Toon posts:

Probleem met onboard gigabitnetwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb sinds kort een Gigaswitch van Sitecom in mijn netwerk geplaatst. Hier heb ik 3 computers op aangesloten maar 1 ervan werkt nog steeds op 100Mb/s.

Het gaat om de volgende netwerkkaart:

Realtek® 8110SB
- Supports 10, 100Mb/s and 1000Mb/s

Deze zit onboard op het MSI K8T Neo2 V2.0 moederbord.

Ik heb al andere kabels en andere poorten geprobeerd maar hij blijft op 100Mb/s draaien terwijl de andere computers op dezelfde poort en kabel wel 1Gb/s krijgen.

Ik draai Windows XP Professional SP2 met alle updates. Eerst heb ik de driver van de CD geinstalleerd en daarna nog de nieuwste driver van de MSI site gedownload maar ik krijg met geen mogelijkheid de gigabit aan de gang.

Waar kan dit probleem aan liggen?

Met vriendelijke groet,

Nico

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Kijk eens bij apparaatbeheer welke snelheden je kan instellen van je netwerkkaart.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

is toch wel een cat6 netwerkkabel die je er tussen hebt hangen?

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Het kan inderdaad aan de kabel liggen. Tijdens auto-negotiation word de maximaal acceptabele snelheid bepaald en als er dus geen goede verbinding is met 1 Gb zal de NIC terugvallen op een lagere snelheid.

www.mayaposch.com

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:54:
zie ik een apple logo gekerfd in je arm (in je avatar ?) gekke henkie 8)7

ontopic :

check --- >

1. kabel (bespaar jezelf geemmer en neem een cat6 shielded, kost wat, maar dan heb je ook wat
2. switch , sitecom is nou niet echt een switch waar je ook echt gigbit mee gaat halen ben ik bang
3. check de settings in je netwerkkaar, forceer hem desnoods op 1gbit

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:13:
[...]

ontopic :

check --- >

1. kabel (bespaar jezelf geemmer en neem een cat6 shielded, kost wat, maar dan heb je ook wat
2. switch , sitecom is nou niet echt een switch waar je ook echt gigbit mee gaat halen ben ik bang
Controleer met een kabel tester of alle 8 de aders werken.
Als 1 ader niet werkt kan die al terugvallen naar 100mbit.
De switch zou nooit de volle Gbit trekken (is dat wel nodig ?)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

[...]

ontopic :

check --- >

Ik gok dat het rode inkt is ;)
Daarnaast staan zowel Realtek als Sitecom nou niet bekend om hoge performance.
Als je het geld hebt, investeer dan in een paar Intel of 3Com Gbit kaarten (die zijn nog aardig betaalbaar @ 30Euro per stuk) en een zinnige switch (3Com OfficeConnect oid, 60 euro)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

McKaamos schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:18:
[...]

Ik gok dat het rode inkt is ;)
Daarnaast staan zowel Realtek als Sitecom nou niet bekend om hoge performance.
Als je het geld hebt, investeer dan in een paar Intel of 3Com Gbit kaarten (die zijn nog aardig betaalbaar @ 30Euro per stuk) en een zinnige switch (3Com OfficeConnect oid, 60 euro)
Daar mag wel even wat nuance aan worden toegevoegd: Dat bepaalde merken niet gezien worden als topproducten (al dan niet terecht) betekent niet dat ze als Gbit product op 100 Mbit moeten blijven hangen. Daarnaast heb je met realtek onboards hooguit dat je CPU wat harder aan het werk moet maar moet een beetje snelheid, pak hem beet, 500 Mbit toch prima haalbaar zijn. Het probleem zit hem dus niet in directe zin in de hardware wat betreft kwaliteit.

Trouwens, je kunt jezelf prima voorzien van een Gbit netwerk met Cat5e kabel. Geen Cat6 nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 23-04-2008 09:28 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-05 07:53

BHQ

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:54:
Oh, ik krijg prima een gbit linkje met een brakke zelfgeknepen Cat5 kabel hoor..
Onzin, elke kleine gigabit switch haalt wirespeed. De harde schijven van de machines zijn nog de traagste factor waarschijnlijk..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties,
Ik had jullie al verteld dat de andere computers op dezelfde switch en kabel wel gigabit verbinding hebben dus daar ligt het niet aan.

Het probleem ligt dan denk ik toch bij de netwerkkaart op het moederbord neem ik aan?

Verwijderd

ja heb je al naar die instellingen gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
jaa ik heb bij apparaatbeheer gekeken maar als ik een andere optie selecteer dan de standaard waar hij op staat werkt het niet meer.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:27:
jaa ik heb bij apparaatbeheer gekeken maar als ik een andere optie selecteer dan de standaard waar hij op staat werkt het niet meer.
Kijk eens naar de pinnetjes in je netwerk kaart zien die er normaal uit ?
kan zijn dat pinnetje 7 ofwat kapot is. Pak die nogwel 100mbit maar niet Gbit

Ik werk zelf met onboard kaartjes en SMC switch en ik weet er ook 800Mbit uit te persen.
Bottleneck zit bij de HD's
Pagina: 1