Isra bij de buren, adsl toch mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-10 20:25
Is het mogelijk om meerdere providers op 1 isra te hebben? Mijn huis heeft namelijk geen isra, deze zit bij mijn buren. Zij hebben naar alle waarschijnlijkheid dus wel adsl. Ik heb overigens wel een eigen vaste lijn gehad bij KPN.

(kabel is ook geen optie, mijn bovenburen hebben die al bezet, grr)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Al zat je isra drie dorpen verderop, als jij een dedicated enkelvoudige telefoonlijn hebt kun je er een ADSL-signaal opzetten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 16:41
Jns1986 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:24:
Is het mogelijk om meerdere providers op 1 isra te hebben? Mijn huis heeft namelijk geen isra, deze zit bij mijn buren. Zij hebben naar alle waarschijnlijkheid dus wel adsl. Ik heb overigens wel een eigen vaste lijn gehad bij KPN.

(kabel is ook geen optie, mijn bovenburen hebben die al bezet, grr)
Als jij een vaste lijn hebt gehad, loopt er dus vanaf die ISRA een lijntje naar jouw huis. Op dat aderpaar kan natuurlijk prima een adsl-signaal worden gezet.

* dreamscape deelt ook zijn ISRA met de bovenbuurvrouw, maar gelukkig zit het ding in het algemene halletje...

Punctuality is the politeness of kings

• Jns1986
gebeurt het vaker dat je dan enorm gedonder krijgt met de provider? Telfort blijft mij namelijk weigeren, ze zeggen dat de lijn bezet is door KPN, maar KPN is al een maand niet meer aangesloten...

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik vraag me af of de performance niet flink naar beneden gaat als de buren ook ADSL hebben waardoor je ruis op de lijn krijgt. Misschien is het dus beter om ook de router met de buren te delen...

En Telfort is een onderdeel van KPN, dus dat is een vreemd verhaal...

[ Voor 15% gewijzigd door pedorus op 10-04-2008 18:36 ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

pedorus schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:35:
Ik vraag me af of de performance niet flink naar beneden gaat als de buren ook ADSL hebben waardoor je ruis op de lijn krijgt. Misschien is het dus beter om ook de router met de buren te delen...

En Telfort is een onderdeel van KPN, dus dat is een vreemd verhaal...
En je denkt dat in een woonwijk elk huis een apart gegraven goot heeft naar de centrale? Nee, dat heeft dus geen invloed. (Bovendien is 't twisted pair.)

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 13:01

mvz

muziek verslaafde

luchtlijntje ? ;p

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Jns1986
Ik geloof dat mijn lijn na de adsl splitter zit, bij mij zou er dan ook een splitter tussen komen, als het goed is dan dus geen ruis, toch?

maar idd het is zeer vreemd dat Telfort niet weet dat de lijn vrij is, zeker omdat ik eerst adsl had aangevraagd op een niet dedicated lijn en Telfort al een maand van te voren wist dat ik KPN had opgezegd.

anyway ik ben nu al 3 maanden aan het klooien en krijg het maar niet voor elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Jns1986 op 10-04-2008 18:53 ]

• Jns1986
Ik heb nu wifi van de bovenburen, maar dat valt steeds weg en is sloom...

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Ik snap het niet helemaal.
Is je lijn NA de ADSL splitter van je buurman? Dan zal ADSL er niet op werken.
Maar whatever de ISRA, je hebt 4 koperaderen waar 2 door de buurman en 2 door die van jou is. Dan heb jij alswel je buur een eigen dedicated telefoon lijn en ADSL.

• Jns1986
sorry dat bedoelde ik, zijn splitter zit niet op mijn aderpaar.

Ik snap dan ook echt niet waarom het steeds niet lukt, zou het kunnen dat het komt door mijn huisnummer toewijzing van KPN? bij hun ben ik bekend als huisnummer 31/33

[ Voor 46% gewijzigd door Jns1986 op 10-04-2008 19:08 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 17:52
CyBeR schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:48:
[...]

En je denkt dat in een woonwijk elk huis een apart gegraven goot heeft naar de centrale? Nee, dat heeft dus geen invloed. (Bovendien is 't twisted pair.)
Ik weet niet of jij ooit met stam kabels heb gewerkt maar dat is alles behalve twisted pair. Normaal komt Telfort op je 2e dikke ader binnen (oranje en wit bij een standaard ISRA punt) Het beste is eerst met de KPN gaan bellen en vragen of er DSL mogelijk is op dikke ader 2. Daarna met Telfort bellen en dan de technische dienst mededelen dat KPN zegt dat het mogelijk is en dat je dat (10min geleden nog gecheckt hebt)
Zo zou ik het zelf aanpakken maar het scheelt natuurlijk dat ik ook een business ingang heb :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Jns1986
klaasbram schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:15:
[...]

Ik weet niet of jij ooit met stam kabels heb gewerkt maar dat is alles behalve twisted pair. Normaal komt Telfort op je 2e dikke ader binnen (oranje en wit bij een standaard ISRA punt) Het beste is eerst met de KPN gaan bellen en vragen of er DSL mogelijk is op dikke ader 2. Daarna met Telfort bellen en dan de technische dienst mededelen dat KPN zegt dat het mogelijk is en dat je dat (10min geleden nog gecheckt hebt)
Zo zou ik het zelf aanpakken maar het scheelt natuurlijk dat ik ook een business ingang heb :P
Hoe weet ik dat ik op dikke ader 2 zit?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

klaasbram schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:15:
[...]

Ik weet niet of jij ooit met stam kabels heb gewerkt maar dat is alles behalve twisted pair.
Toegegeven, ik heb er nooit een open gesneden bij gebrek aan levensmoeheid, maar het hele gebruik van twee aders die om elkaar heen gedraaid zitten is op zich wel een van de grondbeginselen van moderne telefonie.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

CyBeR schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:52:
[...]

Toegegeven, ik heb er nooit een open gesneden bij gebrek aan levensmoeheid, maar het hele gebruik van twee aders die om elkaar heen gedraaid zitten is op zich wel een van de grondbeginselen van moderne telefonie.
Telefoonkabels zijn niet getwist, dat is niet te doen bij dikke kabels.

Alle aders liggen netjes op kleur naast elkaar zodat je heel snel bij een gestripte kabel
[adertje uit bundel buigen] -> [adertje in slot leggen] -> [*punch*] -> [adertje uit bundel buigen] -> [adertje in slot leggen] -> [*punch*]
kan doen.

Telefoonkabels zijn voor veel lagere frequenties ontworpen, 50 jaar geleden wist men niet eens dat er ooit DATA door kabels zou gaan, en nu hebben we nog steeds goede verbindingen in die oude huizen, en denk maar niet dat in al die huizen de afgelopen 8 jaar de kabels zijn veranderd.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1