iemand zou wel eens even mijn moeders pc repareren: doet ie zomeer een hele herinstallatie vanaf (waarschijnlijk een image) cd van xp vol met allemaal illegale software (had ik nou juist mijn moeder geintroduceerd in de mooie wereld van open source, staat weer al dat stomme office-spul op dr pc).
anyway, bij booten geeft ie error:
"secondary drive 1 not found"
heb gegoogled en lijkt hardware probleem te zijn. daar de hele herinstallatie waarschijnlijk van een image-cd is gedaan is het ding waarschijnlijk nu dus zo geconfigureerd dat ie denkt een 2de harddisk of zo te hebben die ie dus niet ziet. ik heb al in het bios gekeken, maar ik zie niet direct iets dat lijkt op "secondary drive 1 harddisk zo-en-zo".
ik vermoed dat ik in de bios aan moet geven dat die secondary drive er niet is. Ben ik warm?
zo ja waar moet ik naar zoeken?
er is een harddisk, een cd-rom, en floppy-drive.
waar moet ik naar zoeken in de bios? wat moet ik aanpassen?
anyway, bij booten geeft ie error:
"secondary drive 1 not found"
heb gegoogled en lijkt hardware probleem te zijn. daar de hele herinstallatie waarschijnlijk van een image-cd is gedaan is het ding waarschijnlijk nu dus zo geconfigureerd dat ie denkt een 2de harddisk of zo te hebben die ie dus niet ziet. ik heb al in het bios gekeken, maar ik zie niet direct iets dat lijkt op "secondary drive 1 harddisk zo-en-zo".
ik vermoed dat ik in de bios aan moet geven dat die secondary drive er niet is. Ben ik warm?
zo ja waar moet ik naar zoeken?
er is een harddisk, een cd-rom, en floppy-drive.
waar moet ik naar zoeken in de bios? wat moet ik aanpassen?