"secondary drive 1 not found"

Pagina: 1
Acties:

• carsten888
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
iemand zou wel eens even mijn moeders pc repareren: doet ie zomeer een hele herinstallatie vanaf (waarschijnlijk een image) cd van xp vol met allemaal illegale software (had ik nou juist mijn moeder geintroduceerd in de mooie wereld van open source, staat weer al dat stomme office-spul op dr pc).

anyway, bij booten geeft ie error:
"secondary drive 1 not found"

heb gegoogled en lijkt hardware probleem te zijn. daar de hele herinstallatie waarschijnlijk van een image-cd is gedaan is het ding waarschijnlijk nu dus zo geconfigureerd dat ie denkt een 2de harddisk of zo te hebben die ie dus niet ziet. ik heb al in het bios gekeken, maar ik zie niet direct iets dat lijkt op "secondary drive 1 harddisk zo-en-zo".
ik vermoed dat ik in de bios aan moet geven dat die secondary drive er niet is. Ben ik warm?

zo ja waar moet ik naar zoeken?

er is een harddisk, een cd-rom, en floppy-drive.

waar moet ik naar zoeken in de bios? wat moet ik aanpassen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijken of er een slave device op je secundaire poort hoort. zoniet op "none" of "auto" zetten

anders dat ding fixen

en daarna leg je uit dat je moeder niet meer de hulp in moet roepen van die pruts0r

Iperf

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 20:56

Haan

dotnetter

Is dat een Dell machine? Ik kwam dat toevallig laatst ook tegen bij een oude Dimension 8100, daar kon je in het bios de primanry en secondary drives instellen op AUTO en OFF (en handmatig).

Maar geef voortaan bij dit soort problemen meteen even aan om wat voor pc het gaat, dat praat wat makkelijker ;)

Overigens is het 'softwarematig" niet mogelijk om dingen in het bios te wijzigen, dus het zou vreemd zijn als je daar iets aan zou moeten passen nu.

[ Voor 19% gewijzigd door Haan op 10-04-2008 16:48 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het kan zijn dat die knul heeft lopen prusten .. je weet niet wat die allemaal heeft gedaan

Iperf

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

klinkt als een dell met bios auto settings idd.. doet de mijne ook.
in bios ff alle niet aangesloten schijven ook uitschakelen ipv auto detect.