Toon posts:

Bios werkt niet cmoss wrong date time wrong

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,
Vraagje
Ik heb een probleem met de bios met opstarten geeft hij aan cmoss wrong en cmoss time date wrong. Na de tijd goed zetten en load default save start die niet meer op(fannetjes draaien thats it)Na clear cmoss krijg ik weer hetzelfde verhaal wrong cmoss date time etc.
Wat heb ik al gedaan reset(batterij eruit)nieuwe batterij erin het zelfde resultaat(dus stroom eraf batterij eruit uurtje uit laten staan batterij erin hetzelfde resultaat.Alle hardware verwijdert(hd dvd)
Moederbord foxconn a690gm2ma Rs2h
2x mdt 1gb ram
Iemand enig idee?
Alvast bedankt voor het meedenken ;)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:19

Nemesizz

Untouchable

Als je load default doet, doe je eigenlijk hetzelfde als CMOS wissen. Je laadt de standaart settings allemaal weer en moet dus alles instellen, vandaar dat je die melding krijgt.

Stel het spul allemaal in in je BIOS, en doe dan Save and Exit en dan zou het goed moeten zijn.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05 12:39

TommyGun

Stik er maar in!

Met hierboven. Instellen en F10 rammen ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-03 14:45
Is de batterij nog wel goed? Probeer eens een nieuwe batterij.

Verwijderd

jj71 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:44:
Is de batterij nog wel goed? Probeer eens een nieuwe batterij.
TS zei dat hij dit al gedaan heeft...

Check misschien de contactjes van het batterijhoudertje eens, misschien dat er aangekoekt vuil op zit?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reaktie's 8)
Ik heb hem ingesteld en gesaved en dan blijft die weer hangen dwz fannetjes draaien meer niet.enigste optie om dan weer wat te doen is je raad het al bios reset en dan is de cirkel weer rond.
dus ik krijg eigenlijk 1 keer de kans om wat te doen in de bios(vandaar ook load optimize etc geprobeert etc)
Moederbord is schoon(nieuw) geen vuil tussen contactjes(nieuwe batterij ook nog gecheckt op rommel) maakt ook contact.Ik krijg steeds meer het idee dat de bios stuk is,maar hoop doet leven >:)

Verwijderd

check ook eens voor kortsluitingen? Het klinkt alsof je moederbord telkens in veiligheid gaat als enkel je fans draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:01:
check ook eens voor kortsluitingen? Het klinkt alsof je moederbord telkens in veiligheid gaat als enkel je fans draaien.
Zou kunnen alleen waarom komt die dan wel in de bios voor 1 keer en later weer niet.
Maar elke mogelijkheid is goed dus ik ga hem uitbouwen,je weet maar nooit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:27:
[...]

Zou kunnen alleen waarom komt die dan wel in de bios voor 1 keer en later weer niet.
Maar elke mogelijkheid is goed dus ik ga hem uitbouwen,je weet maar nooit ;)
Nee geen sluiting :'(

Verwijderd

Het heeft allemaal wel fatsoenlijk gewerkt? Heb je hardware vervangen of extra ingebouwd waarna dit probleem zich voordeed of is het van de 1 op andere dag gebeurd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:48:
Het heeft allemaal wel fatsoenlijk gewerkt? Heb je hardware vervangen of extra ingebouwd waarna dit probleem zich voordeed of is het van de 1 op andere dag gebeurd?
Bij mijn weten(het is niet van mij zelf) is hij 1 keer normaal doorgelopen en daarna 2 x alleen met de f1 optie en dat was ook gelijk einde oefening,Ik moet erbij zeggen dat het vorige bord ook een bios had die niet goed was(zelfde merk) Geen goede reclame voor Foxconn.

Verwijderd

Dit probleem heb ik hier ook gehad,
de oplossing was de nieuwste bios downloaden voor je moederbord op de site van foxconn en deze flashen
gewoon als de bios begint de zijken over de cmos kun je nog gewoon doorgaan met F1 geloof ik en dan kun je hem opstarten via een usb stick of zo en dan flashen
na het flashen heb ik geen problemen meer gehad,

dus dan kun je nog proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:13:
Dit probleem heb ik hier ook gehad,
de oplossing was de nieuwste bios downloaden voor je moederbord op de site van foxconn en deze flashen
gewoon als de bios begint de zijken over de cmos kun je nog gewoon doorgaan met F1 geloof ik en dan kun je hem opstarten via een usb stick of zo en dan flashen
na het flashen heb ik geen problemen meer gehad,

dus dan kun je nog proberen.
Als ik f1 doe dan loopt die niet verder(mooi zwart scherm)
Ook nog even geprobeert met een usbstick tijdens het opstarten(you never know) geen respons.
Bedankt voor alle reakties hij gaat terug naar de shop,volgens mij moet er een bord geleverd worden wat werkt en niet 1 waar je aan moet klooien om het te laten werken.
Dus topic kan gesloten worden.
iedereen bedankt voor de moeite _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1