Toon posts:

[GF7600GT]Installatie van driver lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n Medion ATI 9800 was overleden en daarom Nvidia Geforce 7600 GT van Club 3D aangeschaft.

Het gaat om Win XP Pro en de volgende specs:

Asrock939 Dual SATAII
AMD 64 3000+
2x 512MB Infineon DDR400
19" Hansol CRT (aangesloten via VGA)

Met de standaard windows display adapter driver heb ik gewoon beeld (in 1280x1024 zelfs), maar het beeld ververst heel traag (verticale beeld opbouw).

Het probleem is telkens hetzelfde (bij verschillende drivers), bij het installeren van de driver, gaat de monitor uit en weer aan en daarna nog een keer uit, maar niet meer aan. De PC lijkt dan niet meer te reageren en het beeld blijft zwart. Dan moet ik win xp in veilige modus opstarten en de videodriver verwijderen, voordat ik weer normaal kan opstarten.

Ik heb al de drivers van de bijgeleverde cd-rom en de nieuwste van nvidia.com geprobeerd, maar geen verschil.

Verwijderd

oude drivers verwijderd en toen pas de nieuwe geinstalleerd? Is de voeding in je systeem voldoende voor een 7600GT?

Verwijderd

Topicstarter
Niet eerst verwijderd. Hoe doe je dat zonder videokaart (die werkt)?

Waarom zou de voeding het steeds precies op hetzelfde moment begeven? Ik zou dan ook eerder een reset verwachten dan een "freeze"? Ik heb een Zalman 400W

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 01:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die hier mogelijke oplossingen voor heeft?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 13:35 ]

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-03 21:17
Voeding zou voldoende moeten zijn, zeker als alles op stock speeds loopt. Ik zou eerst alles even verwijderen met een driver sweep;
hiermee bijvoorbeeld

Reboot

Dan even kijken in Configuratiescherm -> Software of je geen Ati Software meer hebt (als er wel wat staat, verwijderen)

Als er wat stond: Reboot

Even kijken in C:/ of er een map ATI staat en ook in C:/Program Files of daar een map Ati Technologies staat. (als er wat staat, hele map wegmieteren)

Als er wat stond: Reboot

Ten slotte even kijken in Uitvoeren -> msconfig -> "Opstarten", of hier geen Ati Software software bijstaat, als daar nog wat staat (lijkt me onderhand erg stug) die niet meer aanvinken (rest laten voor wat het is aub, anders vergooi je de boel)

Heb je hierin iets veranderd: Reboot

Dan nu...

Forcewaredrivers installeren, reboot en als het dan nog niet goed is... (weet ik het ook niet meer)

(het verwijderen van de oude drivers heb ik nu zeer omslachtig omschreven, de driver sweep alleen zou genoeg moeten zijn, maar om het even zeker te weten ;))

Succes

[ Voor 3% gewijzigd door DjDuivert op 12-04-2008 21:12 ]

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je de drivers van je ATI kaart goed verwijderd, drivercleaner? [zie post hierboven]
Ik lees niks van een verse install dus dat is iets wat je kunt proberen zover je het nog niet hebt gedaan.
Je voeding lijkt me verder geen probleem zoveel vergt die 7600GT nou ook weer niet.
Pci-e of agp trouwens?
Oh en probeer eens een wat oudere driver, ik als ex-gebruiker van een 7600GT had de 90-serie wbt driver. [weet niet precies meer welke]
Nooit problemen met dat kaartje gehad. [ook club3d]

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en succes. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Verwijderd

Topicstarter
Het (omslachtige) verwijderen van de oude meuk (ook met driver cleaner) hielp niet, maar ik heb daarna uit wanhoop maar gegoogled op "best driver 7600 gt" en de 91.31 forceware van guru3d eens gedownload en die lijkt het nu wel te doen!
Pagina: 1