Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

22" TFT in salontafel bouwen

Pagina: 1
Acties:

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 15:44
Ik heb via Samenkopen.net een heel leuk 22" touch TFT scherm kunnen kopen voor weinig geld. Het idee is om dit scherm uiteindelijk in of onder een salontafel te bouwen en te gebruiken als mp3-jukebox en universele remote voor tv/decoder/home cinema/etc.

Ik ben nu al een poosje aan het zoeken via google, GoT etc. voor een mooi ophangsysteem maar kan weinig vinden. Ik heb nu 2 opties open staan:
  • Een lade-systeem onder het blad, zodat ik het scherm na voor kan schuiven en vervolgens schuin omhoog kan draaien (wat je veel in serverracks tegenkomt i.c.m. met KVM-switches).
  • Inbouwen in het blad en dan een kantelfunctie.
Mijn voorkeur gaat uit naar de 1e optie (heb ik nog wat ruimte op de tafel over om m'n biertje kwijt te kunnen, omvallen drankjes, etc.) en de beste manier om alles zoveel mogelijk te verbergen. Het mooiste is dat men in eerste oogopslag niets bijzonders aan de tafel ziet.

Voor het idee, het is een grote eikenhouten salontafel van pakweg 80 x 120 (cm). Alles wat ik onder het blad kan bouwen is niet zichtbare vanwege een houten rand van 20 cm hoogte die haaks rondom onder het blad zit.

Hebben jullie enig ervaring of tips hoe ik dit het best kan doen?

MEEHH!!!!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:37

tim427

Turbulence!

Aragornwj schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:27:
..
Het mooiste is dat men in eerste oogopslag niets bijzonders aan de tafel ziet.
..

Hebben jullie enig ervaring of tips hoe ik dit het best kan doen?
Hoe ga je het doen met de draden ;) :?

Thuis hebben wij ook een klein tafeltje (zonder laatjes) waarvan er een soort bakje onder het bald zit... Vervolgens een glas-plaat er over heen gelegd... Me ma stopt er allerlei rotzooi in (schelpjes enz. ;) )

• Aragornwj
Alles wordt onder de tafel gemonteerd. Ik heb een mini-pc'tje en de muziek haalt ie via wireless van m'n NAS. Het enige is een verlengsnoer wat ik weg moet werken (maar daar heb ik ook wel wat voor bedacht)

En het scherm in het blad is de laatste optie, dat is redelijk goed te maken. Maar ik ben juist op zoek naar een stevig ophang/railssysteem waarmee ik het scherm ook kan draaien. Zodra ik dan op het scherm druk moet de hele ophanging niet veren of dat het scherm terugdraait.

MEEHH!!!!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Leuk idee. Microsoft heeft een coole versie van zo'n tafel. Werkt de touchscreen eigenlijk nog als er een glasplaat voor zit?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Aragornwj
Nou, dit scherm heeft van zichzelf een glasplaat als touchscreen. Dus ik 'zou' het in het blad kunnen monteren. Maar een biertje valt zo om, zeker bij een feestje :)

Daarom heb ik liever een railssysteem zodra ik het scherm weg kan schuiven onder de tafel als ik het niet nodig heb.

MEEHH!!!!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Zonder minipc en dergelijke zou je eventueel met een ppc kunnen werken. die kan je ook nog eens op schoot in de hand nemen. Het idee is wel leuk, maar een wireless ppc lijkt me toch praktischer. De pc kan je dan gewoon ergens wegstoppen en zorgen dat ie via webinterface bedienbaar wordt op je ppc. Dat screen dat je hebt zou ik dan ergens in de muur beetje centraal in de kamer gaan hangen, staat wel tof lijkt me, is wel lekker bling. (ook ff visualisaties erop regelen mooi man)

• Aragornwj
Mja, wireless ppc is in bezit, maar het gaat er juist om dat ik zoveel mogelijk op dat 22" touchscreen ding kan doen :)

Het scherm is groot genoeg om te kunnen internetten (onscreen keyboard), zelfgebrouwen progje met wat knoppen als universele remote te gebruiken, heb al wat leuke software voor mp3-jukebox, noem maar op.

En tja, praktisch, dat is toch bij iedereen anders (thuissituatie, persoonlijke voorkeur). Hou het er maar op dat het een hoog gadget-gehalte heeft en een patsfactor :P

MEEHH!!!!

• naftebakje
  • Nu online
Een stevig uitklap-ophangsysteem, dat lijkt me nogal moeilijk. Vooral als je weet dat je meestal geneigd bent om erg hard op een touchscreen te drukken (al dan niet omdat ie soms niet zo goed reageert op zachte drukken, vooral bij slepen moet je soms erg hard drukken om wat je versleept niet onderweg te laten vallen).
Is er plaats onder die tafel om er een soort klein bijzettafeltje onder te schuiven, waarvan het bovenoppervlak je toucscreen is, en uiteraard op wieltjes? Dat lijkt me nog het handigste, ik zou em zelfs meteen vast zetten onder een bepaalde hoek, eventueel nog een accu toevoegen zodat je draadloos kan werken (eventueel met een progje als VNC of dergerlijke van het "bijzettafeltje" een terminal maken).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Aragornwj
naftebakje schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:53:
Een stevig uitklap-ophangsysteem, dat lijkt me nogal moeilijk.
Dat was ook mijn idee, daarvoor kwam ik info opdoen bij de alwetende tweakers en modders op GoT _/-\o_
Vooral als je weet dat je meestal geneigd bent om erg hard op een touchscreen te drukken (al dan niet omdat ie soms niet zo goed reageert op zachte drukken, vooral bij slepen moet je soms erg hard drukken om wat je versleept niet onderweg te laten vallen).
Is er plaats onder die tafel om er een soort klein bijzettafeltje onder te schuiven, waarvan het bovenoppervlak je toucscreen is, en uiteraard op wieltjes?
Die ruimte is er wel, alleen zit ik dan weer met het feit dat het niet allemaal in m'n salontafel zit en dat vond ik juist zo tof om te maken
Dat lijkt me nog het handigste, ik zou em zelfs meteen vast zetten onder een bepaalde hoek, eventueel nog een accu toevoegen zodat je draadloos kan werken (eventueel met een progje als VNC of dergerlijke van het "bijzettafeltje" een terminal maken).
VNC is niet nodig, heb een slimline dell pc'tje die ik onder het blad van de tafel ophang. Ik wil juist d.m.v. dat pc'tje muziek kunnen spelen, niet dat mijn stroomvretende workstation aan hoeft te staan. de muziek zelf staat dan op m'n NAS.

Het enige wat ik mij nog kan indenken is dat ik een soort houten lade onder het blad maak, daar scharnierend het scherm in monteer en dan met een steuntje oid het scherm in schuine stand vast kan zetten. Zo heb ik ook geen last van mensen die te hard drukken enzo. Kan ik gelijk wat leuke verlichting in de lade maken als ik de lade opentrek :D

MEEHH!!!!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

* JAMF is niet zo van het tekenen, maar heb wel een paar ideetjes

[brainstorm]
monitorbeugel voor wand / bureaurand montage aanpassen, misschien een paar gasveertjes
touchscreen komt met één handige beweging onder de tafel vandaan

of

stuk van de rand uitzagen, Touchscreen erachter, draaiend maken, (zo'n scooby-doo achtig ding, via de boekenkast in de ander kamer uitkomen)[/brainstorm]

[ Voor 47% gewijzigd door JAMF op 13-04-2008 21:06 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• Aragornwj
bedankt voor de tips, ik ga binnenkort eens aan de slag!

MEEHH!!!!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Hoe hoog is je salontafel?
Als dat langer is dan de helf van de kortste zijde van je TFT zou je misschien een draaisysteem kunnen maken:

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/9458/tafeltftjy5.jpg

Check mah 1337 PAiNT SKiLLZ :*)

Aan één kant kan je dan een beugel o.i.d. maken wat ervoor zorgt dat hij geen 360° kan draaien.
En aan de andere kant eventueel een mechanisme wat je dicht kan draaien zodat hij in dezelfde stand blijft als je er wat bovenop zet (niet dat hij gelijk wegdraait als je er een fles op zet)
Op de manier voorkom je ook dat je de draad steeds meer opdraait.

Klem opzij schuiven, blad 180° draaien en je hebt je scherm. Met de klem zet je hem dan ook weer vast.
Krijg je visite dan draai je je scherm weer terug en zet je hem vast met het tafelblad naar boven.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het niet mogelijk om de zijkanten dicht te "kitten" en zo het geheel waterdicht te maken? Dan moet het zelfs mogelijk zijn om een biertje te laten vallen.

Anders zou ik er voor kiezen om een uitschuiftafel ervan te maken. Even uitschuiven met 2 rails en daarna de TFT er tussen schuiven.

[ Voor 30% gewijzigd door Falcon op 15-04-2008 13:53 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Aragornwj
RolfLobker schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:39:
Hoe hoog is je salontafel?
Als dat langer is dan de helf van de kortste zijde van je TFT zou je misschien een draaisysteem kunnen maken:

[afbeelding]

Check mah 1337 PAiNT SKiLLZ :*)
Falcon schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:52:
Is het niet mogelijk om de zijkanten dicht te "kitten" en zo het geheel waterdicht te maken? Dan moet het zelfs mogelijk zijn om een biertje te laten vallen.

Anders zou ik er voor kiezen om een uitschuiftafel ervan te maken. Even uitschuiven met 2 rails en daarna de TFT er tussen schuiven.
Idee had ik inmiddels zelf ook in m'n hoofd, maar dan blijf ik met die rand zitten. En zodra ik dat afkit kan het scherm ook niet meer gekanteld worden. Als ik het scherm dus in het blad zou monteren kan er altijd vloeistof tussen door en daar voel ik niet zo veel voor :(

Ik denk dus, zoals Falcon op het laatst ook aangeeft, dat het scherm via een rails of lade onder de tafel moet hangen en bij gebruik naar voor geschoven (en eventueel gekanteld) moet worden

MEEHH!!!!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het trouwens mogelijk om een hele dunne folie strak te spannen en dan toch nog de touchscreen te kunnen bedienen?

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Of goed inklemmen met rubber, en dan nog af laten kitten?
Moet je wel het scherm zonder behuizing hebben, maar ik neem aan dat dat zo is.

Zoiets bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/34333d73.png

grijs = tafel
rood = touchscreen
groen = kit
paars = rubber

Edit: De rand is wat hoog. Maar anders was het zo onduidelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door link0007 op 15-04-2008 17:30 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• naftebakje
  • Nu online
Probleem met bovenstaande, is dat je bij een touchscreen liever geen silicone op het bovenoppervlak wil hebben, dat geeft vaak problemen na het curen.. Silicone aan de zijkant is geen probleem, dus enkel het verticale paarse stukje silicone zou ideaal zijn (en zo kan je em bedrijfszeker water- en luchtdicht krijgen), maar dat is iets wat je bij montage moet doen (ik weet niet hoe je je scherm hebt liggen, als je achteraan de touchscreen kan komen kan je em van langs achter mss toch dichtkitten).

Folie bovenop de touchscreen zal snel condensatie, ophopend stof, luchtbellen, ... geven tussen TS en folie, en de folie mag niet direct scheuren en mag het bedienen niet hinderen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
naftebakje schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:27:
Probleem met bovenstaande, is dat je bij een touchscreen liever geen silicone op het bovenoppervlak wil hebben, dat geeft vaak problemen na het curen.. Silicone aan de zijkant is geen probleem, dus enkel het verticale paarse stukje silicone zou ideaal zijn (en zo kan je em bedrijfszeker water- en luchtdicht krijgen), maar dat is iets wat je bij montage moet doen (ik weet niet hoe je je scherm hebt liggen, als je achteraan de touchscreen kan komen kan je em van langs achter mss toch dichtkitten).

Folie bovenop de touchscreen zal snel condensatie, ophopend stof, luchtbellen, ... geven tussen TS en folie, en de folie mag niet direct scheuren en mag het bedienen niet hinderen.
Bestaan er dan geen kits die niet reageren met het bovenoppervlak? (als je dat bedoelt)

En anders misschien een stuk schuim oid dat lichtelijk uitzet bij vocht.. Dan klemt het helemaal dicht wanneer er vocht bijkomt.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zouden we een foto kunnen te zien krijgen van de TFT?

[ Voor 8% gewijzigd door Falcon op 16-04-2008 08:14 ]

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

• Aragornwj
link0007 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:30:
Of goed inklemmen met rubber, en dan nog af laten kitten?
Moet je wel het scherm zonder behuizing hebben, maar ik neem aan dat dat zo is.

Zoiets bijvoorbeeld:
[afbeelding]

grijs = tafel
rood = touchscreen
groen = kit
paars = rubber

Edit: De rand is wat hoog. Maar anders was het zo onduidelijk.
Mooi uitgewerkt die tekening, maar dit is dus net niet wat ik wil. Ik kan hem wel inbouwen in het tafelblad, maar ik wil hem wel kunnen kantelen bij gebruik. Als ik het echt in het blad inbouw en de randen een beetje afkit dan kan ik em nooit meer kantelen. En gezien de kijkhoek en bediening/calibratie van het touchscreen is dit wel wenselijk.

Ik ben toch steeds meer geneigd naar de optie om het scherm onder de tafel te monteren op een rails of simpelweg een houten lade ervoor maken. Bij gebruik het scherm naar voor trekken, kantelen en eventueel in gekantelde stand een steun-iets maken.
Bijkomende voordeel op deze manier is dat ik leuke schakelingetjes kan maken met druksensortjes die het scherm laten aanspringen of extra verlichting in de lade oid. :D

MEEHH!!!!

• daboemann
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:46
Oke ik weet dat het niet echt tweakerig is om iets kant en klaars te kopen, maar toch :9
Heb je al aan een soort van wandsteun gedacht die je kan kantelen? Hij hoeft dan neit per se strekbaar te zijn, want dan zou de TFT uit de lade omhoog komen, maar dan heb je wel een mooi kantelbaar schanier. Montage zal alleen wel even lastig zijn, want het scherm moet ver genoeg kunnen kantelen, maar misschien kun je het wandsteun dan op een schuin stukje hout plaatsen, dan heb je al vast wat extra kantelhoek zegmaar (kan dadelijk anders wel iets van een tekening maken).

• Aragornwj
daboemann schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:59:
Oke ik weet dat het niet echt tweakerig is om iets kant en klaars te kopen, maar toch :9
Heb je al aan een soort van wandsteun gedacht die je kan kantelen? Hij hoeft dan neit per se strekbaar te zijn, want dan zou de TFT uit de lade omhoog komen, maar dan heb je wel een mooi kantelbaar schanier. Montage zal alleen wel even lastig zijn, want het scherm moet ver genoeg kunnen kantelen, maar misschien kun je het wandsteun dan op een schuin stukje hout plaatsen, dan heb je al vast wat extra kantelhoek zegmaar (kan dadelijk anders wel iets van een tekening maken).
Is inderdaad een optie, maar dat betekent wel dat de beschikbare hoogte in de lade of onder de tafel een stuk meer moet zijn.

Ik wil em volledig horizontaal onder het blad wegwerken en dan onderaan het scherm (benedenhoeken) het scharnier punt maken. Bij het kantelen zorg ik dan wel voor een steuntje oid die het scherm is schuine toestand kan laten staan. Ik denk dat dit de makkelijkste optie is waarbij het scherm, wanneer het niet gebruikt wordt, volledig is weggewerkt. Zodra ik het scherm nodig heb, schuif ik de lade open, kantel het scherm en klaar.

Ik wil in ieder geval elke tweaker/modder bedanken voor het meedenken, er zijn een paar hele goede en bruikbare tips voorbij gekomen!

MEEHH!!!!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hou ons op de hoogte zou ik zeggen. Zijn er trouwens nog een paar te koop?

• Aragornwj
Falcon schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:46:
Ik zal tegen de tijd dat ik eraan begin (nu wat druk op m'n werk) wat foto'tjes schieten en hier op het forum plaatsen. Wat betreft de schermen, geen idee.. In de startpost staat een linkje, controleer het even zou ik zeggen. De actie zelf is wel in afronding dacht ik, maar mail de organisator anders even.

MEEHH!!!!

• daboemann
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:46
Aragornwj schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:48:
[...]

Is inderdaad een optie, maar dat betekent wel dat de beschikbare hoogte in de lade of onder de tafel een stuk meer moet zijn.
Ik denk dat dat heel erg aan het type wandsteun ligt, want als je het scherm wilt opbergen kun je hem inprincipe helemaal naar ondere klappen en heb je hooguit 2 cm (denk ik) aan ruimte extra door het schanier, meer niet. Kijk, als je zoiets pakt: http://www.debeugelknaller.nl/popup_image.php?pID=129
Dat plaatje dan vervolgens 90 graden CCW (tegen de klok in) draait en hem zo monteerd, dan kan je het scherm naar je toe trekken (komt hij uit de la omhoog), knikken verticaal zodat hij de juiste inkijkhoek heeft én knikken horizontaal (dus als je niet recht achter het scherm zit, kun je m toch nog 20 graden naar elke kant draaien). en als je vervolgens het scherm weer wel wilt hebben duw je hem gewoon weer naar ondere toe en dan zal hij maximaal 2 cm boven de bodem van de la komen (dat is dan de onderkant van het scherm he, dus de dikte van het scherm moet dan wel nog meegerekend worden).

Ik heb niet gekeken of die wandsteun geschikt is voor jouw scherm, maar het gaat om het idee. Kijk maar of je snapt wat ik bedoel en succes ermee.

• Aragornwj
Falcon schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:46:
Zo te zien is er net een nieuwe actie gestart!

MEEHH!!!!

Verwijderd

is al een tijdje..... en... er zijn er maar een stuk of 300 over dus wacht niet te lang (sarcastisch)

wel weer een tientje duurder geworden =(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 13:52 ]

• Aragornwj
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:52:
is al een tijdje..... en... er zijn er maar een stuk of 300 over dus wacht niet te lang (sarcastisch)

wel weer een tientje duurder geworden =(
Mja, sorry hoor, maar zelfs 205,- is best wel een nette prijs voor zo'n scherm

MEEHH!!!!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 22:23
Net ook zo'n 22" scherm besteld. Die dingen zijn wel leuk. Heb nog een 12,1" liggen maar daar nooit iets mee gedaan. Met 22" kun je nog iets. iTunes full screen lijkt me wel leuk. Vanavond ophalen en testen. Heb nog 3 Mini ITX bordjes liggen.

Wellicht ergens een touchscreen how to/what to topic open?

[ Voor 11% gewijzigd door TheSiemNL op 21-04-2008 15:12 ]

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:Voor verkoop moet je niet op GoT zijn maar op de vraag & aanbod pagina.

[ Voor 73% gewijzigd door _ferry_ op 21-04-2008 17:20 ]

• hypergerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:26
nou echt een leuk idee!! :P ik hoop voor je dat het lukt! zou echt heel leuk zijn

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-11 10:07
offtopic:
ik houd van 22" en zou er zo een willen hebben, maar ik las ergens op samenkopen dat hij een responstijd heeft van 40ms, en ik zou er eigenlijk wel op willen gamen :X
misschien kan de startposter mij daar iets over vertellen?

ontopic:
iets voor je touchscreen?
http://www.youtube.com/watch?v=M0ODskdEPnQ

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 15:45
Ik heb er ook eentje besteld. Helaas nog geen goed idee wat er mee te doen....
Ook ik zat aan het TFT+salontafel-idee te denken, maar ik vraag me af hoeveel nut dat heeft. Ik heb een MediaCenter aan mijn TV hangen, dus waarom zou ik een extra scherm nodig hebben... (waarbij je ook nog eens de kabels over de grond hebt lopen)

Als home-control-interface aan de muur is ook leuk, maar daar is 22" eigenlijk weer te groot voor.

• franssie

franssie

Save the albatross

maikel schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:19:
Ik heb er ook eentje besteld. Helaas nog geen goed idee wat er mee te doen....
Ook ik zat aan het TFT+salontafel-idee te denken, maar ik vraag me af hoeveel nut dat heeft. Ik heb een MediaCenter aan mijn TV hangen, dus waarom zou ik een extra scherm nodig hebben... (waarbij je ook nog eens de kabels over de grond hebt lopen)

Als home-control-interface aan de muur is ook leuk, maar daar is 22" eigenlijk weer te groot voor.
Badkamer Management Informatie Systeem? Verder ben ik ook nog niet gekomen - lijkt me wel gaaf met een spiegelende folie eroverheen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Aragornwj
leecher schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:11:
offtopic:
ik houd van 22" en zou er zo een willen hebben, maar ik las ergens op samenkopen dat hij een responstijd heeft van 40ms, en ik zou er eigenlijk wel op willen gamen :X
misschien kan de startposter mij daar iets over vertellen?

ontopic:
iets voor je touchscreen?
http://www.youtube.com/watch?v=M0ODskdEPnQ
Games heb ik nog niet echt bekeken (er hangt een pc'tje aan met onboard GPU), maar films/series zijn prima te volgens en ik merk niets van ghosting e.d.

MEEHH!!!!

• maikel
Ik heb gisteren mijn scherm ook eens uitgeprobeerd. Het scherm geeft alles perfect weer, maar het touchgedeelte werkt nog niet echt lekker.
Ik heb al enkele malen gecalibreerd, maar steeds klopt het bij het testen niet helemaal. Als ik op het testscherm (dat zwarte met al die lijnen) de tweede verticale lijn van rechts 'overtrek', zie ik op het scherm een soort zaagtand verschijnen:
Dus in plaats van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
|
|
|
|
|
|
|
|

krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 |
  \
   \
   /
  /
 /
/
\
 |
 |
 |

Aan de rechterkant van het scherm klopt het vrij aardig, al heb ik ook daar dat de cursor bovenaan een stukje onder mijn vinger (te laag dus) geplaatst wordt.
Is dit nog te corrigeren of is het een fout in het scherm/touchgedeelte?
Volgens de help-file van de software, zou ik ook een 25-punts calibratie moeten kunnen doen, maar dat is me nog niet gelukt.

• naftebakje
  • Nu online
Als het een 5-wire touchscreen betreft, dan is er een draadje niet meer verbonden van de touchscreen. Meestal is het slecht contact aan de verbinding touchscreen-flexibele aansluiting (en dat zou je kunnen herstellen met van die elektrische lijm om achterruitverwarming mee te herstellen, met calibratie krijg je dat er niet uit).

Trek eens een aantal verticale lijnen over de hele breedte van het scherm (elke 4cm ofzo), je zal zien dat die S-vorm schuin door de lijnen verschuift. Trek er eventueel een foto van, dan kan zien of het idd hetzelfde is.

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 15:52
gaaf idee dit!
Ik vroeg me af hoe nauwkeurig dit touchscreen is het lijkt me ideaal voor photoshop en illustrator! Of is het daar te traag en te onnauwkeurig voor? De trage responstijd beloofd niet veel goeds..

• maikel
naftebakje schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:31:
Als het een 5-wire touchscreen betreft, dan is er een draadje niet meer verbonden van de touchscreen. Meestal is het slecht contact aan de verbinding touchscreen-flexibele aansluiting (en dat zou je kunnen herstellen met van die elektrische lijm om achterruitverwarming mee te herstellen, met calibratie krijg je dat er niet uit).

Trek eens een aantal verticale lijnen over de hele breedte van het scherm (elke 4cm ofzo), je zal zien dat die S-vorm schuin door de lijnen verschuift. Trek er eventueel een foto van, dan kan zien of het idd hetzelfde is.
Volgens mij is het inderdaad 5-wire, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik zal vanavond eens kijken of ik iets van een slecht contact kan vinden.
Is het eventueel ook te solderen?

Ik heb al eens meerdere lijnen getrokken, maar ik zag niet echt een verschuiving van die S-vorm. Wel werd de S-vorm minder naarmate ik meer naar links of rechts ging. De genoemde lijn (tweede van rechts) was ook alleen het punt waar het effect het ergst aanwezig was.
Vanavond zal ik ook wel een foto maken.
Ik heb zojuist een foto gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.amelsfort.nl/Images/TouchScreen.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door maikel op 02-05-2008 19:21 ]

• maikel
Hoe staat het eigenlijk met dit project?

Ik heb inmiddels mijn TFT geruild voor eentje die het wel goed doet en zit ook nog steeds serieus te denken om 'm in de salontafel te bouwen. Is dat bij de TS nog gelukt of is het project helemaal van de baan?

• msicaron
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-11 18:08
Topic pas opgemerkt.
Mijn suggestie voor de TS is om onderaan scharnieren te plaatsen en dan met hydrologische cilinders je scherm laten open klappen als je het ingedrukt hebt (kliksysteem is vrij makkelijk te vinden). Juist voor de inkijkhoek moet je iets vinden :s . Het systeem lijkt eigenlijk een beetje op dat van de koffer van je auto.. Als je iets dergelijks in het klein kan vinden lijkt dat me het beste.. Maar dan moet je inkijkhoek wel vast zijn denk ik. Zie niet meteen hoe je dat zou kunnen vastzetten.

Ofwel moet je eens zoeken naar een serverrack. mss kan je ergens zo een lade vinden en daar je scherm inbouwen.

Grtz

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

• Aragornwj
msicaron schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:27:
Topic pas opgemerkt.
Mijn suggestie voor de TS is om onderaan scharnieren te plaatsen en dan met hydrologische cilinders je scherm laten open klappen als je het ingedrukt hebt (kliksysteem is vrij makkelijk te vinden). Juist voor de inkijkhoek moet je iets vinden :s . Het systeem lijkt eigenlijk een beetje op dat van de koffer van je auto.. Als je iets dergelijks in het klein kan vinden lijkt dat me het beste.. Maar dan moet je inkijkhoek wel vast zijn denk ik. Zie niet meteen hoe je dat zou kunnen vastzetten.

Ofwel moet je eens zoeken naar een serverrack. mss kan je ergens zo een lade vinden en daar je scherm inbouwen.

Grtz
Ik heb helaas nog geen tijd gehad door drukte @ work. Over 3 weken heb ik vakantie en wil ik eraan beginnen. Wat betreft uit een serverrack trekken, dit gaat niet passen. Deze lades zijn niet berekend op 22" breedbeeld TFT's. Dan zou ik zo'n ding dusdanig moeten modden dat juist de stevigheid hieruit verdwijnt.

MEEHH!!!!

• maikel
Aragornwj schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:13:
[...]

Ik heb helaas nog geen tijd gehad door drukte @ work. Over 3 weken heb ik vakantie en wil ik eraan beginnen. Wat betreft uit een serverrack trekken, dit gaat niet passen. Deze lades zijn niet berekend op 22" breedbeeld TFT's. Dan zou ik zo'n ding dusdanig moeten modden dat juist de stevigheid hieruit verdwijnt.
En? Heb je nog wat kunnen doen in je vakantie?

Mijn plan is er nog steeds, maar ik ben er in ieder geval nog niet aan begonnen. Was dus wel benieuwd of er bij iemand anders wel voortuitgang in zit.
Pagina: 1