XFX 8800GT super slechte performance

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06 18:31
Even een stukje history:

Een goede maand terug heb ik een nieuwe PC gekocht (laten samenstellen) met daarin een Asus EN8800GT 1 GB GDDR3. Op de PC draait VISTA64 Ultimate. Rest van de details zet ik niet neer, want die zijn denk ik niet relevant.
Deze videokaart heb ik met de laatste drivers van de nvidia website 169.25 werkend gehad. Ik haalde een leuke 3D Mark06 score van ruim 11000 punten. Echter met het spelen van 3D games zoals World of Warcraft en COD4 crashte de hele PC.
Ik verwachtte dat dit door de videokaart kwam en heb de kaart geruild. Tijdelijk even gespeeld met een Saphire X1650PRO totdat mijn XFX 8800GT (standaard geklokt) binnen kwam.

Vandaag heb ik de oude kaart eruit gesloopt en drivers verwijderd. XFX erin, eerst de drivers van xfx zelf van de website afgehaald (169.32) en daarmee 3dMark06 gedaan, score om te huilen zo slecht 910 punten.
Driver verwijderd en de nvidia driver geinstalleerd .25. Ietsje pietsje sneller, maar nog niet om over naar huis te schijven (1100 punten).

Mijn klomp is gebroken en snap er niets meer van.
Inmiddels een ticket bij XFX op de site geopend en wacht nog op antwoord. Is dit een bekend probleem?

De kloksnelheden met Everest bekeken, en die zijn standaard 600, 1500 en 900 MHZ. Verder ook 112 shaders ontdekt.

De score in Vista is 4.3 voor 3d games, dit was altijd 5.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 22:29
Wel in de goede PCI-e poort geduwd? Voeding kan het namelijk wel trekken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-08 21:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

De rest van je pc is juist wel relevant.. Zou toch wel willen weten wat er verder in zit.
Kunnen we dan misschien kijken wat de bottleneck precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:22
Wat zijn naast de totaalscore van ca 1000 punten de andere scores?
SM2.0, HDR/SM3.0 en CPU score?
En toch denk ik dat het wel handig is om, je belangrijkste / de rest van je, onderdelen er even bij te vermelden.

[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 10-04-2008 23:49 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekie19
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-08 18:10
Als je je pc hebt laten samenstellen door een bedrijf, waarom breng je je pc niet terug?

Je betaald je duur verdiende centen voor een product wat niet goed werkt!

Hoeveel geheugen heb je erin zitten en wat zijn je temperaturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:22
Heb je toevallig ook CPU-Z?
kijk anders eens onder het tabje |Mainboard| bij 'Graphics Interface' naar het getal achter 'Link Width'
Als deze op x1 staat dan kun je zowizo een heeeele lage score verwachten.
zie hier een screenshotje, deze MOET dus op x16 staan, dan is het goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 10-04-2008 23:57 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Op het moment ben ik op mijn werk en kan ik niet kijken.
Ik vond de rest van het systeem niet relevant, omdat ik met de vorige kaart 11000+ punten behaalde.

Maar hier een opsomming:

Q6600
8 GB RAM (gebruik ik vanwege vmware voordat er vragen komen)
ASUS P5K mainbord
850 Watt Antec modulaire Voeding
4 harde schijven van 500 GB (2x RAID-1, 2x RAID-0)

Deze voeding heb ik trouwens zelf ingebouwd, omdat de 500 Watt het net niet trok (merkte ik aan een exterene harde schijf die ik aan USB had gekoppeld).

De videokaart is verbonden met de voeding via de extra aansluiting.

Temparaturen van de CPU zijn rond de 40 graden.
GPU weet ik niet, maar weet wel dat de lucht koel aanvoelde.

Van mijn collega hoorde ik dat ik hetvolgende nog even moet proberen:

- Drivercleaner draaien
- Chipsetdrivers moederbord opnieuw installeren
- Videokaartdrivers opnieuw installeren

Dit ga ik nog even proberen.
De andere zaken ga ik ook bekijken, met name of die op 1x of 16x staat. Het slot waar ik de videokaart in heb gestopt is goed, hier zaten de andere kaarten nl ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-08 16:35
Probeer eens oudere drivers, de nieuwste zijn nog niet stabiel genoeg voor vista x64!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De klassieker dan maar weer, is de voedingstekker van de videokaart wel aangesloten?
Daardoor zou je lage scores kunnen verwachten (power management)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik denk dat de Ati drivers van je tijdelijke x1650 aan het vechten zijn met je nVidia drivers. Het is ook eigenlijk nooit aan te raden, en vaak biedt een re-install dan een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Er staan op de nvidia site inmiddels nieuwe drivers, voor de 9800GTX/GX2 zijn het al WHQL (zelfde nummer) en voor de 8-serie (nog Beta's maar hier heb ik nog geen problemen mee gehad)

Deze voor vista 64-bit

en @ Olly4, als je geen voedingskabel in je graka stopt begint je pc te piepen als een dolle en geeft hij geeneens beeld en mocht hij beeld geven dan klapt hij er in voordat je de benchmark kan starten al uit met een BSOD of een andere error.

Ik denk ook net als exorcist dat de drivers van je ati-kaartje aan het dwarsliggen zijn. Die drivercleaner in de veilige modus draaien en de nieuwste (beta?) drivers van internet halen wil een heel groot deel helpen

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Even aanvulling, ik ben nu thuis:

Test gedaan met CPU-Z en ik heb 16x en 16x aanstaan, dus dat klopt.

Met drivercleaner heb ik alle nvidia en ati rommel weg gegooid middels de filters en opnieuw install gedaan van .25 nvidia driver.

SM2.0 = 367
HDR/SM 3.0 = 373
CPU = 3405

Totaale score 3DMark06 = 1068

Snelheid is nog steeds om te janken
Nog ideeën voordat ik een herinstall vista overweeg?

[ Voor 25% gewijzigd door Berimbau op 11-04-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04:38
Misschien is proberen pc uit te zetten, videokaart eruithalen, pc aanzetten, pc weer uitzetten, videokaart erin, en normaal opstarten. Op die manier zou alles gereset moeten zijn van je videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Geeft hij in GPU-Z ook aan dat je 16 van de 16 lanes gebruikt?

Achter 'Bus Interface'

meuk: GPU-Z 0.1.9 laatste versie

en, draait de koeling op je grafische kaart wel? als hij niet draait klokt hij net als een intelprocessor terug en werkt hij wel, maar wat langzamer.

[ Voor 22% gewijzigd door Wiethoofd op 11-04-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic*

Ik heb een 7600GT en op GPU-Z etc. staat dat die bus op 8x werkt ipv 16x, dus mijn vraag hoe verander ik hem? :o

Ontopic*

Ik ben toch bang dat je pc opnieuw moet installen. :'(
Waarschijnelijk een driver conflict denk ik. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ Partizan, die bus kan je niet aanpassen, behalve door in jou geval een ander moederbord te kopen, het kan zijn dat je mobo een AGP en een PCI-E slot heeft en dan heeft die PCI-E bus idd maar 8 lanes

en je kan even met een aparte harde schijf een verse windows install testen, dan weet je of het zin heeft om wel of niet opnieuw te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wiethoofd

Erg bedankt!

Maar volgens de specs moet x16 gewoon lukken :|
Linkje naar de specs van m'n mobo http://www.ocworkbench.co...iews/939NF4G-SATA2/g1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-07 19:03
Het is misschien voor de hand liggend, maar ik heb het in dit topic nog niet voorbij zien komen:
Heb je je BIOS settings nagelopen? Eventueel kun je ook een BIOS update overwegen (indien beschikbaar).
Kan best dat het plankje rot is aangezien hij met meerdere videokaarten slecht presteerd.
Lijkt me toch geen driver conflict als je in safemode hebt gecleaned...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een bios update kan je proberen,
en kijk ook naar de PCI speed in je bios, als je je processor hebt overklokt en je PCI-busspeed niet gelockt hebt, dan heb je kans dat je je graka gemold hebt, probeer je kaart ook in een andere computer, als deze het daar wel doet dan ligt het aan je mobo. Probeer trouwens je grafische kaart eens in je ander PCI-E slot, deze is wel 8 lanes (of is dat alleen in SLI?) maar zou ook kunnen bepalen of je PCI-E slot stuk is of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Ik heb een herinstall van Vista gedaan, schoner kan niet lijkt mij. Ik heb nu de meest recente drivers van XFX geinstalleerd 169.32 Ik krijg een score van 2.8 (voor Aero). Kaart zal ik er uithalen en opnieuw installeren, kijken wat er dan gebeurt. Anders gaat die WEER terug, gaat het weer twee weken duren brrrrrr. Brakke 8800's dan als er twee rot zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

je moet niet de drivers van de XFX site installeren, haal ze rechtsreeks bij de Nvidia site weg

probeer ook met minder geheugen te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Drivers gecleant, kaart eruit, later erin. Drivers van Nvidia 169.25 geinstalleerd. Score vista 3.5 voor Aero. PC uitgezet, 3 bankjes eruit, nu dus totaal 2 GB geheugen. Weer aan, score geupdate van Vista en nog steeds 3.5.

Ik denk dat ik niets meer kan proberen, jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

je andere slot van je moederbord al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Die scores zijn zo laag dat je bijna denkt dat hij een onboard kaart aan het benchen is. Al zou de kaart throttlen zou de score niet zo laag zijn. Ik zou -echt- even terug gaan, want dit is geen 'zomaar oplosbaar' probleem en denk dat er iets niet lekker zit. Dit zeg ik omdat ik dit nog niet gezien heb in afgelopen 2 of 3 jaar.

Tuurlijk wel dat iemand maar 6K haalt met 8800GT door vuile pc of ATi drivers of throttling of oude drivers of slechte voeding of wat dan ook ... maar 1K met dik goede specs / voeding / schone install :/ ?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-06 15:54
& chipset drivers gebruikt? (bij je nieuwe install :? )

[ Voor 34% gewijzigd door Killerbert op 11-04-2008 22:14 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Nee, en ik ga de kaart ook niet meer wisselen. Het betreffende slot is 16x waar die in zit. Zelfs met CPU-Z zie ik dat. Ik ga er gewoon mee terug en tot die tijd gaat de ATI er maar weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Zooo een nieuwe XFX gekregen. Die doet precies dezelfde score in Vista.
Kortom, lag niet aan de kaart. In de bios ben ik nu ook aan het rommelen met instellingen, maar dat mag nog niet baten (vrijwel alles staat op Auto). Het moederbord betreft een Asus 5PK-E Wifi Ap.

Biosversie: 1004 (AMI) 29-1-2008

De Link Width staat nog steeds keuring op 16x en 16 x.

Heeft iemand nog goede tips behalve de al genoemde in deze draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
raar dat die ATi wel goed werkt 8)7 wat voor score haal je met die ATi??
en als je de bios volledig reset?? ik heb erg rare dingen mee gemaakt met Nvidia, zelfs een error dat de CPU niet meer met de GPU wilde samenwerken (na lang zoeken kreeg ik dat antwoord van AMD) :X ATi erin, probleem opgelost.
Kan je zien op wat voor snelheden de kaart loopt?? > GPU/DDR

[ Voor 84% gewijzigd door ArcticWolf op 18-04-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien compatibiliteitsprobleem tussen mobo en kaart, wat betreft de PCI-E versie. Kaart is 2.0, mobo niet.
Niet direct de meest plausibele optie, maar zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
De score met de ITI is 4.6. Dus wel wat hoger dan de 3.5 die ik nu haal.
Ik zal zometeen eens even een biosreset doen dan wel de oudere versie van de bios erop zetten om te zien of dat iets oplost. Moederbord is een kaart hebben inderdaad andere PCI-E versie, maar dat zou geen probleem moeten zijn toch?
Er zullen toch wel meer mensen zijn met zelfde moederbord en XFX videokaart, ik lees er niets over op internet. XFX zelf snapt het ook niet echt, maar reageert heel erg traag bij hun supportforum. Kortom, wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-08 20:36
Berimbau schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:14:
De score met de ITI is 4.6. Dus wel wat hoger dan de 3.5 die ik nu haal.
Ik zal zometeen eens even een biosreset doen dan wel de oudere versie van de bios erop zetten om te zien of dat iets oplost. Moederbord is een kaart hebben inderdaad andere PCI-E versie, maar dat zou geen probleem moeten zijn toch?
Er zullen toch wel meer mensen zijn met zelfde moederbord en XFX videokaart, ik lees er niets over op internet. XFX zelf snapt het ook niet echt, maar reageert heel erg traag bij hun supportforum. Kortom, wordt vervolgt.
Het zou geen probleem moeten zijn aangezien ze backwards compatible moeten zijn , maar uit ervaring is het niet altijd het geval zijn ook genoeg borden die gewoon niet booten met een 8800gt :)

Dus je hebt wel geluk maar in die zin ook pech dat het niet helemaal top werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Laatst online: 13-09-2015
Had hetzelfde probleem. Bij mij opgelost toen ik de grafische driver in safemode heb geïnstalleerd. Ook een 8800 GT op een pci-expr 1.1 bordje onder Vista x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Digibilly. Jij had ook dat het supertraag was? Ik ga het proberen, driver in safemode installeren. Beetje vreemd, maar wel lekker. ;) Inmiddels ga ik eerst even een bios update doen... 1012 is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Hmmmmmzzz nu heb ik een veel groter probleem. :( :( :(
Biosupdate gedaan met de Asus update utility. Update via file gedaan.

Wissen van de bios ging goed, het erop zetten van de nieuwe bios is ook tot 100% gekomen. Verify failed.

Het opnieuw uitvoeren van de update heeft helemaal niet geholpen, wilde niet eens meer uitvoeren.
PC opnieuw gestart, je hoort hem opkomen en dan valt die weg, hij komt op, hij valt weg.
Op het scherm is niet te zien. Hij start gewoon niet meer door. Opstarten van CD/USB wil helemaal niet meer. Geprobeerd een CMOS reset te doen met de jumper, dit wil ook niet baten.
Kortom, alle pech van de wereld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het bordje dual bios? Is dat geflashed vanuit windows, met die Asus update Utility?
Enja de procedures opzoeken van hoe je moet proberen het bordje terug aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je je bios verkeerd geflasht hoef je niet direct je moederboard weg te gooien

neem contact op met http://www.flashbios.org/index.php

ze maken het vakkundig en de kosten vallen mee

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
omg das niet best.
Heb ook zo snel niet een tip eerst moet hij maar weer aan de praat lijkt me.

Spellen draait hij dus ook voor geen meter? 3dm en vista scores kunnen buggy zijn en niet echt interessant :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bios updates kan je beter onder dos doen

probeer de 0906 bios?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Laatst online: 13-09-2015
Berimbau schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:14:
Digibilly. Jij had ook dat het supertraag was? Ik ga het proberen, driver in safemode installeren. Beetje vreemd, maar wel lekker. ;) Inmiddels ga ik eerst even een bios update doen... 1012 is uit.
Ja, bij mij was hij supertraag. driver in safemode installeren loste vreemdgenoeg alles op. Succes met je bios! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Laatst online: 05-08 16:43
Je zegt je 2e kaart :) als je hem opstuurt check je serienummer zodat ze je niet dezelfde terugsturen.

test je kaart is met games :) Kijken hoe hij daar presteert. Vreemd anders. Als je de fan niet hoor draaien in de benchmarkt is het waarschijnlijk terugclocken.

Bios update, pas op voor je garantie als je dat verpest !

Stuur hem terug en neem GEEN xfx. Slect bij de 8800gt serie

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanathorn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:49

Xanathorn

Mmorpg addict

StormRider schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:58:
(...)

Bios update, pas op voor je garantie als je dat verpest !

Stuur hem terug en neem GEEN xfx. Slect bij de 8800gt serie
Kun je dat ook onderbouwen? Ik heb namelijk ook een xfx 8800gt xxx alpha dog en dat ding loopt als een zonnetje, onder windows xp. Heb zelf ook een pci-x 1.1 bordje (asus a8n sli premium). Mogelijk loopt ie alleen slecht bij bepaalde configuraties.

* Neem de drivers van de nvidia site zelf (zoals eerder geopperd). Forceware 169.21 whql en 169.25 zijn beide stabiel. Op http://www.guru3d.com staan tools om eerder geïnstalleerde drivers volledig te verwijderen. Veel problemen komen omdat oude drivers slecht zijn verwijderd.
* Update de chipset drivers en andere drivers en wees er zeker van dat je ook de goede hebt (bijvoorbeeld bij de nforce serie kun je makkelijk de mist in gaan). Eventueel clean install de drivers in safe mode.
* Beide voedingsconnectoren van je videokaart moeten aangesloten zijn. Je hebt geen idee hoevaak dat vergeten wordt, terwijl windows wel normaal start als er maar eentje aangesloten is.
* Klok alles wat eventueel overgeklokt is weer normaal

Verder heb ik eens rondgekeken en er zijn er meer die problemen hebben met windows vista x64 en xfx kaarten. Schijnbaar werken de forceware drivers slecht samen met (xfx) kaarten onder vista 64 bit, en is het uitproberen welke driver configuratie wel goed werkt. Voor meer en engelstalige informatie en driver discussie zie bijvoorbeeld http://forums.nvidia.com/...howtopic=27043&start=1600

Ook heb ik er verschillende gezien die de xfx 8800 gt kaart wel gewoon onder windows vista 64 bit werkend hebben zonder problemen, op het asus p5k moederbord.

[ Voor 10% gewijzigd door Xanathorn op 22-04-2008 02:04 ]

Pielewiepers (Hattrick) - Xfire profiel en tevens mijn gaming rig
Member DPC - Crunching for DPAD currently :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Laatst online: 05-08 16:43
Xanathorn schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 01:50:
[...]

Kun je dat ook onderbouwen? Ik heb namelijk ook een xfx 8800gt xxx alpha dog en dat ding loopt als een zonnetje, onder windows xp. Heb zelf ook een pci-x 1.1 bordje (asus a8n sli premium). Mogelijk loopt ie alleen slecht bij bepaalde configuraties.

* Neem de drivers van de nvidia site zelf (zoals eerder geopperd). Forceware 169.21 whql en 169.25 zijn beide stabiel. Op http://www.guru3d.com staan tools om eerder geïnstalleerde drivers volledig te verwijderen. Veel problemen komen omdat oude drivers slecht zijn verwijderd.
* Update de chipset drivers en andere drivers en wees er zeker van dat je ook de goede hebt (bijvoorbeeld bij de nforce serie kun je makkelijk de mist in gaan). Eventueel clean install de drivers in safe mode.
* Beide voedingsconnectoren van je videokaart moeten aangesloten zijn. Je hebt geen idee hoevaak dat vergeten wordt, terwijl windows wel normaal start als er maar eentje aangesloten is.
* Klok alles wat eventueel overgeklokt is weer normaal

Verder heb ik eens rondgekeken en er zijn er meer die problemen hebben met windows vista x64 en xfx kaarten. Schijnbaar werken de forceware drivers slecht samen met (xfx) kaarten onder vista 64 bit, en is het uitproberen welke driver configuratie wel goed werkt. Voor meer en engelstalige informatie en driver discussie zie bijvoorbeeld http://forums.nvidia.com/...howtopic=27043&start=1600

Ook heb ik er verschillende gezien die de xfx 8800 gt kaart wel gewoon onder windows vista 64 bit werkend hebben zonder problemen, op het asus p5k moederbord.
-Fan problemen
-Minder stabiel
- De fan problemen zorgen ervoor dat hij soms niet goed gekoeld word en dus teruggeclockt word

Er er zullen mensen bijzitten waarbij hij goed werkt. Maar neem evga of asus. Lees je niks over

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Zooo een nieuw moederbord gekregen (met lichte bijbetaling) een Gigabyte X48-DQ6
Na een verse install van Vista met de nieuwe XFX 8800GT toch nog slechte performance onder Vista, nog steeds 3.5 (aero), (4.3 gaming).
In de bios PCI-E speed om manual 100 gezet ipv Auto, dit levert niets op.

Deze dagen ga ik eens XP 64bit installeren om te zien of het gewoon aan het OS ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe presteert hij met die Saphire X1650PRO, als die daar een redelijke goede prestatie uithaalt, dan ligt het met 99.99% weer aan je xfx kaart, raar, maar niet onmogelijk,

je kan ook nog eens de spanningswaarden lezen van de voeding? zijn die oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me ook een XFX 8800 gt alpha dog aangeschaft.
7800gt eruit en 8800gt erin, drivers herinstalleren en het systeem loopt enorm traag!
Allerlei crashes bv bij openen dxdiag. COD4 lijkt net alsof ik het met een mx4 speel.
Terugclocken helpt niks, RAM verminderen ook niet. Nvidia drivers niks. Na een hele namiddag testen geen resultaat.
De kaart is in orde, dat ben ik zeker, want in mijn oude pc draait die crysis als een trein!
Ergens is er iets niet compatibel.
PC config:
E6850
DG33TL intel mobo
4gb dual channel (1Gb x4)
570 watt psu

Kprobeer wel gauw eens die drivers in safe mode.
Ik probeer ook eens vista te installeren en zien of dit werkt maar volgens wat ik hier lees wordt dat noppeS....
Zijn er nog ideëen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

je kaart testen in een ander systeem, kijken of alle lanes wel gebruikt worden, beginnen te twijfelen of je moederbord het wel aan kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 18:20

freezer

er komt geen end 'an

Ik denk dat het aan je voeding ligt.

Heb je een antec quattro 850 (zo'n zwarte voeding met een gele streep).

Met die voeding zijn namelijk veel problemen bekent met 8800 GT kaarten.
Google maar eens op antec 850 en 8800 GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 18:20

freezer

er komt geen end 'an

Bericht van antec mbt voeding probleem

Originally Posted by AntecRep
Wish we could have been more help sooner, but this was a toughie. Antec’s TruePower Quattro power supplies, the TPQ-850 and TPQ-1000 have way more than enough power to run an 8800 graphics card and are SLI certified by NVIDIA. The actual issue with the graphics card and System Sentinel is a communication issue. The Supply has plenty of power, but the card is not handling it properly.

This problem is not only with the Antec supply. Other brands of power supply are having these issues as well. There have been reports of power supplies from Corsair, ThermalTake, Enermax, Rosewill, OCZ, XCLIO, and Silverstone not working with these cards as well.

Nvidia SLI certified our power supply to work with the cards. Months after the launch of their card we started to have problems with the 8800GTX and the Quattro supplies. We implemented a fix at this time because we were the only company with the issue. This fix worked for any user having the 8800GTX issue.

Then Nvidia released the (G92) core series of graphics cards GTS/GT. These cards sometimes do not work with either the original or fixed version of our power supply. We have been researching the issue, and Nvidia has been testing this issue in their labs. The problem appears to be a hardware interaction. With the right (wrong?) motherboard/graphics card/PSU, this issue occurs. Many combinations work, however (we’ve got an off-the-shelf Crosshair+8800GT 512+Quattro 850 system running perfectly in our lab), so changing any of the components could possibly make the system work. It seems that a bios fix/flash is going to be the final solution, but we don’t have any definite answers at this time.

Tevens onderstaande link met betrekking tot performance drop

http://forums.legitreviews.com/about13602.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:50

Boston

The Cape State

@Berimbau

Mijn 3DMark2006 score was eerst ook belabberd. De belangrijkste onderdelen van mijn PC zijn: Intel E8400 Wolfdale Coreduo, Coolermaster Hyper TX2 CPU cooler, MSI P35 Neo-2 FR, Corsair 4 GB DDR2 800 MHz cas 5 dual channel, Gigabyte 8800 GT @ 700 MHz 512 MB DDR3, Hitachi T7K250 Sata II 8MB 250 GB (2x in Raid 0) en Antec NeoHE 500W. Door de hierboven genoemde ‘Sentinel issue’ was mijn score eerst maar 9588, terwijl gemiddeld een E8400 en een 8800 GT toch 11600 scoren.

Vervolgens heb ik een bijgeleverde verloopkabel gebruikt om twee Molex kabels te combineren tot een PCI-E stekker. Waar ik met de Antec PCI-E stekker een low power waarschuwing krijg, heb ik met de combi stekkers nergens last van. Misschien maak ik door het gebruik van de twee Molex kabels nu gebruik van twee van de drie 12 Volt rails en krijgt mijn 8800 GT nu wel genoeg energie. Mijn score na de wijziging: 12529. Eens kijken wat ik kan scoren met een beetje overklokken.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is het probleem dat je forceware drivers voor xp draait en niet voor vista!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-08 21:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

ghehe beetje late reactie of niet?

Kaart werkt al lang of is al lang weer verkocht
Pagina: 1