Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Ik heb een heel vaag en vervelend probleem, misschien dat iemand een goede oplossing heeft.

Als mijn Vista opstart, dan doen mijn tobo en muis het perfect. Echter, na enkele seconden begint Vista 'fijn' met het installeren van nieuwe hardware. Ik zie dan dat hij drivers voor de muis en tobo wilt installeren. Enkele seconden hierna doen mijn muis en tobo het niet meer.

Ik kan hier helemaal niks aan doen. Ik heb namelijk niet genoeg tijd om iets aan te passen. Andere tobo's en muizen werken niet, en Vista in veilige modus doen mijn muis en tobo het ook niet.

Iemand misschien een oplossing, of een toetsencombinatie waarmee ik het installeren van nieuwe hardware kan staken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 21:47
Je bent de enigste niet, check maar eens recente berichten op http://forums.microsoft.c...spx?ForumID=714&SiteID=17 Vandaag op kantoor hetzelfde gehad, 1 collega waarbij de muis niet meer werkt. De rest (met identieke PC, zelfde updates, e.d.) geen probleem. Het betreft een probleem met de driver(s) van USB of de muis, bij het inpluggen herkent Vista wel dat de muis is aangesloten, geeft aan dat 'ie goed geinstalleerd is maar wordt vervolgens niet zichtbaar bij 'hardware' in 'mouse' in het control panel.

Vandaag dus al geprobeerd:
* Rebooten
* Andere muis
* System restore
* Laatste patches verwijderen
Niets heeft geholpen. Nog niet geprobeerd om handmatig de inf files bij te werken, zoals op bovenstaande link gesuggereerd wordt.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Ja ik zie het inderdaad, lekkere windows update is dat dan! :(

Ik heb nu overigens nog een groter probleem, want ik dacht slim te zijn door 'opstartherstel' te draaien, maar deze geeft vervolgens een fout 'deze computer kan niet automatisch worden hersteld' en vervolgens komt windows in een loop te zitten, elke keer na het opstarten komt hij bij 'opstartherstel' en komt de fout weer op.

Nu kan ik dus niet eens meer in Windows komen :(