Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
Hallo ,

Ik heb hier een probleem met Internet-service provider NXS dit werkt helaas niet optimaal met Windows Vista.

Het gaat om een mailprobleem. Ik kan heel simpel via thunderbird of outlook express mailen met mijn mail-account met windows xp, maar dit werkt niet onder windows vista. Ik kan bijvoorbeeld geen mailtjes sturen dat meer dan 100 tekens heeft of als ik een attachments wilt versturen.

Hiervoor hebben wij dus nxs gebeld en die vertelden ons dat het probleem onder Windows Vista zit en niet onder NXS.

Heb ook even op google gezocht naar problemen onder Windows Vista maar heb niets kunnen vinden.

Onder windows vista heb ik Windows Mail , Thunderbird en Eudora geprobeerd en zelfs webmail van nxs wilt niet werken onder windows vista. (https://webmail.nxs.nl)

Misschien dat er een aantal forum-leden die hetzelfde probleem hebben.

Met vriendelijke groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 15:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welke foutmelding krijg je? "Het werkt niet onder Vista" zegt me niet zoveel.

Heb je NXS ook gevraagd om een MS KB-artikel waarin deze issue uitgelegd wordt? Heb je het al eens geprobeerd om met telnet een mail te versturen groter dan 100 karakters? (om mail-clients helemaal uit te sluiten).

De mailbox zit niet tegen een limiet aan te hikken? Gebruik je een eigen mailserver, of connecteer je naar de mailserver van NXS?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft een webmail client met windows vista te maken 8)7
Lijkt me echt geen Vista-probleem hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:08:
Wat heeft een webmail client met windows vista te maken 8)7
Lijkt me echt geen Vista-probleem hoor...
Aangezien TS het probleem met verschillende clients ondervind, lijkt het er sterk op dat dit dus wel een vista probleem is.

Zoals eerder gemeld, probeer het eens via telnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hyperactieve firewall of zo?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:11:
[...]

Aangezien TS het probleem met verschillende clients ondervind, lijkt het er sterk op dat dit dus wel een vista probleem is.

Zoals eerder gemeld, probeer het eens via telnet.
Lijkt me nog steeds stug. Lijkt me eerder een softwareprobleem, of inderdaad een hyperactieve firewalll; welke toevallig zijn geinstalleerd onder Vista... Ik heb nog nooit iemand met Vista hierover gehoord, dus het is imo gewoon een inrichtingsprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
Het probleem zit onder Windows Vista. Met windows xp krijg ik gewoon mijn mail binnen en heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:18:
[...]

Lijkt me nog steeds stug. Lijkt me eerder een softwareprobleem, of inderdaad een hyperactieve firewalll; welke toevallig zijn geinstalleerd onder Vista... Ik heb nog nooit iemand met Vista hierover gehoord, dus het is imo gewoon een inrichtingsprobleem.
Nee, de hyperactieve firewall is logisch :? Firewalls onder windows zijn meestal niet van die super ingewikkelde dingen, ze blokkeren of ze blokkeren niet, de firewall zal niet ineens halverwege gaan besluiten dat ie de verbinding toch maar gaat blokkeren... Die kans wordt al helemaal nihil als dat altijd bij character nr. 100 gebeurd.

Ik zou eerder denken aan een rotte tcp stack... Onder linux komen ook weleens problemen voor met locale settings, misschien dat zoiets onder windows zich ook kan voordoen, daarvoor te weinig kennis van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
Question Mark schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:06:
Welke foutmelding krijg je? "Het werkt niet onder Vista" zegt me niet zoveel.

Heb je NXS ook gevraagd om een MS KB-artikel waarin deze issue uitgelegd wordt? Heb je het al eens geprobeerd om met telnet een mail te versturen groter dan 100 karakters? (om mail-clients helemaal uit te sluiten).

De mailbox zit niet tegen een limiet aan te hikken? Gebruik je een eigen mailserver, of connecteer je naar de mailserver van NXS?
telnet heb ik nog niet geprobeerd. Ik connecteer mijn mailserver van nxs ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:31:
[...]

Nee, de hyperactieve firewall is logisch :? Firewalls onder windows zijn meestal niet van die super ingewikkelde dingen, ze blokkeren of ze blokkeren niet, de firewall zal niet ineens halverwege gaan besluiten dat ie de verbinding toch maar gaat blokkeren... Die kans wordt al helemaal nihil als dat altijd bij character nr. 100 gebeurd.

Ik zou eerder denken aan een rotte tcp stack... Onder linux komen ook weleens problemen voor met locale settings, misschien dat zoiets onder windows zich ook kan voordoen, daarvoor te weinig kennis van windows.
Over firewall gesproken. Kan het niet aan Windows Defender liggen ?
Want een college van mij heeft ook Windows Vista. Hij kan wel meer dan 100 karaters beschrijven en attachments versturen, maar hij krijgt zijn mail te laat binnen. Terwijl ik met zijn email account onder windows xp helemaal vlekkeloos werkt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

soundtrack schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:31:
[...]telnet heb ik nog niet geprobeerd.
Let er even op dat de telnet client standaard niet geinstalleerd staat bij een Vista Setup, en dat deze handmatig via ADD/Remove programs geinstalleerd moet worden.

sending mail using telnet

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
Question Mark schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:42:
[...]
Let er even op dat de telnet client standaard niet geinstalleerd staat bij een Vista Setup, en dat deze handmatig via ADD/Remove programs geinstalleerd moet worden.

Bedankt. Ik zal het uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:31:
[...]

Hey ik zeg toch, toevallig geinstalleerd onder Vista?? Heb het nergens over de ingebouwde firewall. Lijkt me idd ook wel stug dat het aan een firewall ligt..

Maar goed, mijn kennis van TCP/IP is iets te ver afgezakt om daar verder op in te gaan, zou in theorie wel aan Vista kunnen liggen...
Om alles uit te sluiten: Al andere browser geprobeerd??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
Question Mark schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:42:
[...]

Hoe werkt Telnet?

Kan ik het via PuTTy runnen en hoe zal dit werken. (even op wikipedia gekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De stappen staan letterlijk uitgelegd in de link die ik postte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer je MTU size eens wat lager te zetten onder Vista.... geen idee hoe dat moet onder vista, dus dat zal je ff op moeten zoeken.

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat je het daarin moet zoeken gezien de problemen die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
Oke mensen bedankt voor jullie reacties.

Ik ga het ene ander uit-proberen.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

gewoon de link die je quote volgen, zo moeilijk is dat toch niet :?

Verder staat er nog helemaal niets aan zinnige info in dit topic. Opmerkingen als 'onder XP werkt het wel, onder Vista niet', kan niemand wat mee.
Zeker als webmail niet werkt, zou ik het eerder in de mailserver zoeken.

Dus graag veel meer info en sepcifieke foutmeldingen e.d.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check deze link ff... er schijnt toch iets te zijn met Vista en MTU sizes.... Zelf geen ervaring mee hoor, heb zelf geen Vista (of andere windows), dus kan niet controlleren of het waar is wat ze schrijven... maar ach, het is het proberen waard denk ik zo:

http://www.tsudohnimh.com...e-vista-mtu-problems.html
Pagina: 1