ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
hylke@arethusa:~$ ntptrace localhost: stratum 2, offset -0.000692, synch distance 0.029913 tt52.ripe.net: stratum 1, offset 0.000012, synch distance 0.001948, refid 'GPS'
En op de een-of-andere manier vertrouw ik ntptrace meer dan een screenshot van een os wat geen tijd kan garanderen.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Post anders ook even zo'n grafiekje voor je Windows bak.
edit
Overigens zou het kunnen kloppen dat je tijd niet goed loopt, je weet feitelijk helemaal niet met welke server je synchroniseert namelijk:
Tufaha:~ roelant$ host ntp1.tudelft.nl ntp1.tudelft.nl is an alias for ns1.tudelft.nl. ns1.tudelft.nl has address 130.161.180.1 ns1.tudelft.nl mail is handled by 20 ns1.tudelft.nl. ns1.tudelft.nl mail is handled by 100 dutmail.tudelft.nl. ns1.tudelft.nl mail is handled by 150 mailhost2.tudelft.nl. Tufaha:~ roelant$ ntptrace ntp1.tudelft.nl ns1.tudelft.nl: timed out, nothing received ***Request timed out Tufaha:~ roelant$
[ Voor 59% gewijzigd door Roelant op 10-04-2008 12:17 ]
Hoe dan ook, het blijft vreemd. ntp1.tudelft.nl is hier wel prima te vinden.
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600] (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp. C:\>tracert ntp1.tudelft.nl Tracing route to ns1.tudelft.nl [130.161.180.1] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms dunet3.stm.tudelft.nl [130.161.242.253] 2 <1 ms <1 ms <1 ms ns1.tudelft.nl [130.161.180.1] Trace complete. C:\>
Ook als ik direct ns1 als tijdserver gebruik heb ik nog 2 minuten achterstand.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Als die 'm' voor minuten staat, dan zou ik toch wel eventjes schrikkenRoelant schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:13:
En zo te zien hebben we recent niet voor of achter gelopen:
Post anders ook even zo'n grafiekje voor je Windows bak.
Je eigen servertje had wat issues zag ik?
[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 10-04-2008 12:31 ]
Milliseconden.Osiris schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:28:
Als die 'm' voor minuten staat, dan zou ik toch wel eventjes schrikken
Jup. Bleef hangen tijdens het reboten na een aantal automatisch geïnstalleerde updates vannacht, maar had sommige servers (waaronder NTP) wel al afgesloten. Uiteindelijk via de UPS een trap verkocht vanmorgen.Je eigen servertje had wat issues zag ik?Zonde van je score
Maar NTP zelf heeft verder altijd stabiel gedraaid (en had ook eigenlijk altijd een score van 20), dus dat komt vanzelf wel weer goed. Wel toeval dat dat net vandaag was dan inderdaad.
Dan moeten ze bij ntp.org eens hun labels goedzetten naar 'ms' IMO
Welk OS is zo gaar dat ie automatisch gaat rebooten?Roelant schreef:
[...]
Jup. Bleef hangen tijdens het reboten na een aantal automatisch geïnstalleerde updates vannacht, maar had sommige servers (waaronder NTP) wel al afgesloten. Uiteindelijk via de UPS een trap verkocht vanmorgen.

Ach, de graph van T.net ziet er goed uit dussuhRoelant schreef:
Maar NTP zelf heeft verder altijd stabiel gedraaid (en had ook eigenlijk altijd een score van 20), dus dat komt vanzelf wel weer goed. Wel toeval dat dat net vandaag was dan inderdaad.
Nu nog een topictitel aanpassing
Die staan goed. De SI-eenheid voor tijd is seconde, en m is milli (alleen een prefix op een tijdsschaal zou dus altijd om seconden moeten gaan, zoals hier keurig gebeurt), de afkorting voor minuut is min.Osiris schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:49:
[...]
Dan moeten ze bij ntp.org eens hun labels goedzetten naar 'ms' IMO
[ Voor 86% gewijzigd door Osiris op 10-04-2008 12:56 ]
Windows (2k3 server), wat anders.Osiris schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:49:
Welk OS is zo gaar dat ie automatisch gaat rebooten?
Mjah, maar strikt gezien staat het niet in de grafiek zelf en zijn het slechts een aantal aannames en/of context waarin de grafiek staat. Simpelweg 'ms' neerzetten zou IMO gewoon netter zijnblaataaps schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:59:
Ik noem "mili" nergens een eenheid, de eenheid wordt op de Y-as niet genoemd (maar die gaat over tijd dus zullen het wel seconden zijn), en aangezien jij roept dat het minuten (waar m geen officiele afkorting van is) zijn lijkt het mij overduidelijk dat de grafiek van "de offset van een tijdserver" over tijd gaat?
* Osiris giechelt
[ Voor 22% gewijzigd door Osiris op 10-04-2008 13:37 ]
Osiris schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:36:
Mjah, maar strikt gezien staat het niet in de grafiek zelf en zijn het slechts een aantal aannames en/of context waarin de grafiek staat. Simpelweg 'ms' neerzetten zou IMO gewoon netter zijn
Anders ga je overdag een keer proberen te studeren ofzo....

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
_the_crow_ schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:38:
[...]
offtopic:
Anders ga je overdag een keer proberen te studeren ofzo....![]()
Maar onder de douche worden m'n boeken zo nat

edit, nope, hier lopen wij nog 4 minuten voor

[ Voor 83% gewijzigd door SinergyX op 10-04-2008 13:39 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Osiris schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:39:
offtopic:
Maar onder de douche worden m'n boeken zo nat
Ik snap dat je extreem opgewonden wordt van dit soort discussies en dat je even wat kwijt moet onder de douche. En nou weer fijn gaan leren hè....
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.