Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-11 18:16

dfr0st

Geel is mooier

Topicstarter
Kreeg net ongevraag een spam sms binnen van kaalimero.nl om hun site te promoten. (die trouwens niet eens werkt in FF, ook al hebben ze "o.a een webdesigner, een scripter met jarenlange ervaring in de internetbranche en mensen met een marketing/reclame achtergrond")

Maar waar het mij om gaat is dat ik zomaar een smsje heb gekregen en dat als afzender alleen kaalimero staat dus geen nummer of code. Plus het feit dat ik niet weet wie dat smsje gaat betalen, want de meeste smsjes moet je voor betalen.
Kan ik naar mijn provider (telfort) om een klacht in te dienen?

-

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 15:19
Waarom bel je daar je provider (telfort) niet even over?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-11 18:22

DataGhost

iPL dev

Ik zou niet weten waarom niet. Bij de klantenservice zullen ze je in ieder geval wel weten te vertellen waar je moet wezen, als je het daar niet kan melden.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-11 17:12
LOL sms ontvangen is toch gratis?

Behalve in buitenland en betaalde sms diensten?

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-11 19:57

Ravefiend

Carpe diem!

Heb ik in het verleden ook eens gehad en inderdaad met de nodige gegevens zoals tijdstip etc kan je je beklag doen bij je provider en die zal de nodige stappen ondernemen tegen de afzender.

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Topicstarter
Ravefiend schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:11:
Heb ik in het verleden ook eens gehad en inderdaad met de nodige gegevens zoals tijdstip etc kan je je beklag doen bij je provider en die zal de nodige stappen ondernemen tegen de afzender.
mooi dat ga ik ook mooi doen

eerst effe kijken wat hun reactie is:
Geachte heer/mevrouw,

Ik ontving zonet een smsje van jullie, en daar ben ik helemaal niet van gediend. Ik wil graag binnen 2 uur een goede reactie op mijn volgende vragen voordat ik een klacht indien bij mijn provider.

Hoe komen jullie aan mijn nummer?
Waarom denken jullie zomaar informatie naar mij toe te kunnen sturen?
Bij wie liggen de kosten van het smsje?

Ik hoop zo snel mogelijk is te horen,
dfr0st

p.s. leuk een antispam code als je het zelf verstuurt

-

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Redelijke termijn :X

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Topicstarter
wimpie007 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:11:
LOL sms ontvangen is toch gratis?

Behalve in buitenland en betaalde sms diensten?
Niet altijd, bijvoorbeeld als je info over iets opvraagt dan kost het meestal **,- per ontvangen smsje. Kijk als ze dat systeem gebruiken en dan weet ik veel een paar duizend smsjes eenmalig versturen heb je toch een behoorlijk bedrag binnen.
En als je dan hoopt dat niemand er wat achter zoekt dan loop je binnen.

-

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Topicstarter
hey, we leven digitaal. We hoeven echt niet meer op de postbode te wachten.

plus ik wil dit gewoon vandaag nog afronden, het heeft me al genoeg ergernis opgeleverd.

[ Voor 18% gewijzigd door dfr0st op 10-04-2008 13:24 ]

-

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Geef die toko op zijn minst een paar dagen de tijd om te reageren. :/

Alhoewel je klacht dan wel weer leuk kan worden: 'heeft u al geklaagd richting de verzender?' ... 'ja, ik heb ze twee uur gegeven maar ze hebben niet gereageerd, daarom dien ik NU een klacht in'. :S

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Topicstarter
Ik ben zoiezo van plan om een klacht in te dienen bij de provider. Daarvoor hoef ik niet eens te klagen bij de verzender (kon ook eigenlijk niet, geen afzender).
Maar als ze op een wonderbaarlijke manier met een goede reden komen dan ben ik zeer benieuwd. En misschien help ik ze wel voordat ze een paar dagen lang ongevraagd smsjes versturen terwijl dat volgens mij verboden is in de "telecomwet" (of hoe dat ook heet).

-

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

dfr0st schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:19:
[...]

hey, we leven digitaal. We hoeven echt niet meer op de postbode te wachten.

plus ik wil dit gewoon vandaag nog afronden, het heeft me al genoeg ergernis opgeleverd.
Misschien zitten die mensen daar níet de hele dag te F5'en (of te F9'en) op hun inbox? En áls ze dan al een mailtje lezen, en ze zien een lachwekkende zin als "ik wil binnen twee uur antwoord", dan komt die mail nou niet bepaald in de "hoogste prioriteit"-mailbox, maar eerder in de "eerst doorsturen naar alle collega's om ze te laten lachen, en daarna misschien beantwoorden"-box.

En levert één lullig sms'je je zo veel ergernis op? Ik zou het, als het mij was overkomen, verwijderen en na een uur vergeten zijn.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• pven
  • Niet online
Ondanks mijn sarcasme wat eerder in dit topic, ben ik wel benieuwd hoe Telfort hier mee om gaat. Heb je al een klacht ingediend?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:11

MsG

Forumzwerver

Ik snap de site zelf ook niet echt. Een 13 in 1 dozijn site launchen die niet eens normaal werkt in FF en er bovendien ook nog eens lelijk uitziet. Willen ze marktplaats van de troon stoten? :').

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Topicstarter
Tot op heden geen reactie van Kaalimero, dus net even contact gehad met telfort.

Via telfort ben ik doorverwezen naar de site van de OPTA om klachten te versturen. http://www.spamklacht.nl/

Die heb ik ingevuld en net opgestuurd.

-

• pven
  • Niet online
Heeft Telfort een reden gegeven waarom ze je klacht niet in behandeling kunnen/willen nemen?

Verwijderd

pven schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:00:
Heeft Telfort een reden gegeven waarom ze je klacht niet in behandeling kunnen/willen nemen?
Omdat telfort niet verantwoordelijk is, en klanten zoiets moeten escaleren en niet Telfort?

Deze SMSjes zijn verder gewoon gratis; je kan ze als promotie materiaal gewoon gebruiken. En dan staat er een naam als afzender. Zoiets gebeurt wel vaker! Waarschijnlijk heb je je mobiele nummer ergens een keer ingevuld op een site en die heeft dat doorverkocht.

Verwijderd

Heb je je ergens aangemeld met je GSM lately? hotsms? tmf? ( :/ ) Wat dan ook waar jouw nummer opstaat? AV wel eens doorgenomen over mogelijk aanbieden van persoonsgegevens aan derden?

Je hebt kans dat zo'n smsje geld kost ja :)
Pagina: 1