Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb een duo Simkaart aangeschaft van Vodafone.

Nu zit ik met het volgende.

Ik heb 2 telefoons, die wil ik alle 2 gebruiken. Ik heb een TyTn2 en een Nokia 8800. Ik heb ooit ergens gelezen dat je de TyTn2 puur als pda kan gebruiken, dus niet mee te bellen. Daarom heb ik tenslotte ook die duo simkaart.
Ik heb op de Tytn2 de telefoon functie uitgezet, en dacht dat dat zou wel gaan werken, alleen als ik dat doe dan is ook meteen mijn Gprs uitgeschakeld, met als gevolg dat ik mijn tom tom en mail niet kan lezen meer.

Heeft iemand een oplossing hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
GPRS gaat via de telefoon functie van het toestel en ook via die simkaart. Wat jij dus wilt kan niet want je kunt niet alleen internet gebruiken en op die andere bereikbaar zijn omdat ze dan beide tegelijkertijd in de lucht zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Oke, dat is balen. Is er een manier dat ik voorbeeld alleen maar telefoon en smsjes op mijn nokia kan ontvangen? Want als ik nu aan het navigeren ben, gaat de telefoon dus opeens op mijn TyTn2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Wederom, dat kan niet. Bij een duo-sim kan er maar 1 kaart aangemeld zijn bij het netwerk, dus de andere moet inactief zijn anders ben je op beide niet bereikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
En hoe zet ik er 1 op inactief? Want ik heb ze nu beide aan, en krijg op alle 2 smsjes en telefoontjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Jieve schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:59:
En hoe zet ik er 1 op inactief? Want ik heb ze nu beide aan, en krijg op alle 2 smsjes en telefoontjes...
Toestel uit zetten of door hem op flight mode te zetten. Zoek anders even op google hoe en wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Oke, ga ik ff zoeken, ben echt helemaal niet in dit wereldtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatkipje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-05 21:12
Ik wil het zelfde gaan doen, maar dan met een partner kaart ( als die nog bestaan dan) dan heb je voor €10 per maand een 2de nummer voor je tytn :) en gaan de kosten van je normale nummer af. Alleen weet ik niet of je de blox ook kan delen, ik kan hier geen info over vinden op de vodafone site.

Maar met een dual sim gaat het nooit werken je moet dan altijd een van de twee telefoons uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Oke, intressant. Als je meer weet, let me know. Misschien ook maar eens op die fiets gaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DJ_
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2021
blaatkipje schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 22:00:
Ik wil het zelfde gaan doen, maar dan met een partner kaart ( als die nog bestaan dan) dan heb je voor €10 per maand een 2de nummer voor je tytn :) en gaan de kosten van je normale nummer af. Alleen weet ik niet of je de blox ook kan delen, ik kan hier geen info over vinden op de vodafone site.

Maar met een dual sim gaat het nooit werken je moet dan altijd een van de twee telefoons uitzetten.
De blox "zorgeloos sms" en "zorgeloos online" kun je gewoon delen.
de overige blox weet ik niet zeker, alleen weet ik dat de blox "op reis" niet gedeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatkipje
Ik ben zaterdag even langs een vodafone verkooppunt gelopen, en het is nog steeds mogelijk, alleen is het aanvragen veel werk dus reserveer hier wat tijd voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:36
Je kan ook een bluetooth verbinding maken tussen je tytn en je nokia. Je tytn zal dan de dataverbinding van de nokia gaan gebruiken.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

blaatkipje schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:48:
Ik ben zaterdag even langs een vodafone verkooppunt gelopen, en het is nog steeds mogelijk, alleen is het aanvragen veel werk dus reserveer hier wat tijd voor :P
Partnerkaart kan op op alle basis abonnementen en voor die 10 euro per maand krijg ook nog eens een gratis toestel. Opzich moet de afhandeling nog geen 15 min moeten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatkipje
B0MBACI schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:26:
[...]

Partnerkaart kan op op alle basis abonnementen en voor die 10 euro per maand krijg ook nog eens een gratis toestel. Opzich moet de afhandeling nog geen 15 min moeten kosten.
Ja als je naar een vodafone citypoint gaat misschien wel, maar je kan een partnerkaart pas aanvragen als je hoofd abonnement actief is dus ik moet nog 3 maanden wachten voordat me nummer omgezet wordt. En ik kan kijken hoe snel dit gaat.
Krypt schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:04:
Je kan ook een bluetooth verbinding maken tussen je tytn en je nokia. Je tytn zal dan de dataverbinding van de nokia gaan gebruiken.
Als je je telefoon langer als een dag wil gebruiken is dat niet echt een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

blaatkipje schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 07:36:
[...]

Ja als je naar een vodafone citypoint gaat misschien wel, maar je kan een partnerkaart pas aanvragen als je hoofd abonnement actief is dus ik moet nog 3 maanden wachten voordat me nummer omgezet wordt. En ik kan kijken hoe snel dit gaat.

[...]

Als je je telefoon langer als een dag wil gebruiken is dat niet echt een optie :)
Ik zie dat ik een beetje laat ben mischien kan je nog de nummerbehoud annuleren en een nieuw abo aanvragen met nieuw nummer en een partnerkaart nemen en daarop nummerbehoud aanvragen.
Pagina: 1