat stereo gewoon veel beter is van kwaliteit maar ik ga echt geen aparte set kopen voor stereo en voor HT :D
Bij nader inzien is het misschien ook beter dat ik mijn tijd neem om te gaan luisteren :D
Kan altijd morgen nog eens teruggaan...

alvast bedankt voor de reacties,

grtz,

albatron

• albatron
bvandepol schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:40:
Ik ben laatst gegaan voor een Onkyo tx-sr605 i.c.m 2x Kef iQ5 fronts. Mijn budget lag ook rond de 800. Je kunt later beter uitbreiden dan vervangen
mja dat kan ik misschien ook nog doen, maar dan moet ik het in de tussentijd stellen zonder surround :(

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

albatron schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:41:
[...]

mja dat kan ik misschien ook nog doen, maar dan moet ik het in de tussentijd stellen zonder surround :(
Mjah, niet dat dat zo'n gemis is...

Tenminste, ik heb hier een aardig dikke set staan, en er komt maar heel af en toe wat uit de achterspeakers...

Nu moet ik wel zeggen dat ik meer concert-dvd's kijk dan film-dvd's...

• albatron
DeeJee schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:32:
Ik denk dat je met zo'n budget best een aardig setje kunt kopen. Nee geen top set uiteraard.
Kijk eens naar een complete set. Dus receiver inclusief boxen. Nogmaals, dan heb je een aardig setje.
Maar waarom niet 2de hands net als cdneger schrijft?
wat zou jij dan voorstellen van complete set?
en ja receiver zou ik sowieso nieuw willen kopen want ik zou er eentje willen met hdmi switching in.

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Neem je eigen muziek cd mee! dan kun je goed vergelijken met set's onderling

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
albatron schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:41:
[...]

Tjah, wat wil je? Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? Ik heb ook de afweging moeten maken. Of bijv. een Eltax 5.1 setje voor E180 of je pakt iets wat naar je zin is. Geld hetzelfde voor je versterker. Ga voor future-proof. Voor mij is het een hobby, beetje sparen, uitbreiden.

Verwijderd

Ik zou idd op marktplaats gaan kijken!
Zijn soms hele mooie dingen te koop, waar de kop vanaf is!
Zeker als je jouw budget!

Suc6!

Wat ik heb gedaan is eerst luisteren in de audiozaak en daarna ben ik op marktplaats gaan shoppen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 13:50 ]

Verwijderd

Geef mij een budget van 800 euro en ik stel je van wat op dit moment in Nederland 2e hands te koop is een set samen die alles wegspeelt wat je in de winkel voor dat bedrag nieuw kan kopen. En dan heb je er ook nog nette kabels bij. Ikzelf koop alles altijd 2e hands en dat bevalt me meer dan uitstekend.
Pagina: 1