Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Goedemiddag,

Inleiding
Ik heb een Mobiblu T30 mp3 speler gekocht met 4 Gig. Uitbreidbaar tot 8 Gig dmv een 4Gig MicroSD kaartje.
Nou had ik die geheugenkaart besteld bij een winkel. Echter hebben ze mij een 4Gig MicroSDHS kaart gestuurd.
Opzich maakt mij dat niet uit, maar hij werkt niet in mn mp3 speler. Hij is onleesbaar en het ding loopt vast.

Enkele sites met productinfo:
http://www.megagadgets.nl...a6sma9crtnjb5i0scjnbus2a6
http://www.actie.nl/?Mobi..._detail&actie_idfk=630617
http://www.mp3discount.nl...ew=product&prodid=325&lg=

Probleem
Punt 1 is dat de winkel mij iets anders geleverd heeft als ik gevraagd heb. Zelfs op de bon staat MicroSD. Ze stuurden mij MicroSDHS.
Mijn vraag is forumoverlappend, ik post hem eerst hier maar.

Ze mailen mij het volgende:
De reden dat wij geïnteresseerd waren in het product waarvoor het geheugenkaartje bedoeld was, is om na te gaan of deze wel compatible is met uw MP3-speler. De Mobiblu T30 is inderdaad uitbreidbaar tot 8GB.

Van Sandisk hebben wij vernomen dat er geen verschil is tussen SD en SDHC. SDHC werkt alleen wat sneller. Helaas is er voor zowel de 4GB als 8GB geen SD-kaart beschikbaar. Hiervoor leveren zij alleen een SDHC kaart.

Vraag
Eerste vraag is: klopt dit? Is MicroSDHS het zelfde, en dus ook volledig compatible met MicroSD?
Ten tweede: los van alles, ze hebben mij niet het goede geleverd. Kan ik daar bezwaar op maken? Ze mailen me namelijk ook dit:
U kunt gebruikmaken van de zichttermijn en het betreffende product retourneren in de originele verpakking onder de volgende voorwaarden (zie ook artikel 4 van de Algemene Voorwaarden op www.mobileplaza.nl):
Met een hele lijst aan voorwaardes wat al lang niet meer van toepassing is.

Wat te doen?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij zijn alle SD-kaartjes groter dan 2GB automatisch SDHC. HC staat voor High Capacity. Maw. elk 4GB-kaartje zal van het type SDHC zijn.

Ik zou dus nog eens in de handleiding opzoeken of je mp3-speler wel SDHC-kaartjes ondersteunt. Lijkt me haast wel, omdat er gezegd wordt dat ie met 4GB uitgebreid kan worden. Kan zijn dat je net een incompatible kaartje hebt en dat een 4GB van een ander merk wel werkt.

Heb je ook al gecheckt of het kaartje niet kapot is door hem in een cardreader op de pc te proberen?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 20:07
Er bestaan ook non-HC 4GB SD kaartjes. En je device moet SDHC ondersteunen willen de kaartjes werken.
Zie: nieuws: Sandisk introduceert 8GB sdhc-geheugenkaart en http://www.steves-digicams.com/pdf/sdhc.pdf

Dat devices soms niet hoger willen gaan dan 2GB komt omdat ze FAT32 moeten ondersteunen voordat >2GB aangesproken kan worden.

De TS heeft dus een device wat blijkbaar niet SDHC compatible is, en een SDHC kaartje zal dan ook niet werken.

Je zou het, als je het online hebt gekocht, binnen 7 dagen terug kunnen sturen (wet koop-op-afstand), maar dan ben je wel je verzendkosten kwijt wat jammer is. Ik zou gewoon de discussie met de winkel aangaan en vragen om een omruil voor een artikel wat wel besteld is. Of, als je al deze ellende niet ziet zitten, je SDHC kaartje verkopen via V&A en een nieuwe bestellen.

[ Voor 29% gewijzigd door Krypt op 11-04-2008 11:40 ]

Pvouput live

• Guillome
  • Niet online
In dat geval hebben ze mij gewoon verkeerd voorgelicht? En het foute geleverd? En spreken ze nonsens?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Palomar
  • Niet online
Wikipedia: Secure Digital card

Er schijnen idd ook 4GB normale SD kaartjes te bestaan, maar die voldoen niet aan de officiele standaard. Denk dat zijn mp3-speler id ddoelt op deze kaartjes en dat SDHC niet werkt.
Guillome schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:37:
In dat geval hebben ze mij gewoon verkeerd voorgelicht? En het foute geleverd? En spreken ze nonsens?
lastig te zeggen, als ik het goe dbegrijp zijn 4GB SD-kaarten geen officiele standaard. Volgens de standaard zijn 4GB kaarten automatisch SDHC.

[edit] Na nnog even wat b eter te lezen: Wikipedia: Secure Digital card Kennelijk kan 4GB SD dus wel officieel ;) Maar het is vrij zeldzaam....

[ Voor 52% gewijzigd door Palomar op 11-04-2008 11:41 ]

• Guillome
  • Niet online
Niet als ze expliciet 4Gb Sandisk MicroSD neerzetten, met daaronder 8 GB Sandisc MicroSDHS in hun webshop. Ook op de bon en factuur per mail staat MicroSD

• Palomar
  • Niet online
Maarja goed, gewoon terugsturen dat kaartje en verder leven met het feit dat je mp3-speler geen SDH_C_ ondersteunt ;)

• Guillome
  • Niet online
Palomar schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:38:
[edit] Na nnog even wat b eter te lezen:
... nu nog wat beter schrijven ;) :P sorry kon het niet laten :+

• Palomar
  • Niet online
In topics van mensen die SDHC als SDHS schrijven ga ik mn posts niet checken op tikfouten :+

• Guillome
  • Niet online
:$

Maar dan mail ik nu terug dat ik wil dat ze óf een 4GB MicroSD kaart leveren, of mn geld terug aangezien ze zeggen geen 4GB MicroSD te hebben. En ik leg ze voor dat het wel degelijk verschillend is, MicroSDHC ;) en MicroSD, en dat ze gewoon niet leveren wat ze horen te leveren.

[ Voor 98% gewijzigd door Guillome op 11-04-2008 11:52 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Geen idee wat MicroSDHS is, dus ik pas de titel even aan :)

• Guillome
  • Niet online
Na een mailconversatie vrijdag waain ik meld dat Experts zeggen dat MicroSD niet het zelfde, en niet compatible is met MicroSDHC (hij leert het wel haha) had ik niets meer vernomen van ze. Sowieso appart dat ik ze dat moet vertellen, zij als experts zijnde. Maargoed.
Dus ik mailen, en krijg ik deze mail terug:
Beste,

U kunt gebruikmaken van de zichttermijn en het betreffende product retourneren in de originele verpakking onder de volgende voorwaarden (zie ook artikel 4 van de Algemene Voorwaarden op www.website.nl):
- Het product is niet in gebruik genomen;
- Het product is onbeschadigd;
- De originele verpakking van het product is onbeschadigd;
- Alle artikelen die in de verpakking zaten dienen mee teruggestuurd te worden;
- Alle artikelen die in de verpakking zaten dienen netjes in de zakjes e.d. te zitten zoals dit aan u geleverd was;
- Indien de verpakking verzegeld was dient de zegel niet verbroken te zijn;
- U dient een kopie van de aankoopfactuur mee te sturen;
- U dient uw rekeningnummer en naam rekeninghouder te vermelden;
- Het artikel dient binnen 7 werkdagen na ontvangst geretourneerd te worden.

Indien u uw order heeft afgehaald kunt u geen gebruik maken van de zichttermijn.

Indien u het product retourneert maar niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet kunnen wij het product niet terugnemen. In dat geval wordt het product aan u geretourneerd nadat u € 6,50 retourneringskosten per bank aan ons heeft overgemaakt.

Indien u voldoet aan bovenstaande voorwaarden kunt u het product voldoende gefrankeerd retour sturen, bij voorkeur aangetekend. Onvoldoende gefrankeerde zendingen worden niet aangenomen. Winc Internet & Communications B.V. kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade die tijdens verzending is ontstaan. Indien uw zending aan bovenstaande voldoet kunt u binnen 30 dagen na ontvangst het aankoopbedrag terugverwachten op u bankrekening.

Onze adresgegevens vindt u onderaan deze email en op de aankoopfactuur.

Met vriendelijke groet,
Nou zakt mijn broek af... Dus ik heb nu een heel duidelijke mail terug gestuurd nu. Gezeik. Ik heb mijn verpakking natuurlijk al lang geopend en al weggegooid.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31
Tja das de volgende keer beter lezen en nooit je verpakking weggooien totdat je zeker weet dat je het goede product hebt :)

• Guillome
  • Niet online
Ik kan er toch pas achter komen dat ie niet werkt als ik m uit de verpakking heb gehaald? Dus ja die is stuk.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja. Volgens mij kunnen ze ook niet van je eisen dat de verpakking heel blijft. Heel zeker ben ik er niet over, dus ik verwijs je door naar het Shopping Forum waar dat soort zaken behandeld worden.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ook omdat apparaat defect kan gaan of enige gebreken vertoont na verloop van tijd, zou ik verpakking gewoon minstens 1 maand bewaren. Ik gooi ze nooit spontaan weg, alsof het one-way ticket is. Nee, je kan wel terugsturen, maar je moet gewoon weten dat bijna elke winkel de originele verpakking graag erbij wil hebben zodat het "compleet" terug kan.
Want vaak ruilen ze om tegen andere product in volledige verpakking. Alles zit erin. Dus niet als losse toestel zonder verpakking!
Pagina: 1