Oplossing gezocht voor VoIP bellen

Pagina: 1
Acties:

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 08:33
Beste Tweakers,

Vanaf volgende week zit ik op de Canarische eilanden om daar mijn vader te helpen met internet, telefonie en televisie in zijn sinds kort aangeschafte huisje. We kunnen daar internet delen met de buurman, dus dat is geregeld. Alleen, nu wil ik proberen of we via VoIP kunnen bellen. Het modem staat natuurlijk bij de buurman en ik heb dus niet de mogelijkheid om poorten te forwarden etc.

Wat voor mogelijkheden blijven er over om toch via VoIP te bellen, zonder dat je hiervoor de computer aan moet zetten? Ik dacht aan een Siemens IP telefoon, maar hiervoor moet je volgens mij ook poorten open zetten/forwarden.

Alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderd

en wat heb je zelf al gezocht?

lees dit eerst http://voxilla.com/ en www.voip-info.org en als je dan nog vragen hebt, horen we het wel.

• siemed
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:13:
en wat heb je zelf al gezocht?

lees dit eerst http://voxilla.com/ en www.voip-info.org en als je dan nog vragen hebt, horen we het wel.
Ik dacht dat het principe van een forum was dat je daar vragen kan stellen, mits de antwoorden niet veelvuldig gegeven zijn in het forum. Natuurlijk zou ik van alles een studie kunnen maken, dan heb ik geen hulp meer nodig.

De enige vraag is dus of je VoIP kunt bellen als je dit niet aan een pc gekoppeld wilt doen en als je niet bij het modem kunt. Misschien dat een ander die kennis wel wil delen.

• Foamy
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

siemed schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:40:
[...]

Ik dacht dat het principe van een forum was dat je daar vragen kan stellen, mits de antwoorden niet veelvuldig gegeven zijn in het forum. Natuurlijk zou ik van alles een studie kunnen maken, dan heb ik geen hulp meer nodig.

De enige vraag is dus of je VoIP kunt bellen als je dit niet aan een pc gekoppeld wilt doen en als je niet bij het modem kunt. Misschien dat een ander die kennis wel wil delen.
Het antwoord: ja dat kan.

Zoals fridgeman al aangeeft; beetje meer inzet word hier meestal wel verwacht...

blub

• siemed
Oke, bedankt. Nu weet ik dat het niet zinloos is om verder te zoeken. Mocht iemand mij toch in de juiste richting willen wijzen dan stel ik dat zeer op prijs.

Verwijderd

siemed schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:03:
Oke, bedankt. Nu weet ik dat het niet zinloos is om verder te zoeken. Mocht iemand mij toch in de juiste richting willen wijzen dan stel ik dat zeer op prijs.
en wat heb ik zonet gedaan dan? beetje voor m'n lol die sites voorgesteld?

gezien je posthistory zou je onderhand moeten weten hoe GoT werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 13:16 ]

• siemed
Nou, het is aardig veranderd vind ik persoonlijk. Maar goed, dat krijg je als je ouder wordt. Vroeger was alles beter. Natuurlijk heb ik die websites wel bekeken. De eerste indruk was dan ook dat het veel tijd gaat kosten om dit uit te zoeken.

Verwijderd

Voor 5 cent per gesprek extra belt Voipbuster (of een andere Betamax cloon) je op je vaste telefoontoestel om de Voipverbinding tot stand te brengen. Werk perfekt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:44:
Voor 5 cent per gesprek extra belt Voipbuster (of een andere Betamax cloon) je op je vaste telefoontoestel om de Voipverbinding tot stand te brengen. Werk perfekt.
Jups, maar dan moet je toch wel eerst het te bellen nummer ingeven?

Over de mode/router van de buurman. Weet je wel zeker dat er een firewall inzit en ook daadwerkelijk aanstaat?

Je zou gewoon even router in je eigen huis kunnen plaatsen(wel van je pa) en dan gewoon kijken of je 'erdoorheen' komt. Vaak is het bij standaard dingen geen probleem.

Verder kun je kijken of je van een afstand op die modem/router kan inloggen. Neem aan dat je wel weet hoe je kan zien welk IP het apparaat heeft.

Hoop dat je hier iets aan hebt

edit: Ik heb zelf een Linksys SPA kastje gekocht. Hier kun je gewoon 'normale' toestellen aan koppelen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 17:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:53:
Jups, maar dan moet je toch wel eerst het te bellen nummer ingeven?
Via de site natuurlijk. Probeer Nonoh maar eens.

• siemed
Bedankt heren, ik ga wel kijken waar ik tegen aanloop. Zelf heb ik een Linksys router waar ik gewoon het Sip nummer in kon voeren en bel hiermee met Voipbuster. Daar ben ik zeer tevreden over.
Pagina: 1