Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bignose
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste mensen,

Ik heb een defecte schijf met Windows XP erop die ik met geen mogelijkheid aan de praat krijg (bad-pool_caller).

Deze schijf heb ik in een PC gezet naast een schijf waar windows wel op draait.

Hoe kan ik 'sfc /scannow' draaien voor het defecte besturingssysteem /schijf?

Iemand enig idee?

Greetz, Bignose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

Niet, je moet in het OS booten. Mogelijk kan je via het recovery console van de Windows XP cd wel system file check draaien. Check ook even deze website over BSODs, staat BAD_POOL_CALLER ook bij: http://www.geekstogo.com/...th-STOP-Codes-t43519.html

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bignose
Sebazzz schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:51:
Mogelijk kan je via het recovery console van de Windows XP cd wel system file check draaien.
Dat gaat helaas dus niet. Zodra voor het repareren van windows kiest op deze schijf komt hij weer met de foutmelding.

Greetz, Bignose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat wil je nu, de disk controleren, of het OS repareren wat op die disk staat?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bignose
Hoi ouderwetse ouwe zak,
alt-92 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:44:
Wat wil je nu, de disk controleren, of het OS repareren wat op die disk staat?
De disk controleren heb ik allang gedaan dus blijft er nog maar één optie over, toch :9?

Greetz, Bignose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jij weet hoe je vrienden moet maken zeg :+
De disk controleren heb ik allang gedaan dus blijft er nog maar één optie over, toch :9?
Dan moet je 'm ook geen defecte disk noemen natuurlijk :P

In ieder geval: als er na een chkdsk /f geen ernstige zaken worden aangetroffen en een disk check util van de fabrikant geeft je groen licht kan je eventueel nog proberen om met een restore installatie weer de boel aan de praat te krijgen.

Al komt een bad_pool_caller BSOD meestal van een slechte driver, dus je zou ook eens tijdens de opstart procedure op F8 kunnen drukken en met [esc] de likely candidate evil driver kunnen skippen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

Ja, of veilige modus. Als je echt denkt dat het aan de schijf ligt: backuppen en daarna testtooltje van de fabrikant draaien.
alt-92 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:27:
[...]

Jij weet hoe je vrienden moet maken zeg :+
Je vraagt er ook wel een beetje om vind je niet :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bignose
Mensen bedankt,

Er kan een slotje op dit topic.

Ik heb er maar een nieuwe schijf in gezet en alle gegevens van de oude op de nieuwe schijf gezet.

Bedankt voor het meedenken.

Greetz, Bignose

Pagina: 1