Kan iemand me helpen met de naam van site of proggie?

Pagina: 1
Acties:

• TheOne741
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
Hallo iedereen.
Een hele tijd geleden (bijna 2 jaar nu), heb ik een programma gebruikt om een soort ftp server op te zetten. Het werkte als volgt: Je installeerde de software waarin je aangaf welke folders/partities je wou delen, en ook kon je gebruikers aanmaken die op je pc van buitenaf in konden loggen en die mappen mochten bezoeken en kopieeren als nodig, naar hun pc. Een soort FTP server als het ware. En jaaa, hier komt ie, de programma was alleen de benaderen via de makers site. Voor me is dat handig omdat ik dan mijn mappen mag delen met vrienden in het buitenland, en dan kunnen ze bestanden direct van mijn pc plukken. Het gaat hier uiteraard om eigen video's en foto's. ;)
Dit is wat ik zoek, de naam van de programma en de site waar het vandaan te halen is. Met wat ik me kan herinneren was het gratis en je kon gebruikers aanmaken en toestemmingen verlenen, net als een echte FTP Server.
Klinkt dit bekend?? Iemand?

Alvast bedankt voor jullie reacties

I haven't lost my mind. I have a backup here somewhere!!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:37

MikeVM

- Baloo -

VNC?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• TheOne741
Het principe lijkt hetzelfde alleen het was een gratis oplossing en zonder remote controll software. Het was alleen bedoeld om je mappen te delen met mensen zonder dat ze de gelegenheid hebben om je pc te besturen. Ze kunnen alleen bestanden/mappen bekijken en downloaden van de bewuste pc. Het inloggen gebeurde in de site van de makers van de software met een gebruikersnaam en wachtwoord die je zelf kon maken. Je kon zelfs rechten aan de gebruikers toekennen.

• susscorfa
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-03 09:27
filezilla mss?

• TheOne741
Ik heb het gezocht en dit was het niet, maar het lijkt erop. Ik ga t proberen.
Dank je

Andere reacties zijn welkom. Het zou echt cool zijn als iemand de proggie en site kon.

Groetjes en bedankt voor de reacties

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hamachi?

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:29

Simkin

Bzzzzz

Logmein pro ;) (niet gratis)

[ Voor 134% gewijzigd door Simkin op 11-04-2008 08:09 ]

Verwijderd

FlashFXP?

• Yor
  • Laatst online: 21:46

Yor

Yor1313#2571

Ik kan me dat progsel wel herinneren, een tijd later is het van naam verandert. Weet ook de naam niet meer....had idd een hele vage naam. Je moest eerst reggen op een site en je kon dan zelf beslissen welke users je toegang gaf tot je shares...ik zal eens goed gaan nadenken...

http://yor.minitroopers.com

• TheOne741
Nee, tot nu toe is dat het niet.
Yor, dank je. En dank jullie allemaal.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

BOINC stats

• TheOne741
Misschien is het belangrijk om te vermelden dat ik erover had gelezen op een computer blad, maar ik zou het echt niet weten welke. 8)7

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Servu

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarom niet gewoon een ftp-server installeren? Het idee is hetzelfde en elke windowscomputer heeft een ingebouwde ftp-client.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
Je beschrijving klinkt als een FTP server, waarom installeer je er niet gewoon een? In sommige versies van Windows kan je via onderdelen bij Internet Information Services al eenvoudig één installeren en opzetten. Dan kan je met behulp van Active Directory zo gebruikers maken net zoals in je beschrijving. Verder kan je op elke map (dit is trouwens over heel je besturingssysteem zo) permissies instellen voor de gebruikers. (Zo kan je bijvoorbeeld zetten dat A map X mag lezen, en B map X zowel mag lezen als schrijven, enzovoort...)

Je kan natuurlijk ook een andere FTP server installeren als je dit geen goede optie vind, maar die integreren soms minder met het besturingssysteem.

[ Voor 13% gewijzigd door TaraWij op 12-04-2008 11:17 ]

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-03 09:54
Was het niet Foldershare?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 18:54

McMiGHtY

- burp -

HTTPServer

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Yor
  • Laatst online: 21:46

Yor

Yor1313#2571

Ik geloof dat het later veranderd is met in de naam iets van fish ofzo

was het niet grouper?

[ Voor 45% gewijzigd door Yor op 12-04-2008 16:06 ]

http://yor.minitroopers.com

• TheOne741
TaraWij schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:15:
Je beschrijving klinkt als een FTP server, waarom installeer je er niet gewoon een? In sommige versies van Windows kan je via onderdelen bij Internet Information Services al eenvoudig één installeren en opzetten. Dan kan je met behulp van Active Directory zo gebruikers maken net zoals in je beschrijving. Verder kan je op elke map (dit is trouwens over heel je besturingssysteem zo) permissies instellen voor de gebruikers. (Zo kan je bijvoorbeeld zetten dat A map X mag lezen, en B map X zowel mag lezen als schrijven, enzovoort...)

Je kan natuurlijk ook een andere FTP server installeren als je dit geen goede optie vind, maar die integreren soms minder met het besturingssysteem.
Het probleem is dat ik geen vast ip heb. Als ik een ftp server opzet, dan zal ik steeds de ip adres door moeten geven, en dat vind ik niet kunnen. Sommige van mijn vrienden kunnen niet eens met een ftp proggie overweg. Ik weet het, maar ik kan er niets aan doen.
Dank je voor t advies

• TheOne741
Yor schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:00:
Ik geloof dat het later veranderd is met in de naam iets van fish ofzo

was het niet grouper?
Nee, het was geen grouper. Ik weet het zeker dat je geen chat mogelijkheden mee had.

Thanks

Verwijderd

dyndns?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
TheOne741 schreef op zondag 13 april 2008 @ 01:31:
[...]

Het probleem is dat ik geen vast ip heb. Als ik een ftp server opzet, dan zal ik steeds de ip adres door moeten geven, en dat vind ik niet kunnen. Sommige van mijn vrienden kunnen niet eens met een ftp proggie overweg. Ik weet het, maar ik kan er niets aan doen.
Dank je voor t advies
Het dynamisch ip los je op met dyndns (of gelijkaardige dienst), en ik wed dat je vrienden wel met Internet Explorer overweg kunnen; die kan prima dienst doen als ftp-client (mits IE én je server juist geconfigged zijn)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-03 12:21
Bulletproof FTP Server ?
Dit was der 1tje die ik heb gebruikt, en doet volgens mij precies wat jij beschrijft ;)

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenBatt op 13-04-2008 02:46 ]

Specs!

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2025
je kunt ook gewoon een website maken en daar de foto's naartoe uploaden. mensen een account geven om toegang tot deze site te krijgen en vervolgens de foto's laten bekijken. dit zou evt kunnen met Coppermine. het is ook mogelijk om je zelfgemaakte filmpjes via youtube te uploaden en vervolgens door te linken naar je website. ik weet echter alleen niet of youtube filmpjes kan verbergen zodat niemand ze ziet.. alleen de mensen die een link hebben.

Al met al. een hoop tekst. ik hoop dat je er iets mee kunt.

Suc6
Pagina: 1