[Wii]Disc niet leesbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 15:09
Vandaag heb ik, na een tijdje wachten, dan toch eindelijk mijn Wii console binnengekregen (besteld bij Bol.com). Ik dus met volle moed aan de slag met kabels om de boel te installeren. So far so good, de Wii start ook gewoon netjes op en ik kan ook al via Wi-Fi verbinding maken.

Het probleem is alleen dat ik op het moment geen spel kan opstarten. De meegeleverde Wii Sports disc geeft de volgende error als ik hem in de console stop:
"Er is een fout opgetreden. Druk op de EJECT-knop, verwijder de disk en zet het Wii-systeem uit. Lees de handleiding voor meer informatie."

Ik dus de handleiding erbij gepakt, en de tips daarin opgevolgd (disc schoonmaken, console 5 minuten van de stroom af en opnieuw proberen): zonder resultaat. De disc is niet vies, en er zitten ook geen krassen op voor zover ik kan zien. Wat me wel is opgevallen is dat er aan de onderkant van de disc een soort ring met verticale "krasjes" zit. Het gaat om ongeveer de binnenste 5mm van de disc. Ik heb geprobeerd een paar goede foto's te maken hiervan, en dat is redelijk gelukt (zie onder).

Is er iemand die kan bevestigen of dit normaal is of niet? Voor de duidelijkheid: op de foto gaat het om de verticale streepjes op het CD oppervlak, niet op de plastic ring aan de binnenkant (ik ben niet helemaal achterlijk ;)). Helaas heb ik nog geen andere Wii games, dus ik kan ook niet testen of andere discs het wel doen. Zo niet, dan ligt het uiteraard aan de Wii zelf maar dat hoop ik dus niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.perestroika.nl/hosted/tweakers.net/tn_wii-sports-disc-2.jpg
Klik voor fullsize versie

Afbeeldingslocatie: http://www.perestroika.nl/hosted/tweakers.net/tn_wii-sports-disc-3.jpg
Klik voor fullsize versie

Op foto 2 is ook duidelijk te zien dat deze "ring" niet volledig 360 graden rond gaat, maar dat er een stukje openblijft. Dit sterkt mij in mijn vermoeden dat het om een productiefout o.i.d. gaat. Maar ik hoor graag van andere Wii eigenaren of zij dit ook zien op de onderkant van hun Wii Sports disc.

[ Voor 6% gewijzigd door Metalman op 10-04-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 12:40
schijf al anders om geprobeerd ? de kant die op de foto staat moet naar de aan/uit knop wijzen!

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
the squaler1 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:48:
schijf al anders om geprobeerd ? de kant die op de foto staat moet naar de aan/uit knop wijzen!
Ik dacht eerst ook dat dat het was, dus voor de zekerheid opgezocht in het boekje. Ik doe de disc er goed in, met de onderzijde inderdaad richting de powerknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-04 00:01

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Die streepjes zijn een soort barcode. Heb je je Wii al horizontaal geprobeerd?

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248247

Net even gekeken. Ik heb ook zo'n ring met ongeveer dezelfde onderbreking op de Wii Sports disk, werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 12:40
mmmm... raar dit zou eerder een kapotte disc of wii betekenen

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
Anoniem: 248247 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:50:
Net even gekeken. Ik heb ook zo'n ring met ongeveer dezelfde onderbreking op de Wii Sports disk, werkt uitstekend.
Hmm, dan begint het er toch op te lijken dat er iets met de Wii mis is... :(
adoy schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:50:
Die streepjes zijn een soort barcode. Heb je je Wii al horizontaal geprobeerd?
Horizontaal heb ik niet geprobeerd, dat zal ik zo eens doen. Maar zelfs als dat het probleem is zou ik denken dat er iets mis is met de console: het lijkt me toch dat 'ie het verticaal ook zou moeten doen. Anyways, ik probeer het zometeen even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
Helaas, horizontaal neerleggen van de Wii heeft geen effect. Ik denk dat ik dan moet concluderen dat de console kapot is :(

Ik zal morgen eens kijken of ik Nintendo kan bereiken, kijken wat zij aanraden om te doen. Terugsturen naar Bol (en dus weer tig maanden moeten wachten op een nieuw) of naar Nintendo opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258602

Hier hetzelfde probleem.Donderdag mijn Wii ontvangen(besteld bij Dixons)Mijn Wii geeft dezelfde foutmelding bij Wii Sports, maar andere spelletjes speelt hij bij mij wel gewoon af. Als ik goed op mijn disc kijk loopt er een verticale kras over de gehele disc. Bij Dixons adviseerde ze me om contact op te nemen met de Technise Dienst van Nintendo. (Ik heb nog geen contact met ze gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Om nog even kracht bij te zetten, ik heb de onderbreking in de "brand" lijnen ook op mijn Wii Sports. Het werkt allemaal wel prima. Het zou kunnen dat er wat "foute" exemplaren zijn gemaakt die toch door de controle zijn gekomen.

Alleen als hij andere spellen wel afspeelt en alleen de Wii Sports niet ligt het naar mijn mening eerder aan de Wii Sports dvd.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
Ik heb vrijdag een mail gestuurd naar de technische dienst van Nintendo, maar heb hier nog niets op gehoord (lastig dat ze alleen tussen 11.00 en 17.00 telefonisch te bereiken zijn, dan zit ik over het algemeen op m'n werk). In ieder geval probeer ik morgen even een ander Wii spel van een kennis te lenen, kijken of die wel wil afspelen. Ik hoop dus maar dat die wel werkt, dan ligt het gewoon aan de Wii Sports disc. Ik heb uiteraard niet zo'n zin om de hele Wii weer terug te moeten sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
Toch nog enigszins goed nieuw wat mij betreft: ik heb de Wii Sports disc geleend van iemand anders, en die werkt perfect! Het ligt dus blijkbaar aan de game zelf, niet aan de console. Evengoed vervelend natuurlijk, maar ik ben allang blij dat ik niet de hele boel weer terug hoef te sturen, om vervolgens weer tig maanden te moeten wachten op een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:40
Ik weet niet of je enige ervaring hebt met de service van Nintendo. Maar ze geven zelf twee weken aan en dikwijls duurt het maar een week voordat je je apparaat weer terug hebt. Dus maanden is een beetje overdreven ;).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02-2023

ffb

Hallo Metalman, hier precies hetzelfde probleem. Ik heb de Wii ontvangen van de actie van xs4all, alles werkt behalve wii sports. Ook ik kan niet checken of het aan de cd ligt of aan de console. Ik heb wel oude gamecube spellen geprobeerd en die werken prima. Maar ik weet niet of de wii twee verschillende lasers gebruikt voor de grote en de kleine discs. Weet hier iemand dat? Ik ga in ieder geval ook maar bellen met de technische dienst morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02-2023

ffb

Bij mij was het uiteindelijk een kwestie van een nieuwe cd.
Pagina: 1