Toon posts:

Webcam op WAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een IP-Camera, deze heb ik op draadloze router ingesteld en dat werkt allemaal goed. Nu heb ik de volgende netwerk structuur:
Modem -- Router -- Wireless Router

Op de Router zitten 7 computers aangesloten en op de wireless alleen de webcam en een laptop.
Nu kan ik van een vaste computer niet de webcam aanroepen onder zijn ipadres.
Dit komt doordat de router een ander ip heeft dan de draadloze router, de router heeft 172.x.x.x en de wireless router 192.x.x.x.

Hoe kan ik dit gelijk trekken zodat ik vanaf de router wel de webcam kan aanroepen?

Verwijderd

Is het niet mogelijk om de 172.x.x.x router over te zetten naar de 192.x.x.x reeks? Dat lijkt me de makkelijkste oplossing.

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:34
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:49:
Is het niet mogelijk om de 172.x.x.x router over te zetten naar de 192.x.x.x reeks? Dat lijkt me de makkelijkste oplossing.
Dat dus. Zet ze in dezelfde ip-range en subnetmasker en het werkt als een zonnetje.

Verwijderd

Topicstarter
Okay super ! Wat moet ik met de gateway doen? verschillend of ook gelijk trekken?

Verwijderd

Hoe heb je precies de routers op elkaar aangesloten? Kabel van de eerste router naar de WAN poort van de wireless ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:11:
Hoe heb je precies de routers op elkaar aangesloten? Kabel van de eerste router naar de WAN poort van de wireless ofzo?
Van de normale router (LAN) poort naar de WAN poort van de wireless router.

Verwijderd

Ik denk dat je in dat geval, maar iemand mag me gerust verbeteren, op de wireless router als gateway de bedrade router moet gebruiken en op de bedrade router als gateway het modem. Maar ik zou zeggen, probeer een paar dingen en dan kom je er wel uit.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:47

Tjark

DON'T PANIC

Gebruik je die wireless alleen maar voor jezelf? (dus niet als open connectie voor anderen)

Dan zou ik die wireless in bridge modus zetten

indien je de wireless wel open wil zetten:
code:
1
2
3
4
modem - wireless - router - interne pc's
            |
            |--- laptop
            |--- DMZ (webcam)

[ Voor 37% gewijzigd door Tjark op 11-04-2008 10:42 ]

*insert signature here

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Beter is om de wireless router in te stellen dat het alleen als wireless accesspoint werkt.
Je moet dan o.a. instellen dat de DHCP server van de wireless router uitstaat en dat je DHCP request forward naar de andere router. De wireless router dan niet met de WAN poort aansluiten maar met de LAN netwerk poort.

Let dan ook op dat je beide routers in dezelfde netwerk range zet, maar wel verschillende ip nummers natuurlijk, ik zou zeggen 192.168.1.1 en 192.168.1.2 (wireless) en dan gateway op 1.

[ Voor 39% gewijzigd door Quantor op 11-04-2008 10:52 ]

Pagina: 1