Welk geheugen kan ik gebruiken voor Laptop?

Pagina: 1
Acties:

• ijsblok
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik heb een wat oudere IBM T41 laptop in mijn bezit. Er zit niet zoveel geheugen in; 256 Mb, en ik wil dat graag uitbreiden. Volgende de specs zit er PC 2700 333 MHZ SO Dimm in, maximaal uit te breiden naar 2 X 1 GB.

Nou is PC 2700 geheugen nou niet bepaald het goedkoopste wat je kan krijgen op pricewatch. Modernere geheugens zijn goedkoper (en wellicht beter?).

Weet iemand of modernere geheugens zouden werken in mijn laptop? En welke dan?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Je kunt beter geen "moderner" geheugen kopen, 80% kans dat het niet werkt. Zelfs geheugen met dezelfde specs werken vaak niet. Laptops zijn nogal kieskeurig. Je kunt beter gegarandeerd compatible geheugen kopen voor dit exacte type laptop. Duur is het wel, ja.

[ Voor 11% gewijzigd door pinockio op 10-04-2008 22:14 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Zolang het DDR SO Dimm geheugen is zou het in prencipe moeten werken als het sneller is maakt niet uit het kan immers wel langzamer lopen een lamborghini kan immers ook 50 KM/h rijden. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 22:18 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

pinockio schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:14:
Je kunt beter geen "moderner" geheugen kopen, 80% kans dat het niet werkt. Zelfs geheugen met dezelfde specs werken vaak niet. Laptops zijn nogal kieskeurig. Je kunt beter gegarandeerd compatible geheugen kopen voor dit exacte type laptop. Duur is het wel, ja.
Laptops zijn inderdaad kieskeurig. Maar vaak, althans bij ons (:P), testen we het als het rustig is in de winkel. Geheugen kopen wat 'echt voor deze laptop is', is vaak veel te duur vergeleken met standaard geheugen uit de winkel. Let er wel op dat je sodimms neemt. :)

En ik kan met 100% zekerheid zeggen dat het 'modernere geheugen' (je bedoelt sodimm DDR2 :?) niet gaat passen als hij er nu een DDR1 module uithaalt.. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-05 10:59

denivan

de enige

Een beetje weinig inspannig vind ik. Met een paar keer welgemikt klikken op www.ibm.be vind je zo de volgende compatibiliteitsinfo :

ThinkPad system Memory description Speed Max size
T41, T41p, T42, T42p PC2700 DDR SDRAM 200-pin non-parity SoDIMM 333MHz 2GB
Note: PC2100 is supported at 266MHz (*)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 11:54

keur0000

-------- N O N E --------

Tipje: Kingston SO-DIMM PC2700 t/m 3200 werkt meestal 99%. Soms kan de laptop GEEN dubble sided geheugen aan (zit dan aan 2 kanten chips). Als je hierop let dat je single sided geheugen koopt loopje weining risico.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• ijsblok
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik heb inmiddels een Kingston SO-dimm besteld en ontvangen, en die werkt uitstekend. Hij staat in de pricewatch:

http://tweakers.net/price...on-kvr333x64sc25-1g).html

Ik heb de 256 MB eruit gehaald voor een andere laptop. Deze module was trouwens van Samsung.

Heel erg bedankt voor de hulp en reacties!
Pagina: 1