DPI van muis: Razer Krait

Pagina: 1
Acties:

• FlorianF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08-2025
Weet iemand toevallig of je de DPI van de gaming muis Razer Krait ook kunt verranderen van 1600DPI naar een lagere DPI?
Ik kan het niet vinden, en als je dat niet kunt veranderen heb je toch een hele snelle muis?
Alvast bedankt!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ik weet niet of je het kan veranderen.
maar wel weet ik dat de muisresolutie an sich niks (rechtstreeks) te maken heeft met de snelheid van je cursor (die kan je gewoon instellen)

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Waarom minder DPI eigenlijk? Je kan de snelheid zelf bepalen, maar dat heeft niets met de gevoeligheid/DPI te maken.

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-01 18:03
is dat niet softwarematig. Dat je 2 of 3 standen kunt instellen die dan te switchen zijn met die duim/pink knopjes. Ik heb een paar maanden met Copperhead gewerkt en die had deze functie. Ik durf het van de Krait niet met zekerheid te zeggen.

Ik zie nu dat de krait die knopjes niet heeft. Dus hardwarematig kun je dus al niks instellen.

[ Voor 16% gewijzigd door TMon op 10-04-2008 16:54 ]

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:18
Heb zelf de Krait, en met de software kan je switchen tussen 1600 en 400 dpi. Hier zijn dus geen speciale knopjes voor op je muis enz.

En 400dpi... is echt heeeeeel traag, om een centimeter te verschuiven... ben je wel ff bezig :P

Verwijderd

DeX schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:51:
Waarom minder DPI eigenlijk? Je kan de snelheid zelf bepalen, maar dat heeft niets met de gevoeligheid/DPI te maken.
en of dat wel veel uitmaakt. als jij je dpi hoger of lager zet heeft dit invloed op de snelheid.

• DeX

DeX

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:56:
[...]

en of dat wel veel uitmaakt. als jij je dpi hoger of lager zet heeft dit invloed op de snelheid.
Nope. Alleen op het aantal beeldpunten dat het muisje per Inch kan verwerken. Hoe jij je cursor daarop wil laten reageren bepaal je zelf. Er zit een verschil in precisie en snelheid.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
DeX schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:00:
[...]

Nope. Alleen op het aantal beeldpunten dat het muisje per Inch kan verwerken. Hoe jij je cursor daarop wil laten reageren bepaal je zelf. Er zit een verschil in precisie en snelheid.
Precies, de precisie past wel de snelheid aan, maar die kun je achteraf wel weer handmatig terugzetten.

Ik vind 't iig heerlijk, maximale snelheid in Windows, 1600DPI en 500Hz. Werkt ook heel goed als 'beveiliging' zodat anderen je PC niet even gebruiken >:)

Verwijderd

DeX schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:00:
[...]

en dus gaat hij sneller of langzamer 8)7

• FlorianF
  • Laatst online: 25-08-2025
Bedankt voor alle reacties maar heeft het nou wel of niet met snelheid te maken?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bij een hogere DPI gaat hij sneller, want er zijn meer opnamepuntjes per vierkante inch (ofwel: Er wordt vaker op eenzelfde manier als 'normaal' geregistreerd waar de muis is). Het heeft dus wel met snelheid te maken, maar dat kun je met de 'gewone' Windows-instellingen prima terugzetten, zonder dat de DPI omlaag gaat.

• DeX

DeX

Het gaat erg verwarrend worden zo.
Snelheid: Hoe ver schuift je cursor als je je muis 1 cm beweegt.
of:
Snelheid: Hoeveel (hoe snel) kan je muis de ondergrond "lezen".

8)7

• AlexanderB
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

hogere dpi muizen geven ook een verder-verschoven afstand door aan windows per cm die ze verschuiven. daarom kun je terugschakelen naar lagere dpi, wellicht pas je de sensor niet fisiek aan in aantal dpi, maar verminder je het aantal movement pulsjes dat doorgegeven word, waardoor de cursor langzamer word.
daarnaast kun je ook nog in windows de "gevoeligheid" instellen, het aantal op het scherm verschoven pixels per gevoeligheidspulsje, wat bij oudere muizen, die bijna allemaal dezelfde hoeveelheid pulsjes per cm hadden dus de manier was om de muissnelheid aan te passen.
Pagina: 1