Toon posts:

draadloos netwerk aansluiten lukt voor geen meter.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een wireless router van Eminent gekocht om thuis een draadloos netwerk in te stellen. Ik heb thuis direct adsl waarbij ik een modem van kpn heb gekregen.

Ik heb alle mogelijkheden geprobeert maar ik kan er maar niet uit komen. Ik heb eerst een ethernetkabel op de modem aangesluiten op een LAN poort en die verbonden met de WAN poort van mijn nieuwe draadloze router. Maar er gebeurde niks. Daarna heb ik de kabel uit WAN poort gehaalt en op een normale LAN poort geplugged, wederom niks. Na een paar belletjes na een paar ict'ers zijn we erachter gekomen dat mijn modem ook tegelijkertijd ook een router is. En het probleem daar ligt omdat het 2 ip-adressen heeft?? En dat ik het moest proberen met switchen van 192.168.1.1 of 192.168.1.2 of .02. En ook moest ik de DHCP uitzetten. Aangezien ik er niet veel verstand van heb begrijp ik hier dus niks van. Ik heb ook gevraagd of ik niet gewoon een oude modem koop waar dus geen router in zit en dan het daarmee proberen maar ze zeiden dat het toch niet zou werken.

Weten jullie misschien een andere oplossing?

Alvast bedankt.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:41

allure

Titaan fase 2/3

wat voor modem heb je? en welke types apparaten?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je moet je Eminent router laten fungeren als Accespoint.
Dus vanuit je KPN router gaat een UTP kabel naar je Port 1 van de Eminent(niet de WAN poort)
En dan moet je in de webinterface instellen dat het een accespoint moet zijn en geen router.
Beetje Googlen en hier op GoT kijken heeft heel veel nut genoeg topics over

Verwijderd

Topicstarter
allure schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:09:
wat voor modem heb je? en welke types apparaten?
ik heb een speedtouch modem van thomson volgens mij en die wireless router die ik heb gekocht is een goedkope van € 50,- van het merk Eminent

correctie het is een modem en router in 1

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 10:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:10:
Je moet je Eminent router laten fungeren als Accespoint.
Dus vanuit je KPN router gaat een UTP kabel naar je Port 1 van de Eminent(niet de WAN poort)
En dan moet je in de webinterface instellen dat het een accespoint moet zijn en geen router.
Beetje Googlen en hier op GoT kijken heeft heel veel nut genoeg topics over
Thnx ik ben al de hele dag aan het zoeken maar ik heb er helaas niet zoveel verstand van. Dus volgens jou moet ik de LAN-poort gebruiken op mijn wireless router.

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:14:
[...]

Thnx ik ben al de hele dag aan het zoeken maar ik heb er helaas niet zoveel verstand van. Dus volgens jou moet ik de LAN-poort gebruiken op mijn wireless router.
Ja
En zorgen dat op de Eminent niks van een DHCP server draai

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:19:
[...]

Ja
En zorgen dat op de Eminent niks van een DHCP server draai
Dankje ik zal het vanavond proberen als ik thuis ben. Maar weet jij toevallig of het ook zou werken als ik een oude modem pak zonder router dan en die dan direct op de wireless router aan zou sluiten of dat ook zou werken?

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:32:
[...]

Dankje ik zal het vanavond proberen als ik thuis ben. Maar weet jij toevallig of het ook zou werken als ik een oude modem pak zonder router dan en die dan direct op de wireless router aan zou sluiten of dat ook zou werken?
Als jij weet hoe je router moet instellen zou het kunnen werken.
Ik zou lekker mij oplossing doen is veel makkelijker
Pagina: 1