Playstation 3 maakt games onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

• cocoskoek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09-2025
De goede locatie voor dit topic vind ik wat moeilijk bepalen. Omdat het de playstation is die de problemen geeft het ik het in "overige hardware" geplaatst.

Eens in de zoveel tijd loopt mijn ps3 vast. Als ik de disc er dan uithaal blijkt dat deze allemaal rare witte strepen op de achterkant heeft zitten. Ze lopen in bepaalde patronen, dus ik vermoed dat de lens deze veroorzaakt. Deze strepen zijn er wel gewoon af te poetsen, waarna de disc gewoon weer werkt. Als ik de playstation dan weer een tijd aanstaat ontstaan dezelfde strepen weer op de disc. Het ontstaat op verschillende spellen, dus het zal ook niet aan een specifieke disc liggen.

Ik heb wel het een en ander kunnen vinden op andere fora's maar daar wordt mijn probleem niet echt omschreven zoals ik hem ondervind.

Dus mijn vraag is: "Komt dit probleem je bekend voor en / of heb je enig idee wat het kan zijn?".

Ik ben benieuwd :)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:59

MsG

Forumzwerver

Heb je het al vanaf aankoop? Ik zou ermee naar de winkel gaan als ik jou was.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• cocoskoek
Ik heb hem via marktplaats gekocht. Van iemand die hem bij zo'n Bravia actie gekregen had. Ik heb wel gewoon een garantie bewijs. Dus ik denk dat ik dan contact moet opnemen met Sony...

-- edit --

Overigens was de doos was gesloten toen ik hem kocht.

Ik heb het probleem volgens mij niet sinds ik hem heb. Speel niet erg veel op de playstation. Heb hem nu een maand of drie, en het probleem is mij vorige week pas opgevallen.

[ Voor 40% gewijzigd door cocoskoek op 10-04-2008 16:17 ]

• Renshetmens
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11-2025
dat witte poeder is dat er iets aanloopt en weg slijt, daar het stof van. ZSM garantie aanspreken want anders heb je kans dat het je je games kost ( dat stof kan erg krassen namelijk ).

• cocoskoek
Dat is mooi naatje dan. Dan is dat ding drie weken weg... Had zoiets wel verwacht, maar had ergens de hoop dat er een logische verklaring voor zou zijn die niet zo ingrijpend zou zijn.

Ik ga Sony maar bellen. Thnx!