Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik voor deze vraag een nieuw topic moet starten of deze vraag op de goede plek neerzet (n00b, sorry ;)) dus in dat geval bijvoorbaat excuses.

Ik ben op zoek naar een zelfstudie boek voor windows server 2008 en dan niet een "for dummies" maar meer een overgang vanaf windows 2003.

Heeft iemand hier ervaringen mee of ideen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:37:
Ik ben op zoek naar een zelfstudie boek voor windows server 2008 en dan niet een "for dummies" maar meer een overgang vanaf windows 2003.
Een eerste stap zou dan al http://www.microsoft.com/learning/books/default.mspx zijn :)

Heb je concrete vragen over een bepaald boek of ben je je nog aan het oriënteren welk boek je uberhaupt wil hebben?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reacte en de link. Ja dat soort sites heb ik al gekeken. Net als bijvoorbeeld comcol of bol.

Ik heb nu een aantal boeken in pdf formaat bekeken en met name de inhoudsopgave en de boeken die ik tot nu toe heb gezien zijn allemaal gericht op "dummies" en niet op mensen met ervaring met 2003.

Mijn vraag is dus eigenlijk: Is er iemand (met wat kennis van 2003) met goede ervaringen met een windows server 2008 boek welke hij/zij mij kan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 08:29
Boeken van Microsoft press lijken mij niet echt voor dummies.

Je hebt ook boeken voor de certificering, wellicht kun je die gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bol.com,

Ik heb zelf deze 2 boeken gekocht. De "Introducing Windows Server 2008" via Bol, en de "Microsoft Windows Powershell Step By Step" bij Bol.com.

ISBN10: 0735624216 | ISBN13: 9780735624214
ISBN10: 0735623953 | ISBN13: 9780735623958

Zijn een goede inleiding naar windows 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dago21 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:27:
Boeken van Microsoft press lijken mij niet echt voor dummies.
Sorry, dummies is misschien een slechte benaming. Ik bedoel met dummies mensen die beginnen vanaf nul.

Als je een aantal boeken over bijv. 2003, vista, xp enz. bekijkt zijn er veel overeenkomsten. Ik zoek eigenlijk een boek waarbij ik niet iedere keer moet lezen dat je als je windows wilt installeren moet booten van af de cd en next next finish of een basiscursus active directory krijgt. Dit weet je inmiddels wel als je ervaring hebt met, of boeken gelezen hebt over, deze ander os-en.
Begrijp je wat ik bedoel?
Pagina: 1