Geen geluid via dolby met ps3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136399

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een Playstation 3, deze ps3 is via een hdmi met mijn TV (Sharp LC-32 GA6E) verbonden. Ik heb mijn TV weer verbonden via Scart 1 naar mijn dolby surround set incl. dvd speler (JVC TH P3).

Het probleem is dat ik als ik TV kijk naar alle vaste netten ik wel dolby heb, maar zodra ik overschakel naar een andere scart poort dan de dolby-dvd ik geen geluid meer heb via de dolby.
Als ik dus nederland 3 kijken heb ik geluid, schakel ik dan over naar de ps3 hou ik het geluid van ned 3 op de dolby.

Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Direct een coaxiale of optische kabel van je PS3 naar je versterker. Je kunt trouwens nooit Dolby Digital via SCART krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

Dobly Surround kan wel >:)
Maar idd, coaxiaal/optisch aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Exorcist schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:28:
Direct een coaxiale of optische kabel van je PS3 naar je versterker. Je kunt trouwens nooit Dolby Digital via SCART krijgen.
Dat leek mij dus ook de oplossing alleen:
- heb ik geen optische kabel ingang op de dolby set,
- geen coax ingang op ps3

is er nog andere oplossing?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 136399 op 12-04-2008 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258674

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb ook geen versterker met optische-ingang (is 7 jaar oud). Ik heb bijvoorbeeld een optisch-naar-coax converter geprobeerd. Daar krijg je wel een stereo-geluid mee, maar nog steeds geen 5.1. Het lijkt er dus zeer op dat ik nooit 5.1 uit mijn ps3 zal krijgen zonder een nieuwe versterker te kopen :( Of iemand moet een converter weten die een dolby 5.1 signaal WEL om kan zetten van optisch naar coax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 258674 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:39:
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb ook geen versterker met optische-ingang (is 7 jaar oud). Ik heb bijvoorbeeld een optisch-naar-coax converter geprobeerd. Daar krijg je wel een stereo-geluid mee, maar nog steeds geen 5.1. Het lijkt er dus zeer op dat ik nooit 5.1 uit mijn ps3 zal krijgen zonder een nieuwe versterker te kopen :( Of iemand moet een converter weten die een dolby 5.1 signaal WEL om kan zetten van optisch naar coax?
Ik ben uiteindelijk tot de oplossing gekomen! Je kan de de RGB/Scart kabel gebruiken, je sluit hem aan op de PS3 en gebruikt alleen de witte en rode stekker en sluit hem daarmee aan op de dolby, dit kan via scart of alleen via de audio ingangen! Je moet daarna alleen nog even de PS3 instellen dat je de audio via de RGB/Scart hebt lopen en dan doet ie het !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:47
Anoniem: 136399 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:30:
[...]

Ik ben uiteindelijk tot de oplossing gekomen! Je kan de de RGB/Scart kabel gebruiken, je sluit hem aan op de PS3 en gebruikt alleen de witte en rode stekker en sluit hem daarmee aan op de dolby, dit kan via scart of alleen via de audio ingangen! Je moet daarna alleen nog even de PS3 instellen dat je de audio via de RGB/Scart hebt lopen en dan doet ie het !
Dan heb je alsnog stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258674

Ja inderdaad, niet echt de oplossing waar ik naar zocht, die mogelijkheid had ik ook al. Maar toch bedankt voor de moeite! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280221

ik denk dat dit ook wel een oplossing is.

http://www.keuren.eu/product_info.php?products_id=49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-07 16:42
Anoniem: 258674 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:48:
Ja inderdaad, niet echt de oplossing waar ik naar zocht, die mogelijkheid had ik ook al. Maar toch bedankt voor de moeite! :)
Tijd voor een nieuwe reciever dus ;) Die zijn volgens mij ook niet zo extreem duur meer tegenwoordig :)
Pagina: 1