WRT54GC v2.0 plots geen connectie meer op bedrade pc

Pagina: 1
Acties:

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:00
ik draai nu al bijna een half jaar een netwerkje met een Linksys wrt54gc v2.0 routertje.

een laptop en een pc via draadloos en een PS3 en een andere pc via UTP.

gister starte ik de pc die via UTP verbinding maakt op en ik had geen internet, eerst naar de router kijken maar draadloos internet en PS3 deden het wel gewoon. Connectie lampje voor pc deed ook niets, stekker in andere poort maakt ook niets uit.

ik via de pc naar 192.168.1.1 maar krijg nog geen verbinding, via andere pc's wel, in de instellingen kan ik niets vinden

heb nu een netwerkkaart uit een andere pc gehaald en heb nu dus weer internet maar onboard doet het dus niet meer, krijg gewoon helemaal geen verbinding.

router firmware heb ik geupdate naar v1.01.0 (is te vinden op UK linksys site) maar dat helpt dus niet.

PC heeft een Gigabyte GA 8S648FX(-L) moederbord en werkt verder goed

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dan lijkt het me logisch dat die onboard netwerkkaart kapot is. Je bent eigenlijk zelf al tot die conclusie gekomen door het testen met een andere netwerkkaart.

Je moet dus of een nieuwe netwerkkaart kopen of garantie op je mobo claimen als je die nog hebt.

• iwaarden
ja dat dacht ik al, volgens mij is het moederbord aan het aftakelen, heb ook al geen stereo geluid meer aan de achterzijde, alleen in de front aansluiting.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb je wel de drivers goed staan ?
Kijk eens in je device manager

• iwaarden
ja, drivers zijn goed, staat alleen een fout bij raid sinds ik een keer een 2de schijf eraan heb gehangen maar idie is er al niet meer.

denk toch dat het moederbord het aan het begeven is