Aluminium Toetsenbord iMac schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136411

Topicstarter
Ik heb net een lekkere espresso over mijn toetsenbord gegooid, het is de draadloze aluminium versie.

De batterijen heb ik er vrij snel uit gehaald en een tijdje ondersteboven gelegd daarna met een vochtige doek alle zichtbare koffie verwijderd maar na het opnieuw gebruiken van het toetsenbord werkt het niet zo soepel meer.

Weet iemand hoe je dit toetsenbord kunt schoonmaken?
Er zitten geen schroefjes op zichtbare plekken, wel 2 nopjes waar het toetsenbord op rust maar die heb ik ngo niet los proberen peuteren...dan krijg ik ze er vast niet meer op, dat ken ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Toetsenbord zit opelkaar gelijmt :) Dus probeer hem maar niet open te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136411

Topicstarter
Jeuj, afwasmachine dan?

Op Google las ik een artikel dat je dit kunt proberen en dan net voor het drogen hem eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
computers die extreem vuil zijn wordt meestal een hoge druk spuit opgezet, zolang je 't maar lang genoeg laat drogen maakt niet helemaal niets uit!!!

let wel, GOED drogen!

dus in de vaatwasser mag geen probleem zijn... toch vind ik mijn trouwe IBM Model M toch nog het fijnst op dit gebied :)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-05 16:56
ik heb het ook een keer gehad met mijn gsm. Even door een emmer watergehaald, weekje laten dorgen op de verwarming en werkte weer als nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Vaatwasser... zeep... hebben jullie toevallig scheikunde gehad op school? Zo ja, pak je boek er nog eens bij en zoek op zuur-base reacties ;) Om over de temperatuur in de vaatwasser nog maar te zwijgen. Ik zou gaan voor een oplossing die qua pH (of pOH) waarde wat neutraler is, en waarbij de temperatuur wat lager ligt.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:45

MF

Take a Seat

je hoeft ook niet per se zeep in de vaatwasser te doen, denk dat het best wel goed kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
gewoon een emmer water, dat werkt goed hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 19:03
Bij dit toetsenbord niet te warm water nemen, aangezien het ding gelijmd is, heb je dalijk de delen los in je handen (waarom nou niet gewoon geschroefd?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Dancing_Animal schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:54:
Bij dit toetsenbord niet te warm water nemen, aangezien het ding gelijmd is, heb je dalijk de delen los in je handen (waarom nou niet gewoon geschroefd?).
Omdat dat scheelt in de productiekosten, bovendien kunnen ze dqan nieuwe tikplanken verkopen ipv. dat een handige tweaker het maakt. :(

Ik zou het even schoonmaken met water idd. Zorg er voor dat dit water goed schoon is (liefst gedestileerd) omdat alle onzuiverheden achterblijven na het verdampen. en Idd LANG wachten voordat je de batterijen er weer in doet.

[ Voor 21% gewijzigd door jdm8 op 10-04-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Hmm emmer water? .... vaatwasser? Na de eerste paar reacties dacht ik nog dat het allemaal een grapje was.. 8)7 maar dit is dus echt mogelijk :?

In dat geval -> _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
richeh schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:00:
Hmm emmer water? .... vaatwasser? Na de eerste paar reacties dacht ik nog dat het allemaal een grapje was.. 8)7 maar dit is dus echt mogelijk :?

In dat geval -> _/-\o_
nee dat is echt mogelijk :) Het jammere is wel dat bij jou de koffie wsl al opgedroogt is, als ik zoiets aan de hand heb is het eerste wat ik doe een emmer water vullen en de boel erin doen. Zo krijgt de koffie/cola/.. geen kans om in te drogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Hoe zou hij het nou opgelost hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Dancing_Animal schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:16:
Hoe zou hij het nou opgelost hebben?
Niet, anders had die wel een berichtje getypt he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Dit topic heeft ie ook niet met een ganzenveer gestart he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:52
Let er wel op dat je met normaal water last kunt krijgen van kalkaanslag, daarom kun je het beste gedestilleerd water gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
teh_twisted schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:53:
computers die extreem vuil zijn wordt meestal een hoge druk spuit opgezet, zolang je 't maar lang genoeg laat drogen maakt niet helemaal niets uit!!!
Heb je hier een bron van? Want ik kan me niet voorstellen dat dit waar is, tenzij ze voor oud schroot weggaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-04 10:18
ThinkPadd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:46:
Let er wel op dat je met normaal water last kunt krijgen van kalkaanslag, daarom kun je het beste gedestilleerd water gebruiken.
Ik denk het niet, zie jij (aan de binnenkant) van je vaatwasser ergens kalkaanslag? ik niet. Als je vaak (en heet) water zou gebruiken dan pas slaat kalk neer (kijk maar eens aan de binnenkant van je waterkoker. (lees: Heet en vaak)

Ik denk dat het best kan, 30-50 graden en heeeeeeel goed drogen, gewoon geduld ;)

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 26-04 10:25
Ik zou het gewoon afspoelen met de warme kraan en op een goed geventileerde plaats laten drogen (bij voorkeur de vensterbank)

Een vaatwasser zou ik zeker niet doen en onderwater laten staan kan misschien ervoor zorgen dat het water op plekken komt waar het niet meer kan drogen. Waar geen koffie kan komen hoeft ook geen water te zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:05
Had ongeveer hetzelfde met mijn MBP keyboard deed daarna helemaal niets meer... dood... De GeniusBar van de Apple store heeft hem daarna voor niets vervangen :). Wilde meteen wisselen voor een US versie, maar kreeg gewoon een UK int'l versie terug. Ze konden hem niet wisselen voor iets anders ivm garantie... $120.- excl $85.- arbeid was me iets te veel om te switchen... Wel geluk gehad dat ze het als garantie afhandelden (keyboard eerst natuurlijk goed schoongemaakt waar mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215679

ik ozu je toetsenbord volspuiten met Contact-spray

dit geleidt niet, plakt niet, en maakt alles wel schoon!

gouden tip denk ik :D

kost 6 euro ofzo bij halfords :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

FTMarcella schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:52:
[...]Ik denk het niet, zie jij (aan de binnenkant) van je vaatwasser ergens kalkaanslag?
Waterontkalker? In mijn machine moet een lading zout juist hiervoor.

Toetsenbord onder de douche hangen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Inspuiten met contact reiniger, even laten trekken en vervolgens door een bak met water halen. Daarna goed laten drogen en bidden maar. Gebruik iig niet een fohn om hem te drogen, heb ik een keer gedaan en mijn toetsen waren gaan smelten... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 09:46

SiliconError

:(){ :|:& };:

Ik heb geen idee wat er voor contactplaat onder die toetsen zit, maar aangezien het een laptop-style toetsenbord is zal het wel zo'n dubbellaags folie zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~whaa/stuff/plakbook/IMG_3479.JPG
Die kan je beter niet (nog) nat(ter) maken, want als er vocht tussen komt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~whaa/stuff/plakbook/IMG_3473.JPG
En dan is je toetsenbord gegarandeerd dood (de contactbanen roesten weg).

Dit was trouwens een iBook G4 toetsenbord in combinatie met melk, en daarna een wasbeurt in de wasbak (lauw water).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:05
bestel gewoon een nieuw keyboard... vroeg of laat gaat dit keyboard het toch begeven... kan je beter een nieuwe zoeken op ebay... kost rond de €35-40 denk ik zo...
er zit gewoon vocht tussen die lagen en dat krijg je er echt niet uit en gaat op den duur van die roestplekken geven die je hierboven ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ecteinascidin schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:17:
[...]

Waterontkalker? In mijn machine moet een lading zout juist hiervoor.

Toetsenbord onder de douche hangen dus.
In jouw vaatwasserwater zit wel kalk en in je douchewater zit geen kalk natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 18:15

iMars

Full time prutser

Ik weet niet of het helpt, maar het is best prijzig. Ik gebruik iClean (te koop bij volgens mij elke mac store). Kost iets van 20 euro en dan krijg je zo'n speciale poetsdoekje erbij. Weet niet of het voor de koffie helpt, maar je aluminium wordt er iig wel mooi schoon van :)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 07:35
KICK!!

Ik heb paar weken geleden per ongeluk een kleverige drankje over m'n Wireless Keyboard gegooid.
het toetsenboard werkt nog wel. alleen de ene helft van het keyboard kleeft en werkt alleen lekker als deze warm is :+

Nu gelet op het bovenstaande!! keyboard in de vaatwasser gooien lijkt me niet zo'n goed idee.. maar zijn er mensen die ondertussen ook nog tegen dit soort problemen zijn aangelopen en hoe hebben zij dit opgelost?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Yup, heb de vaatwasser gebruikt, werkt perfect (wel zonder zeep gedaan)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 07:35
Fietsbel schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:17:
Yup, heb de vaatwasser gebruikt, werkt perfect (wel zonder zeep gedaan)
Geen roestplekken achter gebleven? of is alle electra veilig weggewerkt.. ben nogal huiverig om electronica in de vaatwasser te stoppen ;-)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1