Na deze Pierz en deze TsarCasm reacties op dit topic gelezen te hebben, ben ik op zoek gegaan naar de minutes van de plenaire zitting. Daar viel me op dat er voor 2 amendementen op paragraaf 22 is gestemd, waarvan een gesubmit door Fjellner, dit is het amendement waar het nieuwstopic over gaat. Op de resultaten van de stemming vind ik echter dat er 575 voor, 52 tegen en 11 onthoudingen zijn. De cijfers gegeven in het nieuwstopic (314,297,14) zijn voor amandement 2
nieuws: Europees Parlement wijst voorstel om piraten af te sluiten af dus 
Auteur is ingeseind.
Auteur is ingeseind.
[ Voor 5% gewijzigd door Rataplan op 11-04-2008 12:00 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Er zijn tijdens het debat twee amendementen ingediend. Eén door Christopher Fjellner, dat met 572 tegen 52 stemmen werd aangenomen. Daarna kwam Michel Rocard met een andere versie, die nog wat scherper geformuleerd was. Deze werd met de in het artikel genoemde meerderheid van 314 tegen 297 aangenomen. Omdat het tweede amendement het eerste geheel omvat is het eerste in feite betekenisloos geworden zodat alleen het tweede nog van belang is.
Dat was wat ik ook al dacht, maar zou het dan niet beter zijn om in de nieuwstopic (kwestie van correctheid) te linken naar het amandement van Rocard in plaats van dat van Fjelner ?