Toon posts:

2 routers 2 pcs netwerk maken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb 2 pcs thuis staan. Éen met windows XP en Een met Windows Vista.
nu heb ik internet van telfort en een zyxel modem gekregen. Die heb ik aangesloten op het het net en via een ethernet kabel verbonden met router 2. Die router split de verbinding weer met de 2 pc's.
Mááár ik krijg het netwerk niet aan de praat. De Vista pc herkent de XP pc wel, maar komt er niet in. De XP pc herkent de andere pc niet eens. En geeft steeds een foutmelding dat ik de rechten niet heb. terwijl ik maar 1 account gebruik op de pc.
Weten jullie misschien een oplossing?

Internet werkt wel perfect. gewoon 20MB.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je hebt internet van telfort en je hebt een Zyxel-modem bij dat Telfort-internet-abo gekregen. Ok, so far so good. Maar waar tover je dan opeens die tweede router vandaan en beter nog: waarom? Wat jij wil is een switch? Want Zyxel-modems kunnen prima als NAT-apparaatje werken en derhalve een router zijn. Je spreekt immers zelf ook over 'twee routers'.

[ Voor 29% gewijzigd door Osiris op 10-04-2008 17:26 ]

Verwijderd

Kan je de andere pc pingen?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het uitleggen. Die tweede router had ik al. Een Philips wireless router daar heb ik minder dan een half jaar geleden 100,- voor betaald. Nu hebben we bij telfort een nieuw modem gekregen. met maar 1 lan poort. Dus heb ik die verbonden met de philips router. Ook staan de routers een meter of 20 van elkaar vandaan, ik had liever een ethernet kabel ertussen dan een telefoon kabel want daar heb ik te veel signaal verlies.
Hoe moet ik dat doen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 17:28 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kom op zeg via google is echt wel te vinden hoe je moet pingen.

Ontopic: Wat jij wilt is je tweede router gebruiken als switch, daar zijn ook al genoeg topics over te vinden op GOT...

Maak eens gebruik van de search...

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:46:

Ontopic: Wat jij wilt is je tweede router gebruiken als switch, daar zijn ook al genoeg topics over te vinden op GOT...

Maak eens gebruik van de search...
lees eerst eens ff :?
Hij doet t al als switch... alleen ik kan de pc's niet met elkaar verbinden...

Met de XP pc kan ik de vista pc wel pingen, maar andersom lukt het niet, 4 van de 4 pakketjes verloren. 100% verlies.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 17:54 ]

Verwijderd

Draait er een firewall op de XP pc?
En kan je van je XP naar je vista shares (want ik vermoed dat je dat wil doen)?

Verwijderd

Topicstarter
dit is heel raar. De vista pc herkent de XP pc wel in het netwerk, maar ik kan m niet pingen. ik kan ook niet via de vista in de xp pc komen. En andersom is het nog erger. ik kan m wel pingen, maar ik zie de vista pc niet in het netwerk staan :S
ja ik heb norton (bah nog 30 dagen proef en dan weg ermee) draaien

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ik222 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:46:
Eens.
ik222 schreef:
Tenzij zijn Zyxel als bridged modem ingesteld staat.
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:53:
[...]

lees eerst eens ff :?
Hij doet t al als switch... alleen ik kan de pc's niet met elkaar verbinden...
Nou, dat heb je anders nergens expliciet vermeld hoor, dat ie als switch ingesteld staat. Je Zyxel doet dus het NAT-gebeuren en je laat de WAN-poort op de Philips-router ongemoeid?
Twigg schreef:
Met de XP pc kan ik de vista pc wel pingen, maar andersom lukt het niet, 4 van de 4 pakketjes verloren. 100% verlies.
Zet alle firewalls eens uit en probeer het daarna nog eens.

[ Voor 43% gewijzigd door Osiris op 10-04-2008 18:03 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-03 14:10

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

standaard staat die zyxel als router, en dus heb je router achter router, nu kan jouw internet wel werken door a fluke, maar dat je netwerk niet werkt is niet gek dan met 2 routers achter elkaar

1. Ga in je modem , en zet hem op BRIDGE

2. Laat je philips de DHCP oppiken van telfort en hem het verkeer routeren

- edit- zoals osiris dus al zegt

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Pagina: 1