Algemene voorwaarden (Zercom)

Pagina: 1
Acties:

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:04
Naar aanleding van een discussie in PM&G, zat ik de algemene voorwaarden van Zercom eens te bekijken. Ze hebben zich aardig ingedekt met veel rechten voor zichzelf en veel plichten voor de koper. Nu lees ik niet dagelijks AV, dus misschien is dat allemaal heel standaard?

Toch vraag ik me af of al die voorwaarden juridisch door de beugel kunnen. Zie bijvoorbeeld onderstaand artikel, waar - als ik het goed begrijp - Zercom zegt dat ze de prijs na bestelling tot 10% mogen opkrikken, zonder dat de klant zelfs het recht heeft de koop te ontbinden. Ik kan me niet voorstellen dat zulke voorwaarden stroken met de Nederlandse wet...
8.12
Indien Zercom bij het sluiten van de overeenkomst een bepaalde prijs overeenkomt, dan is Zercom onder navolgende omstandigheden niettemin gerechtigd tot verhoging van de prijs, ook wanneer de prijs oorspronkelijk niet onder voorbehoud is opgegeven:

* Indien de prijsverhoging voortvloeit uit een aan Zercom toekomende bevoegdheid of een op Zercom rustende verplichting ingevolge de wet;
* In andere gevallen, dit met dien verstande dat de Koper die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, gerechtigd is de overeenkomst door een schriftelijke verklaring te ontbinden indien de prijsstijging meer bedraagt dan 10% en plaatsvindt binnen drie (3) maanden na het sluiten van de overeenkomst, tenzij Zercom alsdan alsnog bereid is om de overeenkomst op basis van het oorspronkelijk overeengekomene uit te voeren, of indien bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zercom kan in hun AV zetten wat ze willen, maar als het tegen het BW ingaat dan zijn ze al gelijk ongeldig.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bijzonder inderdaad. Ik ben verder geen jurist maar volg momenteel wel een vak contractenrecht, en algemene voorwaarden horen daar ook bij, dus ;)
6:231 BW:
In deze afdeling wordt verstaan onder; Algemene voorwaarden: een of meer bedingen die zijn opgesteld teneinde in een aantal overeenkomsten te worden opgenomen, met uitzondering van bedingen die de kern van de prestaties aangeven, voor zover deze laatstgenoemde bedingen duidelijk en begrijpelijk zijn geformuleerd...
Dus een beding dat de kern van de prestatie aangeeft is geen algemene voorwaarde. De prijs lijkt mij één van de belangrijkste kernbedingen, dus geen geldige algemene voorwaarde. Maargoed, nogmaals ik ben geen jurist :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

i.
dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden;
Dat zegt al genoeg. ;)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Ja, zercom. Opzich een leuke winkel voor normale voorwaarden hoef je daar niet aan te komen. Ik heb er destijds een TFT gekocht, via internet, dus ik was beschermd door de wet 'koop op afstand'. Zercom beweerde echter bij hoog en laag dat, mocht de tft niet bevallen en ik hem, om wat voor reden dan ook, terug wilde brengen, ik 'restocking cost' moest betalen..... à 10% hahahah!
Ik heb de verkoper nog uitgelachen en daarna het er wel gekocht. De kans dat ik het artikel terug zou willen brengen was al vrij klein, dus het risico dat het op de een of andere procedure uit zou lopen heb ik er maar bij genomen.

Rare flippo's daar.

• Wortelsoep
  • Niet online
Ah, het staat zelfs op de zwarte lijst. Dan hebben ze al helemaal geen poot om op te staan ;)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:01
j-a-s-p-e-r schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:46:
Ja, zercom. Opzich een leuke winkel voor normale voorwaarden hoef je daar niet aan te komen. Ik heb er destijds een TFT gekocht, via internet, dus ik was beschermd door de wet 'koop op afstand'. Zercom beweerde echter bij hoog en laag dat, mocht de tft niet bevallen en ik hem, om wat voor reden dan ook, terug wilde brengen, ik 'restocking cost' moest betalen..... à 10% hahahah!
Ik heb de verkoper nog uitgelachen en daarna het er wel gekocht. De kans dat ik het artikel terug zou willen brengen was al vrij klein, dus het risico dat het op de een of andere procedure uit zou lopen heb ik er maar bij genomen.

Rare flippo's daar.
Dus eigenlijk steun je ze gewoon? Kennelijk wegen de scherpe prijzen bij jou zwaarder als een AV die binnen de wet valt.

Verwijderd

als het daar het goedkoopste waarom niet? het is indd een schoftig bedrijf, in de zin van oei er komt iemand wat terugbrengen , maar de prijzen zijn over het algemeen goed

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:56:
als het daar het goedkoopste waarom niet? het is indd een schoftig bedrijf, in de zin van oei er komt iemand wat terugbrengen , maar de prijzen zijn over het algemeen goed
En wij ons maar afvragen hoe het komt dat bedrijven die hun klanten schofferen blijven bestaan...

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 12:32
Aan de andere kant; dat is ook 1 van de redenen dat ze zo goedkoop (kunnen) zijn. Je kunt er namelijk geen enkele service verwachten.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

AV bepaling is vernietigbaar, maar de grote van het belang en de onwetendheid en van de consument zal doorgaans er voor zorgen dat beroepen op het beding effect heeft.
Het juridisch systeem maakt helaas beleidsvorming waarin een simpele kosten- batenanalyze ten gronde staat voor het hanteren van (ver)nietig(bar)e bedingen mogelijk; Wanneer je met zo een beding 9 klanten bakzijl kan laten halen kan je bij de 10e nog altijd bij tijds een regeling in de minne treffen met als enig nadeel dat je in dat 10e geval zo een beding niet kan hanteren.

daarnaast is er ook juridisch gezien wel iéts te zeggen voor zulke AV bepalingen wanneer er in de AV geen onderscheid gemaakt wordt tussen consumenten en niet-consumenten. Immers zal het betreffende beding voor een niet-consument in principe niet vernietigbaar zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 19:21 ]

• stylezzz
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:59:
[...]

En wij ons maar afvragen hoe het komt dat bedrijven die hun klanten schofferen blijven bestaan...
Mijn idee. Kennelijk mag je alles doen en laten wat je wil, zolang je maar goedkoop bent komen de mensen toch wel. Uiteraard ga je wel schreeuwen en krijsen als het een keer mis gaat, ondanks dat je blijkbaar wel op de hoogte was van hun (frauduleuze) handelen..... Ik kan er geen kaas van maken hoor. :)

• eX0duS
  • Laatst online: 21-01 20:09
Ah, weer een topic over Zercom, leuk hoor. :)
En altijd over die algemene voorwaarden... Dat zo'n shop nog bestaat. Ze zullen echter toch wel omzet maken denk ik zo.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:24

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb ze een keer gemaild. Reactie was: "je probeert ons kapot te maken, wij moeten ook een kans krijgen". Ik lach me elke keer rot als er een negatieve survey wordt geplaatst en diegene wel weet hoe de wet werkt :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

is het niet een personal vendetta , aangezien ze in de shoprevieuws nou niet echt slecht ervoor staan

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:23:
is het niet een personal vendetta , aangezien ze in de shoprevieuws nou niet echt slecht ervoor staan
Bedoel je daar mij mee? Ze staan er niet slecht voor door overgewaardeerde goede reviews. Ik bedoel: maximale score voor het doen van hun werk vind ik overdreven. Een simpele bestel/lever-opdracht is waar een online shop voor is bedoeld.

Verwijderd

nee, niet tegen jou, gewoon in het algemeen, als ik de shopreviews lees, dan lijkt het wel mee te vallen, merja niet dat ik er goede ervaringen mee heb, ooit een 6600gt besteld, ging kapot onder garantie, vervolgens 2 maanden moeten wachten op een nieuwe 8)7

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
dominator schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:53:
[...]

Dus eigenlijk steun je ze gewoon? Kennelijk wegen de scherpe prijzen bij jou zwaarder als een AV die binnen de wet valt.
Ik steun helemaal niemand. Ze waren op dat moment de snelste die mij die monitor in die kleur konden leveren voor een redelijke prijs. Mochten ze moeilijk zijn gaan doen als ik hem terug zou willen brengen (om wat voor reden dan ook) dan zouden ze nog lang niet van me af zijn.
Jouw reactie vind ik dus wel aardig kort door de bocht. Om even een voorbeeld te geven, ik koop vrij regelmatig groente bij de winkelier hier vlak om de hoek. Net nog een (te dure) nexus voeding gekocht bij de computerwinkel om de hoek. Dat gun ik die mensen ook, en de service is daar ook stukken beter.
Maargoed, ik heb zelf nog geen aanvaring gehad met Zercom, maar op het moment dat ze moeilijk gaan doen over garantie, terugname of service dan komen ze mij nog wel tegen ;)

• stylezzz
Dat heeft een hele andere oorzaak. ;)

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 12:32
lijkt me niet, de verhalen (m.n. op het forum) zijn legio...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Er is ook nog altijd een recht wat de consument heeft bij kopen op afstand: retourneren binnen 7 dagen. Mochten ze de prijs verhogen kun je daar toch gebruik van maken; niet dat ik het er mee eens zou zijn, integendeel!

[ Voor 18% gewijzigd door ff_tweake op 12-04-2008 16:59 ]

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sorry voor de kick, maar ik ben dus ook op de vele (zeer) positieve shopreviews afgegaan en heb een redelijk grote bestelling bij Zercom geplaatst. Nu lees ik hier ineens allemaal negatieve dingen, had ik nou maar bij Azerty ofzo besteld :'(
Er is zeker geen makkelijke manier om alsnog onder een bestelling uit te komen? Of staat er in hun algemene voorwaarden dat je tóch moet betalen ofzo :P haha. Of hebben ze hun leven een beetje gebeterd?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
http://tweakers.net/shopr...-computers-eindhoven.html Als ik daar naar kijk dan komen ze erg goed uit de bus dus ik denk dat je weinig reden hebt om je daar zorgen over te maken en dit topic is daarnaast niet bedoeld om het over dat bedrijf te hebben. Uitsluitend hun AV :)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

DaannO schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:28:
http://tweakers.net/shopr...-computers-eindhoven.html Als ik daar naar kijk dan komen ze erg goed uit de bus dus ik denk dat je weinig reden hebt om je daar zorgen over te maken en dit topic is daarnaast niet bedoeld om het over dat bedrijf te hebben. Uitsluitend hun AV :)
Nou eens een search oa in dit forum. Dan zie je hoe goed de vele dozenschuif acties die automatisch met met 3x zeer goed worden beoordeeld, invloed hebben op de shopsurvey. Dan kon je topic's tegen waar de baas van zercom zelf nog gereageerd heeft en de honden geen brood van lusten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
True, maar de shopsurvey is volgens mij wel erg betrouwbaar en onze crew ziet er dan ook streng op toe dat die clean blijft :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Winnetou schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:26:
[...]
Er is zeker geen makkelijke manier om alsnog onder een bestelling uit te komen? Of staat er in hun algemene voorwaarden dat je tóch moet betalen ofzo :P haha. Of hebben ze hun leven een beetje gebeterd?
Jouw vraag wordt hier beantwoord: http://zercom.eu/index.php?p=41&f=1#ontbinding. Daarbij moet ik zeggen dat ik steeds minder van de excessen zoals vroeger waarneem: schelden op klanten, ronduit schofterig gedrag. Hun leven gebeterd?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Winnetou schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:26:
Sorry voor de kick, maar ik ben dus ook op de vele (zeer) positieve shopreviews afgegaan en heb een redelijk grote bestelling bij Zercom geplaatst. Nu lees ik hier ineens allemaal negatieve dingen, had ik nou maar bij Azerty ofzo besteld :'(
Als je al een topic van meer dan een half jaar oud omhoog schopt, zorg er dan in elk geval voor dat je een on-topic vraag of opmerking hebt.

Dat is dit dus duidelijk niet. Aangezien het topic nog niet mega oud is laat ik het wel open voor eventuele toekomstige on topic discussie, maar dit off topic gedoe moet dan wel ophouden :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

*knip*

Het gaat hier over de rechtsgeldigheid van de AV van Zercom, niet over de levertijden, over de kwaliteit van hun e-mail reacties, etc. etc.

[ Voor 95% gewijzigd door Orion84 op 20-01-2009 18:39 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Modbreak:Dit was hopelijk de laatste keer dat er hier afgedwaald wordt. De volgende keer dat iemand meent hier zijn gal over Zercom te moeten spugen gaat het topic op slot.

[ Voor 71% gewijzigd door Orion84 op 20-01-2009 15:43 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Mijn wel gemeende excuses. Ik kom hier dus niet zo vaak.

Verwijderd

Mag ik vragen waarom Zercom computers Eindhoven nergens meer bij de winkels in pricewatch staat?

• Dweeper
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10-2022
omdat ze daarvoor nu niet meer betalen denk ik. In de pricewatch staan is een betaalde dienst en geen service van tweakers.net

Verwijderd

momenteel zijn wij bezig met technisch onderhoud, de site zal rond 16:30 weer online zijn, onze excuses voor het ongemak
Het kan natuurlijk ook zijn dat hun db offline is. Deze wordt standaard gesyncht met de PW :)

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
momenteel zijn wij bezig met technisch onderhoud, de site zal rond 16:30 weer online zijn, onze excuses voor het ongemak
Edit: lol, mijn muis viel op de grond, anders was ik eerder :+

[ Voor 20% gewijzigd door Megaflix op 16-02-2010 16:25 ]

Verwijderd

offtopic:
Ik heb er zelfs nog wat onder geschreven en heb een uur vertraging :P

Verwijderd

j-a-s-p-e-r schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:46:

Rare flippo's daar.
Zie deze shopreview van mij:
http://tweakers.net/shopr...uters.html?Page=1#r_86280

Na mijn klachten daaro is het duidelijk dat hun voorwaarden toch wel echt onwettelijk waren en passen ze nu wel "kopen op afstand" toe.

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:57
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:06:
[...]

Zie deze shopreview van mij:
http://tweakers.net/shopr...uters.html?Page=1#r_86280

Na mijn klachten daaro is het duidelijk dat hun voorwaarden toch wel echt onwettelijk waren en passen ze nu wel "kopen op afstand" toe.
Je hebt wel door dat je op een 3 jaar oude bericht reageert? :p

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 14:36
Mijn laatste ervaring met Zercom is een paar weken geleden. Ik had een redelijk grote bestelling gedaan voor een upgrade van mijn computer naar Sandy Bridge. Toen bleek dat er een bug met de intelchipset was heb ik ze benaderd om te vragen of ik de hele bestelling die inmiddels 5 dagen bij mij thuis stond (binnen de afkoelperiode) kon retourneren (moederbord, fans, geheugen, hdd, sdd, dvd brander, videokaart, geluidskaart en nog wat dingetjes).
De reactie die ik terugkreeg was erg positief. Ze konden begrijpen dat ik nu geen upgrade wilde doen en ik kon de bestelling helemaal terugbrengen en mijn geld terugkrijgen. Vervolgens kom je dan op hun Order site en daar is geen optie om gebruik te maken van de afkoelperiode en je MOET dan aanvinken dat je akkoord gaat met hun voorwaarden.

Deze voorwaarden stemmen volgens mij niet in met die van de afkoelperiode. Tenminste ik heb begrepen dat je dan best een product mag "proberen" en daarvoor moet je het uitpakken. Verder staan er nog wel andere discutabele zaken in. Toen stond er ook in dat geheugen modules gezien werden als producten die net zoals bijv. tijdschriften snel in waarde zakken. Ik heb daar nog op gereageerd dat ik dat onzin vond en deze voorwaarde zag ik er nu volgens mij niet meer bij staan.
Uiteindelijk heb ik de boel niet teruggebracht omdat ik voorlopig alles op de sata 3 poorten kon zetten. Het gevoel dat ik had was wel dat ik al mijn geld teruggekregen zou hebben maar zeker weet ik dat natuurlijk niet. Hieronder alle huidige RMA voorwaarden waar je mee MOET instemmen als je een RMA maakt.

Wat als u product defect raakt binnen 8 dagen na aankoop?

Een DOA (Dead On Arrival) product is een product dat binnen een week na ontvangst defect is/gaat. Hierbij geldt dat het product binnen 3 werkdagen na ontvangst weer in het bezit dient te zijn van Zercom.
Hoe gaan wij te werk?

U meldt uw product via uw orderstatus op onze website aan. Nadat uw aanvraag goedgekeurd is door onze RMA afdeling kunt u het product middels de verzendbon, die u kunt uitprinten via onze website, retourneren. Als wij uw DOA product ontvangen hebben gaan we deze testen. Blijkt het product daadwerkelijk defect te zijn en geen kwestie is van gebruikersfouten dan wordt er direct een nieuwe besteld bij onze leveranciers en sommige producten worden voor herstel/vervangen aan de fabrikant aangeboden.

Uw product dient helemaal compleet met alle toebehoren en originele verpakking binnen 3 werkdagen na uw goedkeuring bij ons in bezit te zijn. Indien mogelijk zullen wij uw product binnen de kortst mogelijke tijd omruilen voor een andere. Mocht het product incompleet zijn en de originele verpakking ontbreken kunnen wij dit product helaas niet aannemen onder DOA maar valt dit onder de normale garantie. Dit geldt ook voor producten die kapot of zwaar beschadigd zijn.

Alle te maken verzendkosten binnen de garantietermijn van en naar u zijn voor uw eigen rekening. De kosten die gemaakt worden van en naar fabrikant zijn voor rekening van Zercom Computers. Dit omdat wij op al onze producten een carry-in garantie hanteren van 1 jaar. De kosten voor het terugsturen van een product komen voor rekening van Zercom indien:

* het een DOA product betreft
* het product verkeerd geleverd is door Zercom

U kunt uw product ten alle tijden kosteloos langsbrengen en afhalen bij onze klantenservicebalie nadat u een RMA aan gevraagd heeft en deze goedgekeurd is. Lees altijd goed de specifieke garantievoorwaarden die wij u aangeven bij uw product. Het kan zijn dat de garanties en ook DOA gevallen rechtstreeks door de fabrikant worden afgehandeld. Dit houdt dan in dat u direct bij de fabrikant uw DOA of garantie dient te claimen, wij zullen u daar wel in proberen te begeleiden indien mogelijk. Bij fabrieksgaranties zijn alle te maken verzend- en administratiekosten voor de rekening van de koper.
Wat als uw product defect raakt binnen garantie termijn?

Mocht uw product defect raken na 8 dagen van aankoop dan heeft u recht op de door ons opgegeven garantietermijn en kunt u uw product via onze RMA systeem aanmelden. U krijgt binnen 48 uur respons op uw aanvraag. Houdt u er rekening mee dat wij op Zaterdag en Zondag gesloten zijn. Het door ons verstrekte RMA nummer is 7 dagen geldig. Mocht uw RMA niet binnen deze 7 dagen bij ons binnen zijn, dient u een nieuwe RMA aan te vragen mits uw vorige RMA nog niet automatisch afgesloten is.
Wanneer is uw product defect?

Uw product is defect als het niet meer naar behoren functioneert en dat u niet de resultaten behaald die in uw handleiding benoemd worden. Het herstellen/vervangen van een defect in de garantie periode kan in meeste situaties 1 tot 3 weken duren maar in sommige situaties word ook afgeweken van deze doorlooptijd. Ook hier geldt weer de carry-in garantie gemaakte verzendkosten van en naar u zijn voor uw eigen rekening. Kosteloos brengen en ophalen is altijd een mogelijkheid.

Het is mogelijk dat het product die u aangeboden heeft ter reparatie niet meer te herstellen is. In overleg met u kunnen wij een vervangend artikel aanbieden met ongeveer dezelfde specificaties. Mocht dit niet mogelijk zijn of u gaat niet met het vervangend artikel akkoord dan wordt er een tegoedbon aangemaakt van de dagwaarde van het artikel, waar u dan een ander artikel voor mag uitkiezen. U hoeft zelf niks te bestellen. U moet alleen het artikelnummer doorgeven aan de RMA afdeling. Dagwaardes worden niet door Zercom vastgesteld.
Wat als u een product gekregen heeft die u niet besteld heeft?

Mocht een levering niet overeenkomen met wat u besteld heeft, dan kunt u dit uiteraard retourneren. U zult hiervoor een RMA aanvraag moeten indienen op onze website. Uw aanvraag word binnen 48 uur behandeld door de RMA afdeling. Na goedkeuring van uw RMA dient het verkeerde artikel binnen 3 werkdagen in ons bezit te zijn. Zowel de kosten voor het verzenden naar en van Zercom zijn voor rekening van Zercom. Wij verzoeken u het pakket voldoende te frankeren. Pakketten die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn worden niet geaccepteerd en gaan via de koerier weer retour afzender. Het eventueel verzekerd verzenden van uw product is geheel voor rekening van de afzender. De verzendkosten voor het retourneren van het pakket worden door Zercom volgens het standaard TNT tarief van maximaal � 6,75 (tot 10Kg) vergoed.

U dient ervoor te zorgen dat het artikel ongeopend, onbeschadigd en zonder gebruikerssporen retour komt. Indien het product geopend, beschadigd of gebruikerssporen bevat dan kunnen wij het product niet in behandeling nemen waardoor het artikel aan u geretourneerd zal worden. U dient uw producten te controleren op juistheid zonder dat u de verpakking van het product opent. Wij zullen er ten eerste voor zorgen dat u het juiste product alsnog ontvangt, indien dat niet mogelijk zullen we uw aankoopbedrag crediteren binnen de wettelijke termijn van 30 dagen.
Hoe zit het nu met de Wet kopen op Afstand?

Een overeenkomst op afstand zoals de wet die omschrijft is een aankoop waarbij de consument en de verkoper elkaar bij die aankoop niet hebben gezien. Van een overeenkomst op afstand is bijvoorbeeld sprake als u iets via internet of bij een postorderbedrijf bestelt. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden.

Zercom Computers verbindt de volgende voorwaarden aan het retourneren:

* Het betreffende artikel of artikelen dienen in originele staat te zijn dus compleet met alle accessoires en originele doos. Plakt u geen stickers, plakband of etiketten op de originele doos.
* U dient voor het terug sturen van deze artikelen een RMA aan te vragen. De eventueel te maken verzendkosten zijn voor uw eigen rekening.
* Deze producten worden gecrediteerd op dagwaarde. Dat houdt in op de dag van retour bij Zercom.

Mag ik ook reparaties aanbieden buiten de servicetermijn van Zercom Computers?

Het is mogelijk om uw product buiten de servicetermijn aan te bieden bij Zercom Computers. Een rede kan zijn dat u langere garantie heeft via de fabriek. Fabrieksgaranties worden dan ook rechtstreeks door ons aangeboden bij de desbetreffende fabrikant. De gemaakte administratie- en verzendkosten zijn dan geheel voor uw eigen rekening en dient bij afhaal afgerekend te worden of voor het opsturen voldaan te worden.

Deze kosten zijn standaard 20,- EUR en als we het artikel na reparatie nog naar u moeten opsturen komen hier nog 6,75 EUR verzendkosten bij. Wanneer er sprake is van fabrieksgarantie raden we u aan om het direct bij de fabrikant aan te melden hierdoor slaat u een tussenschakel(Zercom) over waardoor dit het RMA-proces altijd sneller en effici�nter afgehandeld word. Tevens bespaart u hier ook administratie- en verzendkosten mee.
U retourneert een DOA/reparatie maar het product functioneert toch naar behoren.

Indien na ontvangst en onderzoek blijkt dat het product waarvoor u een RMA heeft aangevraagd niks mankeert, dan zijn wij genoodzaakt om de gemaakte onderzoekskosten, verzendkosten en administratiekosten bij u in rekening te brengen. Het basistarief is 20,- euro en indien wij langer dan een uur bezig zijn geweest dan geldt er een uur tarief van 50 euro inc. BTW. Dus let op dat u echt een defect aanmeldt want zo voorkomt u onnodige irritaties en kosten.
Hoe kan ik mijn producten verzenden naar Zercom?

Producten die u wilt retourneren naar Zercom kunnen alleen met de verzendbon geretourneerd worden die u online via uw RMA aanvraag kunt uitprinten via onze website in uw RMA aanvraag. deze wordt pas zichtbaar nadat uw garantie aanvraag is goedgekeurd door onze RMA afdeling.

Wanneer kan uw pakket geweigerd worden?

1) Uw pakket kan geweigerd worden als er geen verzendbon van Zercom op uw pakket zit.
2) Als uw pakket niet of onvoldoende gefrankeerd is.
3) Als de verpakking van het pakket niet naar behoren uit ziet.(Dit om te voorkomen dat het product onderweg beschadigd of defect raakt).
Wat gebeurd er als deze pagina niet ondertekend bijgevoegd is?

Deze pagina is bijgevoegd om onduidelijkheden te voorkomen, door te tekenen kunnen wij er van uit gaan dat u deze pagina gelezen hebt. Als u deze pagina niet ondertekend bijvoegt kan uw RMA niet in behandeling worden genomen.

[ Voor 100% gewijzigd door luckyjan op 18-02-2011 11:26 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En wat is precies je doel van deze reactie? Ik zie een hele lap copy van voorwaarden, maar wil je specifiek iets ter discussie stellen?

Het zou sowieso wel handig zijn als je even de gekopieerde stukken tussen [quote] tags zet, zodat het duidelijker is wat jouw opmerkingen zijn en wat er van Zercom komt :)

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 14:36
Dat ik niet de hele wet uit mijn hoofd ken maar dat er zaken instaan die volgens mij niet geheel overeenstemmen met de wet (bijv. m.b.t. verzendkosten, dagwaarde en afkoelperiode). Aangezien dit NU op dit moment de huidige voorwaarden zijn van Zercom is het wellicht interessant voor een ieder die wel alle wettelijke voorwaarden kent om hier eens doorheen te lezen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik dacht dat ze eindelijk hun zaken op orde hadden, maar niet dus.
Hoe zit het nu met de Wet kopen op Afstand?

Een overeenkomst op afstand zoals de wet die omschrijft is een aankoop waarbij de consument en de verkoper elkaar bij die aankoop niet hebben gezien. Van een overeenkomst op afstand is bijvoorbeeld sprake als u iets via internet of bij een postorderbedrijf bestelt. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden.
Dat vraag ik me af.
Zercom Computers verbindt de volgende voorwaarden aan het retourneren:

* Het betreffende artikel of artikelen dienen in originele staat te zijn dus compleet met alle accessoires en originele doos. Plakt u geen stickers, plakband of etiketten op de originele doos.
* U dient voor het terug sturen van deze artikelen een RMA aan te vragen. De eventueel te maken verzendkosten zijn voor uw eigen rekening.
* Deze producten worden gecrediteerd op dagwaarde. Dat houdt in op de dag van retour bij Zercom.
HA! Ze moeten het aankoopbedrag crediteren.

Verwijderd

Tsja... Voorwaarden zijn op zich leuk, maar je hebt er niet zo heel veel aan om te beoordelen of je goed terechtkan bij een winkel. Ik heb er aardig wat gezien, en durf te stellen dat er verdacht weinig winkels zijn met voorwaarden die 100% aansluiten bij de wet.

Het zou wel ten goede komen aan eerlijke concurrentie als er boetes zouden worden uitgedeeld. Zoals al eerder aangehaald is niet iedereen bij genoeg om recht te halen als dat nodig is, waarmee het gewoon commercieel interessant is de voorwaarden niet volgens de wet te hebben. Gelukkig weten meer en meer mensen zaken als reviews te vinden, wat veel bruikbaarder is om een winkel te kiezen.

Let wel, dit is gewoon in het algemeen zo, en niet specifiek bij Zercom. Als gezegd, er zijn niet veel winkels die de voorwaarden 100% op orde hebben.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-01 18:03

Kiswum

Gadget reviewer

Mijn ervaring van Zercom van het laatste jaar is redelijk goed. Ik kreeg het geld van mijn, verkeerd bestelde, geheugen modulen netjes terug.
Mijn noederbord die na 2 maanden defect ging, werd (na een lange wachttijd van 6 weken) nieuw terug gegeven, het duurde langer dan verwacht, maar mijn ervaring is dat de compensatie bij problemen naar mijn idee goed is.
Ondanks de voorwaarden moeten de webwinkels zich simpelweg aan de wet houden. Ze kunnen afspraken in de voorwaarden plaatsen, maar als dit tegen de wet is dan trekken zij aan het kortste eind en word jij in het gelijk gesteld.

Je hebt nu eenmaal recht op een 7 dagen koelperiode en je hebt het recht om je spullen retour te sturen (in de originele staat) als het om elektronische apparatuur gaat.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Pagina: 1