Toon posts:

[server] Af en toe opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Ik heb een probleem met een Dell poweredge 2300(hij is al oud). Wanneer ik de server probeer aan te zetten krijg ik meestal 6 piepjes te horen, de fans draaien(de CPUs worden wel heter) maar verder gebeurt er niks na een tijdje gaat de error/waarschuwings led branden. Maar heel af en toe start hij wel op, opvallend is dan vooral dat daarna het opstarten dan wel weer meerdere malen lukt. Maar laat je hem dan weer een tijdje uit heb je hetzelfde probleem weer.

Dit zijn de specs:

Dual Pentium II 450 Mhz
512 Mb ECC Reg Geheugen
1 x 9.4 gb Hdd SCSI U160 10K Rpm seagate
SCSI CD Rom Drive NEC
Floppy Drive
Netwerkkaart

Weet iemand waaraan dit kan liggen?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:08

Bergen

Spellingscontroleur

Heb je al opgezocht wat die piepjes betekenen? Die piepjes (vaak een combinatie van korte en lange piepjes, net als bij morse) hebben een betekenis. (klik)

Of misschien gewoon een zwakke voeding? Heb je zelf al wat geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken of alles goed vast zat, gegoogled maar dat had geen resultaat. De piepjes zijn 1-3-2. Ik moet nog even verder zoeken naar wat dat betekent

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 18:05 ]

Verwijderd

Komt er iets op het scherm tijdens het biepen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar ben er al achter dat 1-3-2 betekent dat er geen ram gedecteerd word.. Wss het mainboard kapot.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL thuis :o.

Altijd eerst zelf even troubleshooten alvorens je een topic opent (dus de betekenis van die piepjes opzoeken bv.). Loop de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door en bekijk of de voeding nog in orde is. Wellicht is het mogelijk om met één CPU te testen, met één geheugen module, zonder hardeschijven, etc. :). Hoe minder hardware er in die machine zit, hoe minder de kans op problemen ;)

Ik ga dit topic in ieder geval even richting PMG schoppen omdat de piepjes dus aanwijzen dat het aan het geheugen (en daarmee dus inderdaad misschien het moederbord) kan liggen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Ook al eens gekeken naar de condensatoren? Vooral bij moederborden uit dat tijdperk willen die nog wel eens dit soort problemen veroorzaken.
Check dan (getuige de foutmelding) vooral de condensatoren die de spanning voor het geheugen stabiliseren.

Kapotte condensatoren herken je doordat ze bol staan of er een soort roestachtige vloeistof aan de bovenkant te zien is. (Onderkant kan ook. ;) )

No signature found

Pagina: 1