Toon posts:

brakke videokaart laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hehe, mss postte ik in de verkeerde rubriek. Dus daarom hier opnieuw:
Daar kreeg ik het antwoord: de boel wordt te warm. Hoe los je dat het best op bij een laptop? In een diepvriezer gaan wonen?

--- --- --- ---

Beste,

Mijn laptop (een acer 5583, 120GB, 2Gb ram, met een nvidia geforce go beeldchip). Deze werkte zeer goed tot ik op een bepaald moment horizontale rode lijnen van ongeveeer 4 cm lang her en der op het scherm zag verschijnen. Ik nprobeerde verder te werken, doch het scherm begon te flikkeren en ik kon niets meer doen. Heropstarten hielpp niet, beelddriver opnieuw installeren ook niet. Dan heb ik een volledige herinstallatie van de lap)top gedaan, maar ook dit hielp niet. Als de laptop koud start werkt alle goed de eerste vijf minuten en dan verschijnen de lijnen, en daarna het geflikker (dus zodra de laptop warm wordt).

Groetjes,

Hans

Verwijderd

Eya Belgam,

geen idee hoe oud de laptop is, het kan natuurlijk de hardware zijn of de software.
Qua software kan je het erg makkelijk uitsluiten: een schone intallatie maar dat heb je al gedaan.

Dan qua hardware
allereerst moet je zorgen dat de luchtdoorvoer goed is. Geen idee hoe oud de laptop is? Even zorgen dat je de stof verwijderd die in de laptop zit (is al snel behoorlijk wat) zodat dat in ieder geval niet de boosdoener is. Daarnaast zijn er ook stations en notebookcoolers die het een paar graden kouder zouden maken (extra fans). Hoe die werken, ik heb werkelijk geen idee.

Zou je de laptop eens kunnen opstarten en dat hij dan op 4 steunpunten staat (net als het tafelblad) en er dus lucht zowel boven als onder zit. Op die manier zou de laptop meer koude lucht krijgen.

Daarnaast zou het ook zo kunnen zijn dat de grafische kaart gewoon aan het sterven is

Verwijderd

vaak hebben laptops headpipes en word de boel gekoelt door 1fan.
Vermoeden is dat de boel vervuilt is door stof .

Verwijderd

Topicstarter
de laptop is ongeveer anderhalf jaar oud.

'ns checken op stof...

Verwijderd

Topicstarter
enig idee of je die grafische kaart / chip kan vervangen? Het is een Geforce Go

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:23:
enig idee of je die grafische kaart / chip kan vervangen? Het is een Geforce Go
Ik zou als ik jou eens contact opnemen met de winkel waar je de laptop hebt gekocht, volgens mij heb je zeker 2 jaar garantie

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
Die dingen zijn vastgesoldeerd he, dus dat vervangen gaat je niet lukken. Vermoedelijk zit ie vol met stof. Doen alle fans het nog wel dan?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar is het één of andere zeikclausule in de garantie: enkel als er in het eerste jaar iets aan zou geweest zijn, was die verlengd met een extra jaar. Of is dat zeik van boerenmie en hoort dat gewoon onder garantie te vallen?

Verwijderd

acer aan klagen of de winkel
Acer geeft maar 1jaar garantie op zijn producten maar de winkel\acer zijn wel verplicht 2jaar te gevens wegens europese wet geving.
Dus acer\winkel aanklagen via je advocaat (meestal is een waarschuwing al voldoende)
Dan he je ook nog de regel levensloop van het product.
Hoelang zal een laptop mee te gaan (ongeveer 3@4jaar)

Veel succes.
Pagina: 1