Fritzbox 7050 op BabyXL (TweakDSL)

Pagina: 1
Acties:

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11 13:31
Ik heb een Fritzbox 7050 met een TweakDSL 12-24 Mbit verbinding over BabyXL.
Met het meegeleverde Zyxel modem heb ik een prima verbinding :) Toch wil ik graag mijn Fritzbox gebruiken vanwege de uitgebreidere router en telefonie instellingen. Helaas krijg ik geen verbinding met met Fritzbox ;(

Tweakdsl geeft geen support op 'vreemde' modems. Ik heb de nodige topics gelezen over de Fritzbox 7050. Ook op het adslforum is er het nodige over geschreven. Helaas gaan bijna alle topics over de telefoniefuncties. Daarnaast heb ik de nodige instellingen geprobeerd, helaas zonder succes.
Maar er zijn dus mensen die dit modem gebruiken! Het zou mooi zijn als dit mensen zijn op het BabyXL netwerk, helemaal geweldig zou zijn als ze de instellingen zouden willen delen...

Op dit moment gebruik ik de volgende instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.harmenkuppens.nl/fritz/connection1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.harmenkuppens.nl/fritz/connection2.jpg

De VPI en VCI waarden heb ik van de supportpagina's van TweakDSL. Over de instelling bij encapsulation heb ik twijfels. Volgens support moet dit LLC zijn, maar dan moet ik verplicht een IP-adress, subnet etc etc invullen. Bij het Zyxel modem was dit niet nodig.

Met de bovenstaande instellingen lijkt het erop dat ik af en toe verbinding heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.harmenkuppens.nl/fritz/dsl_information1.jpg

Maar toch weer niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.harmenkuppens.nl/fritz/event_log1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.harmenkuppens.nl/fritz/dsl_information2.jpg

Meer info over het modem:
http://www.avm.de/de/Serv...l=FRITZ!Box_Fon_WLAN_7050

Doe ik iets fout? Alle tips en opmerkingen zijn welkom! _/-\o_

If you don't succeed at first, redefine succes.

Verwijderd

Is dit niet hetzelfde netwerk als Telfort gebruikt? (Tiscali netwerk dus?) In dat geval zou je namelijk even in het Telfort topic kunnen kijken. Daar zijn wel mensen die Fritzbox gebruiken in combinatie met Telfort. Als ik het zo zie kloppen je instellingen namelijk wel.

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 22:45
Wij hebben Compuserve over tiscali (zal ook wel telfort dsl drager zijn nu). De fritz 7050 werkte altijd prima. De meldingen die jij laat zien in de plaatjes (dsl training etc) kregen wij ook van het 1 op het andere moment en toen.... over naar de Zyxel want "geen idee" waarom en "geen nieuwe firmware" oid. Ben er dus bang voor dat je "pech hebt"

[quote]Harmen1975 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:50:
Ik heb een Fritzbox 7050 met een TweakDSL 12-24 Mbit verbinding over BabyXL.
Met het meegeleverde Zyxel modem heb ik een prima verbinding :) Toch wil ik graag mijn Fritzbox gebruiken vanwege de uitgebreidere router en telefonie instellingen. Helaas krijg ik geen verbinding met met Fritzbox ;(

• Lautie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2023
Dit soort problemen heb ik ook in het begin gehad voordat ik overging op adsl2+, ik heb hier toen bij Tweakdsl een melding van gemaakt. Het duurde mij te lang dus heb ik mijn oude modem terug gezet. Ik werd een paar dagen later door de helpdesk netjes terug gebeld en kreeg te horen dat er niks aan de hand was. Nadien de fritz! 7050 er weer aangehangen en sindsdien geen last meer gehad van dit soort disconnects.

Waar ik nu wel last van heb is dat ik maar zo'n 13,5 mbit haal met de 7050 en ik maar 1km van de centrale af woon. Hang ik er een siemens modem aan dan haal ik bijna 16,5 mbit, en ik kwam nog ergens achter. Bel ik iemand met de vaste lijn en trek ik dan de adsl lijn eruit dan heb ik me toch ff een parij ruis en storing op de lijn voor zo'n 2 seconden. Ook dit heb ik gemeld dus ik ben benieuwd wat ze er van zeggen.

Vader van Tobias en Ylana \o/

• telocho
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 09:31
Is er nu een speciale instelling voor de Fritz om te werken met tweakdsl over babyxl?
Ik ben gisteren gemigreerd vanuit het BBNED op de babyxl (met annex B werd mij verzekerd) (werkte altijd lekker op 10Mb) en lijk nu geen signaal te hebben, er komt ook geen training tot stand.
Ik heb trouwens adsl over kaal koper.

De vpi/vci is volgens helpdesk 0/34 en heb ik ook zo veranderd, van 0/35 naar 0/34.
Daarbij werd ook "routed LLC" en niet "bridged" aanbevolen, maar inderdaad:
Alleen in bridged heb ik wel de optie voor dhcp, in routed LLC moet ik dan vaste ip-adressen opgeven (die ze natuurlijk niet opgeven).

Dus kan iemand mij op weg helpen? De plaatjes in het begin van de thread zijn alweer weg.

Dank alvast,
Bert.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

telocho, indien je een consistent (niet-helpdesk) probleem hebt, maak dan een eigen topic of post in het grote TweakDSL topic.

"ik lijk nu geen signaal te hebben" heeft niets met VPI/VCI te maken.
ADSL linesync / training heeft te maken met het fysieke signaal, niet met instellingen in je modem.

Er is een verschil tussen de modus van je modem zelf (of hij router speelt voor je lokale netwerk ja of nee), en tussen de WAN instellingen.

De WAN instellingen voor BabyXL zouden moeten zijn:

RFC1483-Bridged-LLC
VPI/VCI: 0/34

• telocho
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 09:31
Dank in ieder geval voor reactie.

De zin van mijn bericht was dat ik probeerde bij de originele poster te achterhalen of deze zijn ervaringen uit het eerste topic alsnog wilde toelichten, hoe hij dit uiteindelijk heeft opgelost. Ook omdat de plaatjes niet meer werkten, is het niet meer goed te lezen, en commentaar uit deze thread niet meer goed te interpreteren.

Er zijn twee dingen aan de hand, de helpdesk geeft mij inconsistente informatie (dan weer routed dan weer bridged) en beide test ik zonder resultaat. En ten tweede heb ik uit eigen expirimenten met alle settings ook geen training.
Uw statement dat geen training (lijkt vanuit gebruikersperspectief op geen signaal, vandaar mijn omschrijving) niets te maken heeft met vpi/vci is ook tegenstrijdig met de helpdesk uitspraak dat zonder deze waarden correct zijn er geen training plaatsvind.

Ik heb mijn modem al twee jaar werkend met tweakdsl op het bbned en meen derhalve het verschil tussen router mode en client mode te begrijpen. De verwarring die hier ontstaat komt doordat de term "routed" in mijn post sloeg op de "routed LLC snap" instelling voor het WAN, versus Bridged/dhpc.
Ik heb problemen mijn WAN verbinding te activeren. Uiteraard kan ik met de blote ogen niet zien of er wel signaal is doorgeschakeld...

De helpdesk claimt vanaf hun bureau dat mijn lijn succesvol is gemigreerd vanuit bbned naar babyxl gisteren, terwijl ik behalve de vpi/vci instelling aanpassen eigenlijk niets anders zou moeten hoeven doen. Desondanks, geen training, op 0/35 of 0/34 of of.
Daarom mijn voorlopige conclusie dat er "verstoord" signaal is, alhoewel ik dat alleen met oscilloscoop zou kunnen zien natuurlijk. Zei ik al dat ik kaal koper heb?
Is er iets met de voltmeter te doen? Lijkt me zelf van niet want die freqenties zijn veel te hoog voor de AC stand (optimaal bij 50Hz) bij een voltmeter... Dan meet ik waarschijnlijk hoogstens een paar mVolt en dat kan alleen al opgewekte inductie zijn.

Ik zal verder verloop met ellende met de helpdesk in een eigen thread doen, indien het forum mij daarbij kan helpen. Voorlopig concludeer ik dat ik training zou moeten zien en de instellingen vrijwel voor zich spreken, en toch "doet 'ie het niet". Ik post daar wel een plaatje bij als ik thuis kom.

Dank nogmaals Moderator, en excuseer als ik een forumregel overtreed, is zeker niet mijn bedoeling.
Pagina: 1