Toon posts:

Router geschikt voor glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. Ik heb een vraag en kan het niet echt vinden in de FAQ. Ik heb nu sinds 2 dagen glasvezel internet (100Mbps) alleen de doorvoersnelheid van mijn Linksys WRT54G is maar 54Mbps. Ik was dus aan het zoeken naar een nieuwe router die 100Mbps ondersteunt voor zowel kabels als draadloos. Er staat dan altijd bij welke netwerkstandaarden er zijn voor draadloos 802.11 G en de nieuwe concept N standaard. Maar ik kan bijna nooit vinden wat de snelheid is die de router ondersteunt. Als het er al bij staat is het alleen voor het draadloze verkeer wat oploopt tot 300Mbps. Maar over het bedrade gedeelte staat niets. Alleen voor het draadloze gedeelte... Er staat dan altijd 10/100 Switch 4 ports, maar betekent dit dan ook dat de WLAN 100mbps ondersteunt of is dit alleen de snelheid op het local network?

Als iemand een suggestie heeft voor een router is die welkom!! Gr

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 15:50 ]

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-03 00:27
Heb je al in de pricewatch gekeken? Daar kun je goed eigenschappen selecteren.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

10/100 geldt alleen voor het bedraad gedeelte (LAN). De routers waar 802.11g staat ondersteunen allemaal max 54Mbps omdat dit een standaard is. De snelheid van 802.11n zou ik niet weten, omdat dit nog niet officieel is, maar het zou wel ergens op de doos moeten staan.

Wikipedia: IEEE 802.11n

Edit:
Als het er al bij staat is het alleen voor het draadloze verkeer wat oploopt tot 300Mbps
Lijkt me dus een 802.11n versie. (pre-n)

[ Voor 17% gewijzigd door Kixtart op 10-04-2008 15:56 ]

☻/
/▌
/ \

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-03 20:46
Kijk hier eens : http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Zoals je ziet verschilt de snelheid waarmee een router van WAN->LAN kan routeren erg sterk!

En de max wireless snelheid : http://www.smallnetbuilde...,com_wireless/Itemid,200/

Zelfs de N routers komen niet in de buurt van 100mbps.

[ Voor 31% gewijzigd door WVL_KsZeN op 10-04-2008 15:55 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Kijk hier eens:
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Edit: net te laat

[ Voor 10% gewijzigd door WimB op 10-04-2008 15:55 ]

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Voor draadloos moet je een 'n'-variant nemen, de officiële 'g' gaat maar tot 54Mbit.
Wat betreft het bedrade: normaal gezien zal de wan-kant altijd ook een 100Mbit zijn als het intern 100Mbit is.
Voor gigabit-switchen kan je even nakijken of de wan-kant 1Gbit ondersteund, maar het minimum zal altijd wel 100Mbit zijn. (als het een gigabit-switch is staat dat gegarandeerd duidelijk vermeld)

Tenzij je een oudere router gaat nemen zal de wan-kant quasi altijd 100Mbps zijn, daar moet je je niet direct zorgen over maken. Alles wat hier in de (consumenten-)winkel ligt is toch 100Mbps wan.

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

er zijn maar weinig consumenten routers die 100 mbit kunnen routen. Er is een topic hier ergens op GoT waar er een paar genoemd worden.
Je kan over het algemeen veel beter een oude pc optuigen die de routing functie voor je regelt.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
Deze vraag heb ik ook een keer gehad. Ik kwam er uiteindelijk op uit dat Wlan routers opgedeeld zijn in 3 stukken. Het router gedeelte, Switch gedeelte en wireless gedeelte. Het router gedeelte kan in de meeste gevallen maximaal 20mbit aan. Alleen duurdere routers halen 100mbit of meer. Het goedkoopste is gewoon om een oude pc als router te gebruiken zoals hierboven vermeld wordt...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:26

Fiber

Beaches are for storming.

Ik ben ook op zoek naar een betere router voor mijn XMS 24Mb/24Mb (binnenkort 50/50) glasvezel aansluiting. Ik kwam dit tegen in de pricewatch, zou dit een beetje goed zijn? E219,- bij 4Launch: :)

pricewatch: Netgear FVS336G

http://www.netgear.com/Pr...ewallRouters/FVS336G.aspx

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kijk eens naar de D-Link DIR655, die haalt bedraad de volle 100 Mbit (230 zelfs) en draadloos komt hij aan 60 tot 70 Mbit en is daarmee zo ongeveer de absolute top van wat op dit moment draadloos mogelijk is met consumentenrouters.

pricewatch: D-Link DIR-655

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal! Bij die D-link staat het inderdaad duidelijk vermeld op de site van empc. Was dat maar bij alle routers zo. Ze zijn wel wat duurder dan ik had gehoopt maar iig bedankt voor het meekijken !

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Let er bij N ook op dat je wel aan N+A+B/G router hebt en niet N+B/G.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:14
DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:14:
Deze vraag heb ik ook een keer gehad. Ik kwam er uiteindelijk op uit dat Wlan routers opgedeeld zijn in 3 stukken. Het router gedeelte, Switch gedeelte en wireless gedeelte. Het router gedeelte kan in de meeste gevallen maximaal 20mbit aan. Alleen duurdere routers halen 100mbit of meer. Het goedkoopste is gewoon om een oude pc als router te gebruiken zoals hierboven vermeld wordt...
TrailBlazer schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:02:
er zijn maar weinig consumenten routers die 100 mbit kunnen routen. Er is een topic hier ergens op GoT waar er een paar genoemd worden.
Je kan over het algemeen veel beter een oude pc optuigen die de routing functie voor je regelt.
Met hen dus, er is hier ergens eens een heel topic voorbij gekomen, eig kwam men toen in dat topic tot de conclusie dat er geen enkele router (althans betaalbaar) 100mbit kan ROUTEREN (switchen is iets anders, net zoals een Wireless).

Beste oplossing, en waar ik het beste ervaringen mee heb ?
Een oud bakje met twee netwerk-kaartjes en daar Smoothwall op, ziet er eigenlijk knoet hetzelfde uit als de admin page van een standaardroutertje en je kunt er alle kanten mee uit, kan je zelfs nog wat extra dingen zoals VPN-server op draaien dacht ik ...^o)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@HyperBart: Tegenwoordig zijn die er dus wel degelijk, zie het overzicht op http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/.

Wat je 'betaalbaar' vindt is natuurlijk voor iedereen anders

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-03 20:46
Zo'n 'dure' router verdient zichzelf anders wel prima terug door minder energieverbuik ivm een pc. Het is maar wat je 'betaalbaar' noemt :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:45:
Hallo allemaal. Ik heb een vraag en kan het niet echt vinden in de FAQ. Ik heb nu sinds 2 dagen glasvezel internet (100Mbps) alleen de doorvoersnelheid van mijn Linksys WRT54G is maar 54Mbps.
Neejoh, je wrt heeft maar een doorvoer van 30Mbit/sec.
Dat je lan 100Mbit, en je wlan 54Mbit kan staat daar los van.

Zomaar een router kopen die wireless N doet is ook niet genoeg. Er zijn genoeg wireless N routers die ook de 100Mbit niet halen.

Volg de link van ik222 om routers te vinden die voor jou voldoen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:15

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

DukeBox schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:28:
Let er bij N ook op dat je wel aan N+A+B/G router hebt en niet N+B/G.
Want? Heel leuk zo'n opmerking, maar ik zie echt niet wat dat voor invloed heeft op de WAN/(W)LAN doorvoer snelheid (en evt. de WLAN snelheid zelf)? Iets meer toelichting zou op z'n plaats zijn ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Was als antw. op roeleboel, een 'n' accesspoint/router heb je in 2 varianten. De beste zijn die beide bandbreedtes gebruiken, 2,4 en 5 Ghz.
Pagina: 1