Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82772

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik probeer itunes te installeren op een vista sp1 computer, maar krijg de volgende melding:

Deze uitgever mag geen software op uw computer uitvoeren
Naam: D:\iTunesSetup.exe
Uitgever: Apple Inc.
Type: Toepassing
Van: D:\iTunesSetup.exe
U dient de blokkering van deze uitgever op te heffen als u deze software wilt uitvoeren.

Als ik op Apple Inc klik, dan kan ik een certificaat installeren, en als ik ergens anders klik, dan krijg ik de windows help die als titel heeft: Informatiebalk van Internet Explorer: veelgestelde vragen.

Maar ik snap niet wat dit er mee te maken heeft en alles wat daar staat heb ik geprobeerd, heb op internet gezocht, maar dan vind ik alleen iemand met hetzelfde probleem, dus ik kom niet echt verder.

Hoop dat 1 van jullie mij kan helpen!

Groeten,
Remc0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Rechter toets op file(gedownloaded file), dan onderaan vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas dat is het ook nog niet helemaal....
Rechtermuisknop en dan vrijgeven kon ik niet vinden, maar wel rechtermuisknop, eigenschappen, blokkering opheffen.

Dit heb ik gedaan en nu krijg ik de volgende melding:
De systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd

Ik, snap er niets van, want ben gewoon ingelogt als een administrator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Controleer je tijdinstellingen eens?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HBYHwHjfPdNX5uTCciUmavMB/thumb.png

Als die datum ervoor of erna ligt kan die geblokkeerd worden, anders zou je met gpedit.msc eens moeten kijken of er niet toevallig een software restriction policy op zit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
goeie tip... maar :(
De datum staat goed (precies als in jouw plaatje)
en in gpedit kan ik niets raars vinden. Wel was het 'echte' administrator account uitgeschakelt, deze heb ik weer ingeschakelt, daar vervolgens mee ingelogt, maar ook daar werkt het niet mee :(

Het rare is, ik zie op internet meerdere mensen met hetzelfde probleem, maar nergens staat dan een antwoord bij... ook de apple site zelf komt met deze melding bij support, maar daar staat dat je de nieuwste windows updates geinstalleerd moet hebben en dat het dan lukt... maar nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258516

Anoniem: 82772 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:09:
goeie tip... maar :(
De datum staat goed (precies als in jouw plaatje)
en in gpedit kan ik niets raars vinden. Wel was het 'echte' administrator account uitgeschakelt, deze heb ik weer ingeschakelt, daar vervolgens mee ingelogt, maar ook daar werkt het niet mee :(

Het rare is, ik zie op internet meerdere mensen met hetzelfde probleem, maar nergens staat dan een antwoord bij... ook de apple site zelf komt met deze melding bij support, maar daar staat dat je de nieuwste windows updates geinstalleerd moet hebben en dat het dan lukt... maar nee..
Ik heb net hetzelfde probleem en vind dit uiterst vervelend !!
Wat wel kan is in google typen : download itunes 7.2 (een oudere versie dus)
Installatie was dan geen probleem......
Maar niet updaten want dan hebt ge prijs....
Hou me op de hoogte!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191009

Is er al een oplossing? Ik stuit nu opeens ook al op het zelfde probleem, in SP1. (updates tot April) Ik heb al druk gezocht of het wellicht in Windows Installer of InstallShield zit, maar tot dusver alleen problemen gehad bij QuickTime & QuickTime+Itunes.

/edit
7.1.6 installeren kan wél.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 191009 op 15-04-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258964

Joooo
Hier hetzelfde probleem - krijg zelfs Quicktime niet geinstalleerd. Super irri!!
Microsoft gaat me zo verplichten Mac aan te schaffen!!

maar.... er zal vast wel iemand met een geniale oplossing komen - ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258824

ja... koop op mac :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ja, iTunes 7.2 werkt wel, dus voorlopig die maar gebruiken lijkt me. Denk dat het probleem vanzelf wel wordt opgepakt door apple... het lijkt er steeds meer op dat het aan SP1 ligt, kunnen jullie dit bevestigen?
Ikzelf draai de versie van pliek, zijn er misschien meerdere mensen die deze draaien?

----------------------------------------
Pliek, dat was toch micorsoft, maar dan gratis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

Anoniem: 82772 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:20:
Het lijkt er steeds meer op dat het aan SP1 ligt, kunnen jullie dit bevestigen?
Hier geen last van. iTunes 7.6.2.9 (laatste versie) kon ik 2 week geleden probleemloos installeren op mijn vista sp1 pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53817

Iemand al een oplossing gevonden? Bij mij doet hij het ook niet namelijk... Volkomen waardeloos.

UAC staat uit, in de gpedit.msc staan alle restricties zo gemakkelijk mogelijk en via eigenschappen al "blokkering opheffen" gedaan. Nu dus alleen nog de melding over: "De systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd".

Wat een nonsens. Ben blij dat ik ook een Mac heb, nooit gezeik van dit soort dingen, maar soms moet je nou eenmaal even Windowsen en dan zou het leuk zijn als het nog een beetje werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140962

oude schop onder de kont
ook ik kan geen itunes installeren
De systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd
werkelijk van alles gedaan ,er staan legio vragen op google over exact hetzelfde maar geen oplossing
iemand enig idee ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162481

Geen oplossing maar een mogelijke workaround??
Niet zelf getest

Gebruikersaccountbeheer (UAC) uitschakelen

[EDIT]
Stom....stond al uit :D (wel goed lezen)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 162481 op 12-06-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:19

Jake Bullet

Wise Scripter

Ik doe maar een gok, maar als je in IE de internet options bekijkt, tab Content, Certificates, staat er toevallig iets relevants bij Untrusted Publishers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140962

ik gebruik ff ,maar de content is al gedownload en dan installeer ik het ,dus vervalt de untrusted publishers optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67434

:( Same here, heb quicktime nodig maar kan het niet installeren
kan aan mij liggen maar effe google bied ook hier geen oplossing
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 21:04

jotheman

Was like that when I got here!

Eigenschappen van het bestand. Onderaan blokkering opheffen.

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Niet alleen de startpost lezen en gelijk reageren:
Anoniem: 82772 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:09:
Helaas dat is het ook nog niet helemaal....
Rechtermuisknop en dan vrijgeven kon ik niet vinden, maar wel rechtermuisknop, eigenschappen, blokkering opheffen.

Dit heb ik gedaan en nu krijg ik de volgende melding:

Ik, snap er niets van, want ben gewoon ingelogt als een administrator...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:02
Zelfde probleem hier met Vista 32b SP1 Ultimate, ingelogd als admin. Eerst die "blokkering" opgeven, maar daarna die melding dat de admin het zo heeft ingesteld dat het bestand niet uitgevoerd kan worden.

GVD... heb quicktime alleen maar nodig om de HD trailers op apple.com/trailers te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggyboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-03-2010
Ik heb hetzelfde probleem... Moet toch ergens ingesteld staan dat quicktime geblokkeerd wordt??
Niemand suggesties meer? ben ook al een tijdje op zoek.

Ik heb quicktime nodig voor het converteren van .MKV bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDeadLock
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06-2024
Jake Bullet schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:57:
Ik doe maar een gok, maar als je in IE de internet options bekijkt, tab Content, Certificates, staat er toevallig iets relevants bij Untrusted Publishers?
Het verwijderen van het Apple certificaat bij de untrusted publishers heeft er bij mij voor gezorgd dat de installatie (versie 7.5) nu eindelijk gelukt is...

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-04 10:44
echt belachelijk van windows..
hebben ze hier een goede reden voor of zijn ze gewoon Apple aan het kloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dZinee schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:38:
hebben ze hier een goede reden voor of zijn ze gewoon Apple aan het kloten?
Ja, ze vonden het leuk om Apple te kloten. Gelukkig gebeurt het niet met andere software hoor. Denk nou eens een keer na voor dat soort domme uitspraken te doen.

Het gaat om een stukje beveiliging. Wat je ook nog eens heel simpel kan oplossen, de oplossing staat nota bene in dit topic zelf.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:52

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

wildhagen schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:01:
[...]

Ja, ze vonden het leuk om Apple te kloten. Gelukkig gebeurt het niet met andere software hoor. Denk nou eens een keer na voor dat soort domme uitspraken te doen.

Het gaat om een stukje beveiliging. Wat je ook nog eens heel simpel kan oplossen, de oplossing staat nota bene in dit topic zelf.
uhmm er staat geen oplossing buiten het installeren van een oudere versie !

en buiten de tip die mrdeadlock geeft B) kopen Def!ance een B) kopen

[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 10-07-2008 19:06 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
dZinee schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:38:
Belachelijk van ome Steve *Jobs dit keer* dat ze een verlopen/revoked certificaat hebben gebruikt lijkt me een beter antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

MrDeadLock schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:50:
[...]

Het verwijderen van het Apple certificaat bij de untrusted publishers heeft er bij mij voor gezorgd dat de installatie (versie 7.5) nu eindelijk gelukt is...

dank!
Goede oplossing, thanks. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:38
Hele poos zitten knoeien, en nu eindelijk gelukt dankzij tweakers. Wel belachelijk dat een instelling in internet explorer (untrusted certificate) ervoor kan zorgen dat je een programma niet kan installeren.

Wel leuk om te zien dat er dan ook twee certificaten van microsoft zelf tussen staan :)

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:05
Bij certificates de apple.inc uit untrusted verwijderen en lekker installeren die handel
Uiteraard ook ff die blokkering opheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Leuk een antwoord na 3 maanden... een oude }:O
:X

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273422

MrDeadLock schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:50:
[...]

dank!
Dit heeft bij mij wel gewerkt.. kheb de laatste versie probleemloos geinstalleerd ;) thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno911
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-01-2022
Anoniem: 140962 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:13:
ik gebruik ff ,maar de content is al gedownload en dan installeer ik het ,dus vervalt de untrusted publishers optie
Dit heeft gewerkt! Bedankt =)

Anoniem: 346052

Ik kreeg na downloaden van Itunes ook de melding 'de systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kon worden uitgevoerd'. Kwam op dit forum terecht en kwam zo tot de volgende oplossing, omdat 'ie toch anders is dan al vermeld stond noem ik 'm ook maar. Rechtermuisknop geklikt op het exe-bestand dan kiezen voor optie 'uitvoeren als administrator'. Daarna kon ik installeren zonder problemen. Heb ook Vista en kreeg dit probleem bij installeren van I tunes 9.

• alt-92
  • Niet online
Beetje laat, maar om misverstanden te voorkomen:
YdieresiS schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:47:
Wel belachelijk dat een instelling in internet explorer (untrusted certificate) ervoor kan zorgen dat je een programma niet kan installeren.
Het is meer dat de Internet opties een makkelijker te vinden tabblad + knop hebben om geinstalleerde certificaten te controleren die voor het hele systeem gelden (omdat die certificaten nou eenmaal het meeste in het oog springen bij SSL secured websites).

Er is ook nog een aparte certificate MMC Snapin (run > mmc /a > toevoegen > certificaten) die je kunt gebruiken om hetzelfde effect te bereiken dus het is echt niet alleen maar een instelling van Internet Explorer ;)

Pagina: 1