Linksys of Ralink drivers voor WMP54G? Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:43

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Linksys WMP54G v4.1 wireless kaart in mijn PC. Hiermee heb ik binnen huis draadloos internet met een Speedtouch 780WL als router.

Nu is de WMP54G uitgerust met een Ralink RT2561 chip en dus moeten de Ralink drivers, welke 1½ jaar nieuwer zijn, ook werken. Op het internet zijn echter niet veel vergelijkings-ervaringen te vinden tussen beide drivers, en ik ben huiverig om hiermee te gaan experimenteren.

Bieden de Ralink-drivers een voordeel boven de Linksys-drivers? Wie heeft ervaring met de Ralink-drivers?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het zijn maar drivers hoor, bevallen ze niet pak je de oude toch weer ?
ik geloof dat sommige ralink drivers ook in staat zijn om als ap te draaien. maar dat was weer een tijdje geleden bij iemand anders ..

ach lees zelf maar .... http://www.ralinktech.com...ote%20RT6X_STA_102207.pdf

softap ... dunkt me van wel, geen garanties

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 10-04-2008 20:39 ]

Iperf

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:43

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
OK, daar er geen ervaringen werden gepost ben ik gaan experimenteren. Gelukkig had ik eerst nog een Ghost-backup gemaakt.
Linksys-drivers uninstalled, reboot, Ralink-drivers geinstalleerd: verbinding! So far, so good. Een voordeel die deze Ralink-drivers zouden bieden is dat je je SSID niet zou hoeven broadcasten wat de beveiliging ten goede zou komen. Dus in de Speedtouch 780WL vinkje weg bij broadcast SSID en geen problemen. Tot de volgende reboot... Er was met geen mogelijkheid meer een draadloze verbinding te maken. Na veel geklooi en nadat ik een USB-netwerk had gemaakt met de SpeedTouch kon ik nog wat instellingen terug zetten, maar omdat de max draadloze snelheid en ontvangst ook lager waren dan met de Linksys-drivers en de verbinding meer en sterker fluctueerde koos ik voor het terugzetten van de Ghost-backup.
Terug op de Linksys-drivers wilde de verbinding echter weer niet worden opgebouwd. Uiteindelijk na weer lang geklooid te hebben wederom een USB-netwerkconnectie gemaakt en toen leek het systeem het te snappen. Momenteel lijkt alles weer als vanouds en heb ik weer een lekkere snelle verbinding (875KB/s draadloos via XS4ALL Lite).

De opmerking 'dan pas je toch de oude drivers weer' heeft dus geresulteerd in 3 uur lopen klooien met verbindingen en gesleep met de router. Voor de toekomst en de search: Overweeg je Ralink drivers voor je Linksys-kaart te gebruiken? Lekker bij de Linksys-drivers blijven!