• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:26
Hoi mensen, ik heb een zomerhuisje op een recreatiepark en heb daar mn digitale ontvanger e.d. mee naartoe genomen van huis. Ik woon hier ook in de buurt en we zitten hier op het Casema netwerk, dus het werkt allemaal via de bestaande smartcard.
Nu is het kabelsignaal hier alleen niet geweldig (zeg maar gerust beroerd) waardoor ik een boel digitale zenders (RTL4/5/SBS6/RTL7) niet kan ontvangen. Veel andere zenders doen het wel prima.

Kan ik dit slechte signaal oppeppen met een signaalversterker? Of heeft dit geen zin? Ik wil wel graag digitale TV kijken hiero omdat de kabel zo beroerd is.

Casema kan niks voor me doen omdat het een recreatiepark is, en van de parkbeheerder hoef ik al helemaal niets te verwachten. Het halve park klaagt al jaren over de slechte kwaliteit van de kabel hier.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

De kans is zeer groot dat het versterken van ellende alleen maar grotere ellende geeft......... Zie je de zenders uberhaubt wel op je TV of kan je het geeneens ontvangen?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:49
Versterken heeft geen zin.

Versterken moet je doen bij de bron. Je gaat geen reeds afgetakeld signaal versterken, want dan versterk je ook de storing.

Versterken zou zin hebben als een kwalitatief goed, maar verzwakt, signaal binnen zou komen. maar ik betwijfel dat dat hier het geval is.

Wat je hier ziet is dat de decoder het signaal van diverse 'zenders' (ben ff de echte naam kwijt) niet kan oppikken. (Op zo'n 'zender' zitten 6 a 8 kanalen)

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:26
Ahzo... Ik kan met analoge tv wel alle zenders ontvangen, maar met veel ruis. Ik heb het signaal al een stuk opgekrikt door alle kabels in het huisje hier opnieuw aan te leggen en zo kort mogelijk te houden, maar meer zit er niet in. Het netwerk is hier dus gewoon brak :(