Mijn laatste ervaring met Zercom is een paar weken geleden. Ik had een redelijk grote bestelling gedaan voor een upgrade van mijn computer naar Sandy Bridge. Toen bleek dat er een bug met de intelchipset was heb ik ze benaderd om te vragen of ik de hele bestelling die inmiddels 5 dagen bij mij thuis stond (binnen de afkoelperiode) kon retourneren (moederbord, fans, geheugen, hdd, sdd, dvd brander, videokaart, geluidskaart en nog wat dingetjes).
De reactie die ik terugkreeg was erg positief. Ze konden begrijpen dat ik nu geen upgrade wilde doen en ik kon de bestelling helemaal terugbrengen en mijn geld terugkrijgen. Vervolgens kom je dan op hun Order site en daar is geen optie om gebruik te maken van de afkoelperiode en je MOET dan aanvinken dat je akkoord gaat met hun voorwaarden.
Deze voorwaarden stemmen volgens mij niet in met die van de afkoelperiode. Tenminste ik heb begrepen dat je dan best een product mag "proberen" en daarvoor moet je het uitpakken. Verder staan er nog wel andere discutabele zaken in. Toen stond er ook in dat geheugen modules gezien werden als producten die net zoals bijv. tijdschriften snel in waarde zakken. Ik heb daar nog op gereageerd dat ik dat onzin vond en deze voorwaarde zag ik er nu volgens mij niet meer bij staan.
Uiteindelijk heb ik de boel niet teruggebracht omdat ik voorlopig alles op de sata 3 poorten kon zetten. Het gevoel dat ik had was wel dat ik al mijn geld teruggekregen zou hebben maar zeker weet ik dat natuurlijk niet. Hieronder alle huidige RMA voorwaarden waar je mee MOET instemmen als je een RMA maakt.
Wat als u product defect raakt binnen 8 dagen na aankoop?
Een DOA (Dead On Arrival) product is een product dat binnen een week na ontvangst defect is/gaat. Hierbij geldt dat het product binnen 3 werkdagen na ontvangst weer in het bezit dient te zijn van Zercom.
Hoe gaan wij te werk?
U meldt uw product via uw orderstatus op onze website aan. Nadat uw aanvraag goedgekeurd is door onze RMA afdeling kunt u het product middels de verzendbon, die u kunt uitprinten via onze website, retourneren. Als wij uw DOA product ontvangen hebben gaan we deze testen. Blijkt het product daadwerkelijk defect te zijn en geen kwestie is van gebruikersfouten dan wordt er direct een nieuwe besteld bij onze leveranciers en sommige producten worden voor herstel/vervangen aan de fabrikant aangeboden.
Uw product dient helemaal compleet met alle toebehoren en originele verpakking binnen 3 werkdagen na uw goedkeuring bij ons in bezit te zijn. Indien mogelijk zullen wij uw product binnen de kortst mogelijke tijd omruilen voor een andere. Mocht het product incompleet zijn en de originele verpakking ontbreken kunnen wij dit product helaas niet aannemen onder DOA maar valt dit onder de normale garantie. Dit geldt ook voor producten die kapot of zwaar beschadigd zijn.
Alle te maken verzendkosten binnen de garantietermijn van en naar u zijn voor uw eigen rekening. De kosten die gemaakt worden van en naar fabrikant zijn voor rekening van Zercom Computers. Dit omdat wij op al onze producten een carry-in garantie hanteren van 1 jaar. De kosten voor het terugsturen van een product komen voor rekening van Zercom indien:
* het een DOA product betreft
* het product verkeerd geleverd is door Zercom
U kunt uw product ten alle tijden kosteloos langsbrengen en afhalen bij onze klantenservicebalie nadat u een RMA aan gevraagd heeft en deze goedgekeurd is. Lees altijd goed de specifieke garantievoorwaarden die wij u aangeven bij uw product. Het kan zijn dat de garanties en ook DOA gevallen rechtstreeks door de fabrikant worden afgehandeld. Dit houdt dan in dat u direct bij de fabrikant uw DOA of garantie dient te claimen, wij zullen u daar wel in proberen te begeleiden indien mogelijk. Bij fabrieksgaranties zijn alle te maken verzend- en administratiekosten voor de rekening van de koper.
Wat als uw product defect raakt binnen garantie termijn?
Mocht uw product defect raken na 8 dagen van aankoop dan heeft u recht op de door ons opgegeven garantietermijn en kunt u uw product via onze RMA systeem aanmelden. U krijgt binnen 48 uur respons op uw aanvraag. Houdt u er rekening mee dat wij op Zaterdag en Zondag gesloten zijn. Het door ons verstrekte RMA nummer is 7 dagen geldig. Mocht uw RMA niet binnen deze 7 dagen bij ons binnen zijn, dient u een nieuwe RMA aan te vragen mits uw vorige RMA nog niet automatisch afgesloten is.
Wanneer is uw product defect?
Uw product is defect als het niet meer naar behoren functioneert en dat u niet de resultaten behaald die in uw handleiding benoemd worden. Het herstellen/vervangen van een defect in de garantie periode kan in meeste situaties 1 tot 3 weken duren maar in sommige situaties word ook afgeweken van deze doorlooptijd. Ook hier geldt weer de carry-in garantie gemaakte verzendkosten van en naar u zijn voor uw eigen rekening. Kosteloos brengen en ophalen is altijd een mogelijkheid.
Het is mogelijk dat het product die u aangeboden heeft ter reparatie niet meer te herstellen is. In overleg met u kunnen wij een vervangend artikel aanbieden met ongeveer dezelfde specificaties. Mocht dit niet mogelijk zijn of u gaat niet met het vervangend artikel akkoord dan wordt er een tegoedbon aangemaakt van de dagwaarde van het artikel, waar u dan een ander artikel voor mag uitkiezen. U hoeft zelf niks te bestellen. U moet alleen het artikelnummer doorgeven aan de RMA afdeling. Dagwaardes worden niet door Zercom vastgesteld.
Wat als u een product gekregen heeft die u niet besteld heeft?
Mocht een levering niet overeenkomen met wat u besteld heeft, dan kunt u dit uiteraard retourneren. U zult hiervoor een RMA aanvraag moeten indienen op onze website. Uw aanvraag word binnen 48 uur behandeld door de RMA afdeling. Na goedkeuring van uw RMA dient het verkeerde artikel binnen 3 werkdagen in ons bezit te zijn. Zowel de kosten voor het verzenden naar en van Zercom zijn voor rekening van Zercom. Wij verzoeken u het pakket voldoende te frankeren. Pakketten die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn worden niet geaccepteerd en gaan via de koerier weer retour afzender. Het eventueel verzekerd verzenden van uw product is geheel voor rekening van de afzender. De verzendkosten voor het retourneren van het pakket worden door Zercom volgens het standaard TNT tarief van maximaal � 6,75 (tot 10Kg) vergoed.
U dient ervoor te zorgen dat het artikel ongeopend, onbeschadigd en zonder gebruikerssporen retour komt. Indien het product geopend, beschadigd of gebruikerssporen bevat dan kunnen wij het product niet in behandeling nemen waardoor het artikel aan u geretourneerd zal worden. U dient uw producten te controleren op juistheid zonder dat u de verpakking van het product opent. Wij zullen er ten eerste voor zorgen dat u het juiste product alsnog ontvangt, indien dat niet mogelijk zullen we uw aankoopbedrag crediteren binnen de wettelijke termijn van 30 dagen.
Hoe zit het nu met de Wet kopen op Afstand?
Een overeenkomst op afstand zoals de wet die omschrijft is een aankoop waarbij de consument en de verkoper elkaar bij die aankoop niet hebben gezien. Van een overeenkomst op afstand is bijvoorbeeld sprake als u iets via internet of bij een postorderbedrijf bestelt. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden.
Zercom Computers verbindt de volgende voorwaarden aan het retourneren:
* Het betreffende artikel of artikelen dienen in originele staat te zijn dus compleet met alle accessoires en originele doos. Plakt u geen stickers, plakband of etiketten op de originele doos.
* U dient voor het terug sturen van deze artikelen een RMA aan te vragen. De eventueel te maken verzendkosten zijn voor uw eigen rekening.
* Deze producten worden gecrediteerd op dagwaarde. Dat houdt in op de dag van retour bij Zercom.
Mag ik ook reparaties aanbieden buiten de servicetermijn van Zercom Computers?
Het is mogelijk om uw product buiten de servicetermijn aan te bieden bij Zercom Computers. Een rede kan zijn dat u langere garantie heeft via de fabriek. Fabrieksgaranties worden dan ook rechtstreeks door ons aangeboden bij de desbetreffende fabrikant. De gemaakte administratie- en verzendkosten zijn dan geheel voor uw eigen rekening en dient bij afhaal afgerekend te worden of voor het opsturen voldaan te worden.
Deze kosten zijn standaard 20,- EUR en als we het artikel na reparatie nog naar u moeten opsturen komen hier nog 6,75 EUR verzendkosten bij. Wanneer er sprake is van fabrieksgarantie raden we u aan om het direct bij de fabrikant aan te melden hierdoor slaat u een tussenschakel(Zercom) over waardoor dit het RMA-proces altijd sneller en effici�nter afgehandeld word. Tevens bespaart u hier ook administratie- en verzendkosten mee.
U retourneert een DOA/reparatie maar het product functioneert toch naar behoren.
Indien na ontvangst en onderzoek blijkt dat het product waarvoor u een RMA heeft aangevraagd niks mankeert, dan zijn wij genoodzaakt om de gemaakte onderzoekskosten, verzendkosten en administratiekosten bij u in rekening te brengen. Het basistarief is 20,- euro en indien wij langer dan een uur bezig zijn geweest dan geldt er een uur tarief van 50 euro inc. BTW. Dus let op dat u echt een defect aanmeldt want zo voorkomt u onnodige irritaties en kosten.
Hoe kan ik mijn producten verzenden naar Zercom?
Producten die u wilt retourneren naar Zercom kunnen alleen met de verzendbon geretourneerd worden die u online via uw RMA aanvraag kunt uitprinten via onze website in uw RMA aanvraag. deze wordt pas zichtbaar nadat uw garantie aanvraag is goedgekeurd door onze RMA afdeling.
Wanneer kan uw pakket geweigerd worden?
1) Uw pakket kan geweigerd worden als er geen verzendbon van Zercom op uw pakket zit.
2) Als uw pakket niet of onvoldoende gefrankeerd is.
3) Als de verpakking van het pakket niet naar behoren uit ziet.(Dit om te voorkomen dat het product onderweg beschadigd of defect raakt).
Wat gebeurd er als deze pagina niet ondertekend bijgevoegd is?
Deze pagina is bijgevoegd om onduidelijkheden te voorkomen, door te tekenen kunnen wij er van uit gaan dat u deze pagina gelezen hebt. Als u deze pagina niet ondertekend bijvoegt kan uw RMA niet in behandeling worden genomen.
[
Voor 100% gewijzigd door
luckyjan op 18-02-2011 11:26
]