Toon posts:

Signaalsterkte Eminent Modem/Router 4216 nooit optimaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een aantal maanden in bezt van een Eminent Modem/Router. Ik heb vaak last van het wegvallen van mijn verbinding en mijn signaalsterkte is nooit beter dan "goed" ik heb altijd 3 streepjes.(Windows Vista)

Ik dacht altijd dat ik een slechte signaalsterkte had, omdat mijn router op een drukke omgeving stond, maar nou ben ik verhuisd naar een nieuwbouwwoning en heb nog steeds last van een zwak signaal.

Ik kan er gewoon redelijk snel mee internetten dat is geen probleem, alleen op de 1ste verdieping al heb ik geen goede signaalsterkte. En op de zolder heb ik al helemaal geen bereik.

Ik heb vandaag een Usrobotics 5dBi antenne gekocht met weinig resultaat, ik blijf maar maximaal een signaalsterkte van 3 streepjes hebben, ook al plaats ik mijn laptop op een meter afstand of zelfs minder.

Ik heb overigens geen last van buren met draadloos internet. Het is een nieuwbouwwijk dus heeft het geen zin om een andere kanaal te kiezen denk ik. Ik heb geprobeerd om een andere kanaal te kiezen, maar het heeft totaal geen nut.

Ik wil weten hoe het komt dat ik mijn signaalsterkte nooit zeer goed of uitstekend is en wat ik zou moeten doen om ervoor te zorgen dat ik ook op de zolder bereik heb. Moet ik een nog groter antenne kopen?

Ik zit hier echt al een tijdje mee heb echt veel op internet gezocht en maar gezocht met weinig resultaat.

Zou iemand mij raad kunnen geven dit is echt frustrerend.

Op andere plaatsen waar ik met me laptop kom heb ik altijd de beste signaalsterkte, dus aan mijn netwerkkaart of aan mijn laptop zal het niet liggen. Maar misschien kan iets aan mijn instellingen doen van mijn router?

Ik heb overigens een Asus Laptop.

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij hierbij helpen??

Verwijderd

Topicstarter
niemand??

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Waarom heb je hier 2 topics over ?
En waarom kick je deze dan omhoog ?

Verwijderd

Geachte heer/mevrouw,

De kanalen in het modem zijn belangrijker dan vaak gedacht wordt. Ook in een nieuwbouwwijk kan de keuze van het kanaal een groot verschil uitmaken.

Waar dient u daarnaast rekening mee te houden:

-Plaats van het modem; modem moet op een plaats liggen waar hij vrij signaal kan verspreiden. Een meterkast bijvoorbeeld is een slechte plaats voor een modem. Plaats het modem derhalve ook niet op een warmtebron (vensterbank direct boven de verwarming bv) of op een subwoofer.

-Beveiliging van het draadloos netwerk. Bij voorkeur dient u het netwerk te beveiligen. Dit maakt indirect ook verschil uit voor de ontvangst.

-Interference van draadloze communicatieapparatuur in de directe omgeving van het modem danwel de draadloze adapter van de laptop. De signalen beïnvloeden elkaar en daardoor wordt het signaal slechter. Dit heeft ook weer direct met de keuze van het kanaal te maken. Denk hierbij aan een (basisstation van een) decttelefoon.

Hierdoor zou uw draadloos signaal verbeterd moeten worden.

Vriendelijke groet,

Het Eminent Service Team

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Lol @ hierboven :+
Krijgen we nu van alle merken ook de helpdesken op dit forum.
Krijgen we weer leuke alle standaard "Meestal Niet correcte" Oplossingen naar ons hoofd gesmeten.

[ Voor 84% gewijzigd door LuckY op 16-04-2008 14:26 ]

Pagina: 1