Toon posts:

XPro Extern bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dat wanneer je inlogd met "verbinding met extern bureaublad" dat op de pc waar je inlogd de gebruiker niet afmeldt?
Ik wil namelijk winamp en films kunnen besturen op afstand.

Ik weet dat er programmas zoals teamviewer bestaan, deze wil ik juist niet gebruiken.

Alvast bedankt!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nee, dat kan niet.

Remote Desktop zegt het zelf al. Het bureaublad gaat extern.

Op een werkstation kan maar 1 persoon werken, met XP Pro is dat op de console (lokaal) of via Remote Desktop (veraf waar dan ook).

VNC kan dat wel.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ok jammer, ik dacht dat er misschien wel een omweg zou zijn.
VNC ben ik juist niet naar op zoek omdat om de een of andere reden deze mijn gigantisch laat stotteren waardoor ik de helft van de iconen op de taakbalk niet kan aanklikken.
Een soort lag, ik heb mijn firewalls al uitgezet maar niks helpt, en het is gewoon een lan-verbinding...

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat iemand mij hier dan even mee kan helpen.
Teamviewer en VNC stotteren nogal, zowieso problemen met de verbinding, maar wat kan de oorzaak zijn.

Dit probleem heb ik niet met het externe bureaublad van windows xppro.
Dan loopt alles soepel.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het probleem is dat VNC (bij mij iig) heel veel bandbreedte gebruikt. Toen ik het gebruikte, zag ik in DU meter dat er een paar MB/s er doorheen ging. Nou was dit op een giglan verbinding, crosscable tussen pc en laptop, maar dit kan een reden zijn waarom het zo langzaam gaat. Ik heb geprobeert om de instellingen omlaat te zetten, maar dat hielp niet. Naar 256 kleuren, mooi niet, bleef op 32 bit. Kijk daar dus eens naar. Mogelijk verkeerde instellingen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Nou het gaat via lan, dus lijkt me sterk dat dit niet werkt.
Bovendien werkt het wel perfect op een andere pc.

Wat er precies gebeurd is het volgende:
Ik wil bijvoorbeeld rechtsonderaan de taakbalk het kaspersky rechtermuisknop-menu openen, vervolgens wil ik daar iets aanklikken, en de muis wil dan niet over dat menu.

Ik hoop dat jullie nu misschien een beetje een idee hebben wat het probleem is.
In het kort, de muis wil dus niet op geopende vensters gaan staan, maar blijft botsen tegen de rand van zo'n venster...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:07:
Ok jammer, ik dacht dat er misschien wel een omweg zou zijn.
Er is er wel één, maar die werkt alleen als je Fast UserSwitching aan hebt staan en een dll van SP2 beta2 pakt.
Kun je vast wel vinden met Google als je gaat [google=XP concurrent Remote Desktop].

Garantie tot aan de deur/eerste de beste hotfix/SP die de files weer overschrijft enzo ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast alt-92, zal straks eens kijken.

Heeft er misschien ook nog iemand een idee waarom ik NIET over bepaalde vensters heen kan met mijn muis bij teamviewer en vnc zoals ik hierboven al omschreef?
Dit is namelijk het enigste probleem waarom vnc en teamviewer niet werken.

Verwijderd

Dit heb ik inderdaad ook werkend gekregen, echter nog niet met SP3, ik kan gewoon een systeem overnemen, en de huidige gebruiker kan ook gewoon doorwerken met of zonder interactie van mij.

Ideale tool voor remote support. Helaas is dit met opzet niet werkend gemaakt voor de niet-server versies. Hierdoor ook niet goed toe te passen in bedrijfs situaties

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:42

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Winamp is wel van afstand te besturen met een web interface of mbv winamp remote (zit in full versie van winamp vanaf versie 5.5)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gebruik logmein dan. Werkt super.
Pagina: 1