[XP pro Sp2] overzetten gegevens HD mislukt

Pagina: 1
Acties:

• woudew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik heb een nieuwe computer gebouwd met daarin 2 nieuwe HD schijven als opstartstation.

Van mijn oude computer heb ik op een HD (Maxtor Diamondback 10 300 gb) allerlei gegevens gezet.

Deze wil ik nu overzetten, alleen windows herkent de schijf niet.

hij staat wel vermeld in de BIOS en ook in Computerbeheer, schijfbeheer staat de HD er wel, maar als onleesbare dynamische schijf.

Voorheen zat de HD in een raid0 in de oude computer. Circa 1 jaar geleden heb ik deze raid gestopt. Zijn broertje fungeert nu als HD in die oude comp.
Verschillende malen in schijfbeheer de actie schijven opnieuw controleren gedaan zonder soulaas.

De schijf werkte 2 weken geleden nog tijdens het overzetten van data.

Wat kan ik doen om de gegevens eraf te halen?
ik heb file scavenger geprobeerd. Op zich werkt dat goed, maar werkt alleen gratis voor files kleiner dan 64 kB. Voor de rest van de files moet ik dan $ 50 betalen.

Beide OS zijn Xp pro

[ Voor 9% gewijzigd door woudew op 10-04-2008 14:15 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

In de FAQ - welke ik ook al in je vorige topic postte - staan nog een aantal andere programma's, heb je die ook geprobeerd? Het lijkt alsof je er zelf niet veel tijd in wil steken, maar probeer gewoon een aantal programma's en kijk waarmee het lukt.

Verder, het is niet de bedoeling om je topic te gaan kicken binnen 24 uur...

Rail Away!

• woudew
Ik heb verschillende programma's geprobeerd, helaas blijken de meeste niet gratis te zijn voor volledig herstel.

Verder vind ik het jammer dat als je het OS niet in de titel zet binnen het uur 3 reacties krijgt en als je het verbeterd geen, no offence

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:01

ResuCigam

BOFH

Stop je harde schijf weer in je oude computer en kijk of je hem daar nog kan uitlezen?

We do what we must because we can.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

woudew schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:02:
Verder vind ik het jammer dat als je het OS niet in de titel zet binnen het uur 3 reacties krijgt en als je het verbeterd geen, no offence
Dat is geen excuus om je topic omhoog te trappen.
Die loze kick heb ik dan ook verwijderd.

Als je snel hulp wil ga je maar naar een betaalde helpdesk van een computerzaak, hier is het op vrijwillige basis en Best Effort.

Je bent niet de enige persoon in de wereld hoor :)

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 10-04-2008 17:22 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• woudew
ResuCigam schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:05:
Stop je harde schijf weer in je oude computer en kijk of je hem daar nog kan uitlezen?
Ook daar heb ik opnieuw Xp opgezet en geen beter resultaat
alt-92 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:21:
[...]

Dat is geen excuus om je topic omhoog te trappen.
Die loze kick heb ik dan ook verwijderd.

Als je snel hulp wil ga je maar naar een betaalde helpdesk van een computerzaak, hier is het op vrijwillige basis en Best Effort.

Je bent niet de enige persoon in de wereld hoor :)
Het was niet zozeer een kick.

Ik apprecieer het zeer al het werk dat hier verricht word

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

woudew schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:51:
Ook daar heb ik opnieuw Xp opgezet en geen beter resultaat
Is de schijf zelf nog in orde als je met de diagnose software van Seagate/Maxtor aan de slag gaat?
Eventueel kun je met testdisk nog kijken of je de disk indeling recht kan trekken.
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Een beschrijving die mogelijk van toepassing is:
http://mypkb.wordpress.co...mic-disks-to-basic-disks/

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 10-04-2008 20:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dit is waarschijnlijk een kwestie van een dynamic foreign disk importeren.
http://www.alexnolan.net/articles/import_foreign_disks.htm

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:15
In dit KB artikel van MS staan een aantal dingen over Dynamic Disks en ook over het overzetten van een Dynamic Disk naar een andere computer:
Moving dynamic disks
If you move dynamic disks between systems, you may not be able to move the dynamic disks back to the original host. If you must move the dynamic disks, move all the dynamic disks from a computer at the same time, and make sure that they are all online and running on the destination computer before you try to import them to the new host. You must do this because the disk group name and the ID of the primary disk group of the host system (if a dynamic disk is present) is always retained. What makes the difference is whether there is at least one dynamic disk on the destination computer. One problem scenario occurs when there are no dynamic disks on the destination computer (so that computer ends up with the same disk group name as the source computer when the disks are moved to it) and then you want to move the disks back to the source computer. You may experience a problem if foreign disks that are being re-imported have the same disk group name as the local computer. For more information about moving dynamic disks, click the following article numbers to view the articles in the Microsoft Knowledge Base:
Best practices for using dynamic disks on Windows Server 2003-based computers

Blijkbaar moet je nieuwe pc ook een dynamic disk hebben voor je het over kan zetten.

Hail to the king baby!

• woudew
Allemaal hartelijk dank voorde reacties, echter niets heeft geholpen, dat wordt dus $ 50,- investeren (gelukkig staat de dollar laag).

@alt-92
Ik heb met testdisk gekeken of de schijf nog goed is en dat is hij.
ik heb ook op de iedere link gekeken om van dynamisch naar basis te gaan, alleen is mijn schijf ooit onderdeel geweest van een RAID (misschien ligt daar het probleem) en op die site staat vermeld dat het dan niet geld (voorzichtigheid eerst hier)

@killerace
dynamic foreign disk importeren wekt ook niet, staat niet vermeld

@urk_forever
ik heb er een dynamische schijf bijgezet wat ook geen soulaas biedt.

IIG allemaal dank
Pagina: 1