Toon posts:

Problemen met beeldchip Acer 5583

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Mijn laptop (een acer 5583, 120GB, 2Gb ram, met een nvidia geforce go beeldchip). Deze werkte zeer goed tot ik op een bepaald moment horizontale rode lijnen van ongeveeer 4 cm lang her en der op het scherm zag verschijnen. Ik nprobeerde verder te werken, doch het scherm begon te flikkeren en ik kon niets meer doen. Heropstarten hielpp niet, beelddriver opnieuw installeren ook niet. Dan heb ik een volledige herinstallatie van de lap)top gedaan, maar ook dit hielp niet. Als de laptop koud start werkt alle goed de eerste vijf minuten en dan verschijnen de lijnen, en daarna het geflikker (dus zodra de laptop warm wordt).

Groetjes,

Hans

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-04 15:45

Swordlord

Act first, think never

Je geeft het probleem zelf al aan.

Zodra hij warm word.
Kijk dus eens of de fan nog draait of de koelvinnen niet verstopt zitten met stof en of er nog goed contact is met de koellichamen uberhaupt etc etc

Verwijderd

Topicstarter
Kan je mij meer tips geven om de kaart te koelen? Externe koeling (evt met usb-voeding of zo)
Op Antarctica gaan wonen of enkel in de diepvriezers van het slachthuis lijkt me niet zo praktisch.

Waar moet ik op letten om te zien of het contact goed is tss chip en koeler?
Kan ik er eventueel een zwaardere koeler inproppen (één die meer toeren maakt of zo, mocht hij nog draaien, ik heb de laptop hier niet bij me, dus ik kan niet controleren of de ventilator nog draait)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met dingen als deze om een laptop te koelen?

http://www.silentpcshop.nl/index.php?pnr=05&product=36