Ik heb een Fritzbox 7050 met een TweakDSL 12-24 Mbit verbinding over BabyXL.
Met het meegeleverde Zyxel modem heb ik een prima verbinding
Toch wil ik graag mijn Fritzbox gebruiken vanwege de uitgebreidere router en telefonie instellingen. Helaas krijg ik geen verbinding met met Fritzbox
Tweakdsl geeft geen support op 'vreemde' modems. Ik heb de nodige topics gelezen over de Fritzbox 7050. Ook op het adslforum is er het nodige over geschreven. Helaas gaan bijna alle topics over de telefoniefuncties. Daarnaast heb ik de nodige instellingen geprobeerd, helaas zonder succes.
Maar er zijn dus mensen die dit modem gebruiken! Het zou mooi zijn als dit mensen zijn op het BabyXL netwerk, helemaal geweldig zou zijn als ze de instellingen zouden willen delen...
Op dit moment gebruik ik de volgende instellingen:

De VPI en VCI waarden heb ik van de supportpagina's van TweakDSL. Over de instelling bij encapsulation heb ik twijfels. Volgens support moet dit LLC zijn, maar dan moet ik verplicht een IP-adress, subnet etc etc invullen. Bij het Zyxel modem was dit niet nodig.
Met de bovenstaande instellingen lijkt het erop dat ik af en toe verbinding heb:

Maar toch weer niet:

Meer info over het modem:
http://www.avm.de/de/Serv...l=FRITZ!Box_Fon_WLAN_7050
Doe ik iets fout? Alle tips en opmerkingen zijn welkom!
Met het meegeleverde Zyxel modem heb ik een prima verbinding
Tweakdsl geeft geen support op 'vreemde' modems. Ik heb de nodige topics gelezen over de Fritzbox 7050. Ook op het adslforum is er het nodige over geschreven. Helaas gaan bijna alle topics over de telefoniefuncties. Daarnaast heb ik de nodige instellingen geprobeerd, helaas zonder succes.
Maar er zijn dus mensen die dit modem gebruiken! Het zou mooi zijn als dit mensen zijn op het BabyXL netwerk, helemaal geweldig zou zijn als ze de instellingen zouden willen delen...
Op dit moment gebruik ik de volgende instellingen:

De VPI en VCI waarden heb ik van de supportpagina's van TweakDSL. Over de instelling bij encapsulation heb ik twijfels. Volgens support moet dit LLC zijn, maar dan moet ik verplicht een IP-adress, subnet etc etc invullen. Bij het Zyxel modem was dit niet nodig.
Met de bovenstaande instellingen lijkt het erop dat ik af en toe verbinding heb:

Maar toch weer niet:

Meer info over het modem:
http://www.avm.de/de/Serv...l=FRITZ!Box_Fon_WLAN_7050
Doe ik iets fout? Alle tips en opmerkingen zijn welkom!
If you don't succeed at first, redefine succes.