Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Repareren van actieve subwoofer

Pagina: 1
Acties:

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:22
Goedemiddag,

Tijdens mijn verhuizen van afgelopen maand viel helaas mijn subwoofer uit de auto een kleine meter naar beneden op straat. Afgezien van een schuurplek op de kast zag alles er nog goed uit, maar nu ik hem vandaag probeer aan te sluiten ziet het er toch wat minder uit.

Als ik hem aan zet (of stroom erop) hoor ik een lichte plof uit de speaker, wat een goed teken is, want dat deed ie 'vroeger' ook altijd. Dus de connectie tussen de versterker en de speaker is goed. Alle lampjes branden verder ook mooi. Als ik echter signaal op de sub zet doet ie helemaal niks. Ik heb geprobeerd er geluid uit te krijgen met een tulp kabeltje (pre-out van de versterker) en door hem tussen de speakers te zetten.

Ik heb hem ten einde raad maar eens open geschroefd, om te kijken of ik zo iets kon vinden. Mijn elektronicakennis is echter redelijk beperkt, en ik kon dus ook niks geks vinden (in de zin van los draadje oid). Mijn vraag aan jullie is of jullie tips hebben waar ik even kan kijken.

Foto's: (niet al te best, maar geen echte camera voorhanden)
Aansluitpanel
De achterkant van het aansluitpanel
Print1
Print2 - achterkant
Print2 - voorkant

Alvast bedankt!

Edit: Het gaat om een Mordaunt Short MS308

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 15:54
Zo te zien heb je m laten vallen op het koelblok (aan schaafplekken te zien). Het kan best zijn dat de onderdelen die daar aan vast zitten daardoor van je printplaat geknapt zijn...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:22
DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:20:
Zo te zien heb je m laten vallen op het koelblok (aan schaafplekken te zien). Het kan best zijn dat de onderdelen die daar aan vast zitten daardoor van je printplaat geknapt zijn...
Hij heeft idd een tik op het koelblok gehad, maar het eerste contact met de grond was met de hoek van de kast, daar zit een grotere beschadiging. Ik zal als ik klaar ben met werk vanavond de achterkant van dat koelblok eens goed bekijken. Bedankt.