Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaat de volgende setup werken?

Ik heb thuis een Tele2 Multimedia modem/router. Op dit modem zit een switch/hub aangesloten die het signaal via 9 kabels naar alle kamers stuurt.

Kan ik dan op de UTP kabel die in mij kamer uitkomt een Airport Express of Extreme aansluiten zodat ik mijn eigen draadloos netwerk heb (naast het draadloze netwerk van de modem/router)?

Ik wil namelijk eerst zeker weten of het werkt, voordat ik tot aanschaf over ga.

Edit: titel is verkeerd, maar dat ik ik zelf niet wijzigen. (Toch?)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
Je kunt je Airport Express/Extreme volgens mij zo instellen dat ie geen router functie heeft (en dus geen IP adressen uitdeelt), maar dat ie puur een access point is. Dus ja dat zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja hoor, dat kan gewoon. Het beste is dan, zoals manzana zegt, DHCP uit te zetten, maar zelfs dat is niet strict noodzakelijk als het je puur om internet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt zeker en vast. Ik gebruik mijn Airport Express ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Dan kan ik er eentje aanschaffen, super relax over mn HD bereikbaar op mn MacBook.

Kan een slotje op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Let wel even op, volgens mij kun je geen HD aan een AirPort Express hangen.
En hiervoor hoef je ook geen apart draadloos netwerk te maken, ik zou liever aan roaming doen, dus op je modem en AirPort zelfde SSID en beveiliging instellen, en een ander kanaal gebruiken. En even routerfunctionaliteit/DHCP uitzetten op je AirPort (in de AirPort Utility heet dit "bridge mode"). Dan maakt het verder geen zak uit of je nou bedraad, draadloos via je modem of draadloos via je AirPort op het netwerk zit.

Beetje een snelle post ivm lichte haast, maar als je verder nog uitleg wil moet je maar even roepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Neen.
De Airport Express kan geen USB HDD aansturen.
Alleen de Airport Extreme .
(maar Apple ondersteund dit niet... getuige de vele berichten op div. Apple site's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

weeraanmelden schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:04:
Neen.
De Airport Express kan geen USB HDD aansturen.
Alleen de Airport Extreme .
(maar Apple ondersteund dit niet... getuige de vele berichten op div. Apple site's)
De Airport Extreme wordt juist door Apple aangeprezen als oplossing om een harde schijf via het netwerk te delen:
Harde Schijf Delen
Met AirPort Extreme tover je je externe USB harde schijf om in een schijf die je kunt delen met alle gebruikers in het netwerk. Deze zogeheten AirPort-schijf is ideaal voor het uitwisselen van bestanden met je gezinsleden, klasgenoten of collega's.
Wat er niet wordt ondersteund is Time Machine via de Airport Extreme: Time Machine via AirPort Disk Is Unsupported, Apple Says. Als je (door Apple ondersteunde) Time Machine via het netwerk wilt hebben moet je de Time Capsule kopen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:57:
Wat er niet wordt ondersteund is Time Machine via de Airport Extreme: Time Machine via AirPort Disk Is Unsupported, Apple Says. Als je (door Apple ondersteunde) Time Machine via het netwerk wilt hebben moet je de Time Capsule kopen.
Na de laatste updates voor de airport extreme is time machine wel degelijk ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:25:
[...]
Na de laatste updates voor de airport extreme is time machine wel degelijk ondersteund.
Dat bedoel ik ook :) Het werkt wel, maar het wordt niet door Apple ondersteund (wat dat ook mag inhouden).

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 10-04-2008 21:27 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu nog aan het kiezen. Enerzijds vind ik Airtunes geniaal, maar aan de andere kant wil ik een HD kunnen aansluiten. Het wordt dus kiezen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:41:
Ik ben nu nog aan het kiezen. Enerzijds vind ik Airtunes geniaal, maar aan de andere kant wil ik een HD kunnen aansluiten. Het wordt dus kiezen helaas.
Ik heb ze allebei om die reden maar aangeschaft :)

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Pagina: 1